Stoelverwarming aansluiten,hoe??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 4363
  • Startdatum Startdatum
dat is goed. alles wat er moest gebeuren, als die pin ook op de bcm zit

aleen ales is aangesloten volgens schema maar bij inleren ziet het de sensor niet

volgens de monteur kan het zien als er een lus heeft met de lin bus hij wist ook niet welk kabel dit was zij konden niet inleren
 
polo  polo 6c 
heeft je bcm wel de pin 15? soms heeft de bcm de pin niet, dus dan gaat het nooit werken


jawel heb de bcm heeft de pin wel eruit gehaald en gekeken
alleen de stekker was leeg omdat ik eerst geen licht en regen sensor had. ik had ook geen pdc

heb beide ingebouwd heb de kabel van uit sensor naar bcm zelf getrokken aangesloten pdc werkt aleen de sensor niet zij kunnen bij inleren niet zien

de monteur zei dat ik ook een lus moest maken met lin bus zodat systeen sensor kon herkennen hij hheft mij deze schema uitgedraaid vroeg of ik de lus met b528 had gemaak
 
polo  polo 6c 
ik zelf vond ook raar met de lus maar. das wat de monteur zei naar mijn mening is de instalatie goed maar volgens vw monteur niet .kan ook zijn dat de sensor niet goed is ga morgen naar een ander vw dealer maar ik twijvelde niet aande monteur ondat opde scema je de lus wel heb want t73 c 15 is aleen voor licht en regen sensor dit systeem
dus je heb helemaal geen lus nodig
 
polo  polo 6c 
Gister ingebouwd. Het lampje van de schakelaar gaat wel branden (oranje balkjes) maar ik krijg geen warme kont.
 
VW Polo  6c Bluemotion 
Heb je dit al geprobeerd met draaiende motor? De BCM kan de stoelverwarming uitschakelen als die dat nodig acht.
 
Volkswagen  Polo 6R 
Bij een slechte verbinding knipperen de lampjes. Stoelverwarming module kan een te lage of te hoge weerstand detecteren.
 
Volkswagen  Polo 6R 
Van het weekend de kabelboom er in getrokken. toch wel weer 4 uurtjes mee zoet. moet hem nu nog aansluiten, maar ga eerst op voorhand afspraak maken bij die fysiotherapeut... wat een gepiel zeg! Sowieso raar dat je het onderste deel van het dashboard er niet onderuit kan schroeven. zou een stuk makkelijker werken. Het aansluiten van de plus ben ik ook nog niet over uit. De enige 2 vrije zekeringen waar stroom op staat zijn 49 en 52, maar volgens bijgaand schema zitten die op terminal 30 en dat is constante spanning als ik de andere gebruikers zo zie. Zit eraan denken om hem bij te solderen aan de dikke voedingskabel die ook de brug van 41/42 van stroom voorziet. Dat is wel terminal 75 en dan kan ik hem ook in de zekeringkast op de juiste plek plaatsen. alleen die brug er even netjes uitwippen is lastig, ook weer weinig ruimte voor mijn grote vingers!

Oh Ja, dan moet de stekker A van de BMC nog los... ik snap dat je de vergrendelpinnen in moet drukken,, maar hoe kom je daar tegelijk bij? paperclip er in drukken?
 

Bijlagen

Audi A6 C8 55 TFSI-e | Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI | Volkswagen  Polo 
Van het weekend de kabelboom er in getrokken. toch wel weer 4 uurtjes mee zoet. moet hem nu nog aansluiten, maar ga eerst op voorhand afspraak maken bij die fysiotherapeut... wat een gepiel zeg! Sowieso raar dat je het onderste deel van het dashboard er niet onderuit kan schroeven. zou een stuk makkelijker werken. Het aansluiten van de plus ben ik ook nog niet over uit. De enige 2 vrije zekeringen waar stroom op staat zijn 49 en 52, maar volgens bijgaand schema zitten die op terminal 30 en dat is constante spanning als ik de andere gebruikers zo zie. Zit eraan denken om hem bij te solderen aan de dikke voedingskabel die ook de brug van 41/42 van stroom voorziet. Dat is wel terminal 75 en dan kan ik hem ook in de zekeringkast op de juiste plek plaatsen. alleen die brug er even netjes uitwippen is lastig, ook weer weinig ruimte voor mijn grote vingers!

Oh Ja, dan moet de stekker A van de BMC nog los... ik snap dat je de vergrendelpinnen in moet drukken,, maar hoe kom je daar tegelijk bij? paperclip er in drukken?
 
Audi A6 C8 55 TFSI-e | Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI | Volkswagen  Polo 
Eindelijk alles aangesloten! Zekering op de de originele positie 37 getrokken. Voeding opgesoldeerd bij terminal 75.
De BCM stekker is a real PiTA....
Openkrijgen, uit elkaar schuiven, en vooral weer onder spanning in elkaar schuiven!

Maar het werkt allemaal gelukkig als een trein, in 1x.
 
Audi A6 C8 55 TFSI-e | Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI | Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!