Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is de "nieuwe" motor afkomstig uit een schade auto? Dan vind ik t niet heel gek dat er een inlaat kapot is.Vreemd, heb wel echt spijt van de motorswap.. Nu is het weer de inlaat en ik denk ook dat oliefilterhuis what's next.. En volgens mij lust dit blok ook best wat olie :/ had gewoon andere auto moeten kopen.
1 positief ding, ik denk dat de steenmarter nu mijn auto niet meer wilt word die vies door de olie![]()
Is de "nieuwe" motor afkomstig uit een schade auto? Dan vind ik t niet heel gek dat er een inlaat kapot is.
Oliefilterhuis is een kwaaltje bij de 1.2TDI. Even door de zure appel heen bijten en genieten!
Mooi verhaal, lekker kort ookDit is wel een leuk voorbeeld van de sunk cost fallacy:
De sunk cost fallacy is een veelvoorkomende denkfout die we maken als we beslissingen nemen. Deze denkfout ontstaat wanneer we reeds geïnvesteerde middelen (vaak geld, maar het kan ook tijd of moeite zijn) meewegen in onze beslissing om door te gaan met een project, ondanks dat de vooruitzichten misschien niet gunstig zijn. De term "sunk cost" verwijst naar kosten die reeds gemaakt zijn en niet meer teruggevorderd kunnen worden.
Laten we een voorbeeld nemen dat mogelijk relevant is voor leden van een Volkswagen Polo forum. Stel dat je veel geld hebt geïnvesteerd in het repareren van je oude Volkswagen Polo. Je hebt bijvoorbeeld geld uitgegeven aan het vervangen van de motor, het repareren van de versnellingsbak, en het vervangen van de remmen. Deze kosten zijn "sunk costs" - je kunt dit geld niet meer terugkrijgen, ongeacht wat je verder met de auto doet.
Nu breekt de versnellingsbak opnieuw en je staat voor een beslissing: laat je de versnellingsbak opnieuw repareren of koop je een nieuwe auto? De sunk cost fallacy zou in dit scenario zijn dat je besluit de versnellingsbak te repareren enkel omdat je al zoveel geld in de auto hebt gestoken. Je denkt bij jezelf: "Ik heb al duizenden euro's in deze auto geïnvesteerd, ik kan nu niet stoppen." Dit is een denkfout omdat de reeds gemaakte kosten geen invloed zouden moeten hebben op je beslissing. Wat je eigenlijk zou moeten overwegen is: "Wat is de meest kostenefficiënte oplossing vanaf dit punt?"
Het is begrijpelijk dat het moeilijk is om los te laten als je al veel geïnvesteerd hebt in iets, maar het is belangrijk om te onthouden dat je toekomstige beslissingen zou moeten baseren op toekomstige kosten en baten, niet op de kosten die je in het verleden al hebt gemaakt. Deze zijn, zoals de naam al aangeeft, "verzonken" en kunnen niet meer worden teruggevorderd.
Dit klopt, aan de inlaat kant voor de turbo zit een carterafzuiging die carterdampen(met oliedamp) afzuigt. Dit komt in het inlaat traject en uiteindelijk verbrand het mee. Op zich logisch dat dit minimale afzetting veroorzaakt aan de binnenkant van het inlaattraject. Bij een scheurtje wordt een deel van deze afzetting en damp naar buiten geperst en dat zie je aan de buitenkant van de slang terug. Zelfs het kleinste gaatje veroorzaakt al afzetting aan de buitenkant.Boven uit de vorige inlaat kwam ook olie.. Ik snapte dat ook niet? Monteur zei met een motor en turbo kan er soms wat olie uitkomen als er een scheurtje in zit?
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.