Snowdude
Bekend lid
Ok eibach lager dan st en H&R???
Hoeveel mm gaat die eibach naar beneden?
Weet ik niet. Heb geen ervaring met ST en H&R.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ok eibach lager dan st en H&R???
Hoeveel mm gaat die eibach naar beneden?
Yoo dikke bak! die 19 “ zijn echt nice..
Past dat ook onder de R-line zonder aanpassingen??
Dacht dat 18’’ max was voor mijn bak
Ik vind die linksboven nog het meest en de nieuwste het minst geslaagd. Maar ook dit is een kwestie van smaak natuurlijk. Als jij er maar blij mee bent
ik heb dus geen idee wat ET waarde is19 past, tis wel even een zoektocht want 5x100 in 19 inch met een juiste ET waarde is nogal lastig te vinden.
Hahaha....echt he! Dat waren de standaard 17 GTI velgen die men onder de Polo GTI levert. Ze hadden destijds een fout gemaakt met het leveren van de MAk velgen. Vandaar dat ik een week of twee op die lelijke 17 inches heb moeten rijden.Die onderste is echt lelijkkkkkkkk. Die bovenste twee zijn beiden gaaf!
Wat rijdt beter....neem aan 17" Ik had 19" onder mijn BMW530....super gaaf om te zien...maar mijn winter set van 16" was toch lekkerder rijden.
ik heb dus geen idee wat ET waarde is
thanks!!Met hulp van Wiki.
ET waarde.
De ET staat voor het Duitse "Einpresstiefe", oftewel wielbolling. Vaak onterecht 'ET-waarde' genoemd: ET is een maat, geen waarde.
Een wiel bestaat uit 2 delen, namelijk de velg waar de band op gemonteerd zit en een schijf (of spaken) die ervoor zorgt dat een min of meer stijve verbinding met het midden van het wiel, de naaf, tot stand komt en het geheel aan het voertuig gemonteerd kan worden met wielbouten of wielmoeren. Wanneer de schijf zodanig geplaatst is dat het montagevlak (M in de tekening) in het centrum van de velg geplaatst is (C in de tekening), spreekt men van ET 0 (mm). Zowel aan de binnenzijde, als de buitenzijde is dan evenveel ruimte. Om slijtage te verminderen dient het wiel zo goed mogelijk boven het wiellager gecentreerd te worden, de ET is dan gelijk aan de afstand tussen wiellager en bevestigingsplaats.
Er zijn auto’s met een gemiddelde ET van ca. 35mm, een lage ET van 15 tot 28mm en er zijn auto’s met een hoge ET vanaf ET 40. VW Golf type 3 heeft bijvoorbeeld een gemiddelde ET, namelijk 35mm, BMW heeft in veel gevallen (oudere modellen van de 5- en 7-serie) een lage ET (ET 15 of ET 20) of juist een hoge ET van 40+ (3-serie model E36 en E46) en Opel heeft net als veel Japanse auto’s een hoge ET, namelijk 49+. Hoe lager de ET van de velg, hoe verder het wiel naar buiten komt te staan. Als de ET van de wielophanging 35mm is en je monteert velgen met een ET van 10mm, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld genomen is een ET afwijking van 5 mm acceptabel.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.