Op niet gehaalde waardes krijg je een fout. Op een krijsende turbo niet
Nadat mijn turbo vervangen was hoorde ik ook vanalles, maar geen gerelateerde codes. Uiteindelijk was de nieuwe turbo toch niet goed, zeer lichte schade aan de uitlaat zijde. Ook was de turbo slang lek. Alles hoorbaar maar binnen de perken om geen foutcode te genereren. Ook alle zelftesten zonder problemen.@Catunambu of/en @iichel de turbo van deze lijkt wel wat meer lawaai te maken als ik in de 2/3 even flink gas in trap. Meer "rauw" achtig geluid lastig te omschrijven of het zou lucht zijn wat ergens ontsnapt maar dan moet ik wel een fout krijgen lijkt me?
Ja indien de gevraagde turbodruk niet behaald wordt, zal de auto een foutmelding geven. Met een ander blok erin zijn er zoveel zaken wat een ander geluid kan geven dat het moeilijk aan te geven is wat de oorzaak is en of dit überhaupt niet gewenst is. Is de ECU ook overgezet of hoeft dat niet? (ivm ingeleerde waardes injectoren ect.)@Catunambu of/en @iichel de turbo van deze lijkt wel wat meer lawaai te maken als ik in de 2/3 even flink gas in trap. Meer "rauw" achtig geluid lastig te omschrijven of het zou lucht zijn wat ergens ontsnapt maar dan moet ik wel een fout krijgen lijkt me?
Ik heb even gekeken, bij mijn 1.4tdi is die 87 graden na lange rit. Olie wisselt nogal, bij 80km/u 91 graden en bij snelweg net boven de 100 graden.Net even bij garage langs gereden, blok loopt goed en alweer 500KM erop zitten maar de dynamo of spanner lijkt iets geluid te maken.. Dus daar word nog naar gekeken en meteen weer olie flush voor de zekerheid.
Maar wat mij ook opviel, deze motor lijkt wel erg warm te worden? Met mijn china OBD ding en Torque zie ik dat de KVS temp rond de 97 komt... Is dit normaal?
Ik heb precies hetzelfde. De garage wist even niet zo snel waar het vandaan kwam, maar volgens hem kon het geen kwaad rij er al een jaar mee.Ik zei laatst nog tegen de monteur, goh gelukkig is er verder helemaal niks mis.. Tref ik net dit aan zou niet weten waar het vandaan komt en hoe het op de inlaat komt snap ik al helemaal niet.
Bedoel je gewoon het deksel wat onder de olie zit? of verder onder waar je het rood gemaakt heb?Ik heb precies hetzelfde. De garage wist even niet zo snel waar het vandaan kwam, maar volgens hem kon het geen kwaad rij er al een jaar mee.
Ik heb geen olie verbruik of wat dan ook.
Ben wel benieuwd wat het evt kan zijn, dus mocht je meer te weten komen dan hoor ik het graag!
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.