Robin
Voormalig Admin
Ik heb zelf ook getwijfeld tussen een 1.2 tdi en 1.2 tsi.
Kwa kosten heb ik in mij geval gewoon voor een tsi gekozen.
Ik zou pas goedkoper uit zijn met 30.000km perjaar.
Ik rij max 20.000.
Excuus voor de 1.2 tdi rijders.
Maar ik vind een 4cil benzine (1.2tsi)
stukke beter rijden dan een 3cil diesel.
Kwa motorgeluid vooral.
Soms is het net een tracktor
Paar problemen die ik zelf vaak ben tegen gekomen.
1.2 TDI.
EGR koeler.
Verschildruk sensor roetfilter.
Injector.
1.2 TSI.
Bougie kabels.
Bobine (corrosie in aansluiting).
Ketting.
Ik heb 8 jaar in de skodas gewerkt daar zaten de zelfde motoren in dus ik weet niet exact of alles het zelfde is.
Olie verbruik is naar mijn weten alleen bij een 1.4 of 1.8 tsi.
Kwa kosten heb ik in mij geval gewoon voor een tsi gekozen.
Ik zou pas goedkoper uit zijn met 30.000km perjaar.
Ik rij max 20.000.
Excuus voor de 1.2 tdi rijders.
Maar ik vind een 4cil benzine (1.2tsi)
stukke beter rijden dan een 3cil diesel.
Kwa motorgeluid vooral.
Soms is het net een tracktor
Paar problemen die ik zelf vaak ben tegen gekomen.
1.2 TDI.
EGR koeler.
Verschildruk sensor roetfilter.
Injector.
1.2 TSI.
Bougie kabels.
Bobine (corrosie in aansluiting).
Ketting.
Ik heb 8 jaar in de skodas gewerkt daar zaten de zelfde motoren in dus ik weet niet exact of alles het zelfde is.
Olie verbruik is naar mijn weten alleen bij een 1.4 of 1.8 tsi.