@ShaRule ik heb zelf ook lang getwijfeld of ik de auto moet laten tunen maar, de twijfels zijn bij mij weggenomen door o.a.:
- De recenties te lezen over VAGtechniek.
- De ervaringen van de gebruikers op dit forum te lezen (zie ook andere topic over chiptuning leasewagen).
- Tegen mezelf te zeggen "als ik em laat tunen, niet als een mogool alleen maar overtoeren maken en linkerbaan gasss maar, motor warm laten draaien en fatsoenlijk rijden".
- Meegemaakt bij een collega die zijn auto had laten tunen waarbij het flink mis ging (Turbo vol olie... ging dan ook om een fiat waarbij hij de motor niet liet warmdraaien maar meteen volgas wegrijden) en het toch voor elkaar kreeg om de chip terug te laten zetten naar standaard en zo naar de dealer te gaan waarbij ze niks zagen en zijn auto gewoon nog onder garantie viel voor reparatie
(uiteraard moet je daarmee geluk hebben maar, dit zou niet gebeurd zijn als hij normaal had gereden).
- Naast alles heb je het over volkswagen waarbij de tuner VAGtechniek of JD m.i. zo vaak tunen dat het voor hun ook peanuts zal zijn en het ook goed gebeurt!
Ik heb ook een lease en ik wil mijn auto zeker laten tunen. Na het tunen zal ik ook bij onderhoud hetzelfde doen als wat
@Rosinfield zegt, open kaart spelen. Daarnaast in je hoofd vastzetten dat je geen raceauto hebt maar, gewoon een kleine hatchback met iets meer power en koppel wat lekker is als je af en toe even wat sneller wil optrekken of net iets sneller wil inhalen op de snelweg (ik rij zelf veel vanwege mijn werk).
P.S. niet vragen aan de dealer of ze het goed vinden want je krijgt waarschijnlijk 99% nee. Ik zou het gewoon doen en bij onderhoud aangeven dat hij getuned is en of ze er rekening mee willen houden. Geef je niets aan en wordt je ECU geflasht!? dan laat je door VAGtechniek voor 35,- je tune weer erop zetten!
Hoop dat je hier iets aan hebt...