Starsky's ride
Starsky's ride

Showroom Starsky's ride

Polo 9N3 1.4 TDI 100pk
Merk
Volkswagen
Model
9N3
Uitvoering
Optive
Kleur
Black Magic Pearl
Bouwjaar
2005
Re: Starsky's 9N3

Dikke kans dat de accu minder wordt, bij deze kou heeft een accu het extra zwaar. Door de kou geven ze minder opbrengst en is tevens de olie in het carter tevens een dikkere smeerfilm die wordt dus stroperiger en dat maakt het ook wat lastiger, plus dat bij deze tempraturen de gloeistiften wat meer hun werk moeten doen om de zaak te laten ontbranden (kans op vlokkerige diesel is ook nog aanwezig).
 
Re: Starsky's 9N3

Doormeten is vaak lastig, wij hadden destijds (toen ik nog bij VW werkte) een accutester en dat was eigenlijk een helegrote weerstand werd ook goed warm waar we de accu mee konden belasten voor enige seconden en dan was een waarde op het display af te lezen waar je op kon zien in welke staat de accu was.
 
Re: Starsky's 9N3

Vooral dieseltjes starten wat moeilijker met koud weer, dit is heel normaal. Alles is dikker, kouder en heeft dus veel meer weerstand. Je startmotor moet dus harder werken en verbuikt meer stroom. Het zaakje komt dus ook wat moeilijker op gang. Accu kun je laten testen maar het moeilijker starten is heel normaal met dit weer ;)
 
Re: Starsky's 9N3

yep inderdaad :) Mijn dieseltje slaat met deze kou ook niet zo vrolijk aan als ie in de zomer doet ;) Ik merk overigens geen verschil tussen twee keer voorgloeien of 1x voorgloeien, beide gevallen start ie net zo moeizaam Stick Out Tongue (Boekje zegt dat bij vorst er twee keer gegloeid moet worden).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!