Voorstellen en vraag aankoop Polo

Als ik op de Duitse websites kijk, dan kan je makkelijk een hele mooie 6R uit 2014 vinden. Bij import moet nog rest-BPM worden betaald , maar dit is rond de €1.200. Ook dan heb je nog veel voordeel.
De Duitse auto's zijn vaak zeer compleet en je hebt enorm veel keus. Een auto van 10 maanden oud met niet meer dan 12.000 kilometer is geen probleem.
Laat maar weten of je meer info wil.

Helaas kon ik alleen maar Polo's vinden met ongeveer dezelfde prijs als hier in NL. Misschien kijk ik dan op een verkeerde site (autoscout24.de).
Zitten er helemaal geen nadelen aan het importeren van een auto? Ook niet bij een eventuele verkoop over een aantal jaar? Of wellicht met de verzekering (en het eventueel uitkeren van de aankoopprijs)?
Het nadeel vind ik dat je niet even vlug op en neer kunt rijden om een proefritje te maken in de daadwerkelijke auto. Je moet hm dan dus naar Nederland halen en dan kom je er wellicht achter dat het toch niet zo'n fijne auto is?

Wellicht is er in Duitsland een 6C demo model of 'werknemer-auto' te vinden (met veel opties). Dit zou ik dan nog wel willen overwegen.
Wat is All Cars Company in Eindhoven voor bedrijf, daar worden ook verschillende Polo's aangeboden.
Bedankt voor de tip! Ik zal eens bij hun informeren! Als zij alles kunnen regelen voor die totaalprijs, dan ben ik de gelukkigste mens (zoals ze dat hier zo mooi zeggen) ;)

Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Helaas kon ik alleen maar Polo's vinden met ongeveer dezelfde prijs als hier in NL. Misschien kijk ik dan op een verkeerde site (autoscout24.de).
Zitten er helemaal geen nadelen aan het importeren van een auto? Ook niet bij een eventuele verkoop over een aantal jaar? Of wellicht met de verzekering (en het eventueel uitkeren van de aankoopprijs)?

Het is van wat ik er van begrepen heb een redelijke papierberg, maar als je dat geen bezwaar vindt, of iemand kent die het misschien al vaker heeft gedaan zitten er weinig tot geen nadelen aan. BPM en verzekeringswaarde worden beiden op aanschafwaarde bepaald, dus daar verzeker je hem dan ook tegen. Dat jij er dan wellicht minder voor hebt betaalt omdat je 'm in Duitsland hebt gekocht is alleen maar gunstig voor je premie denk ik (lager risico voor de verzekering --> lagere premie).

Het nadeel vind ik dat je niet even vlug op en neer kunt rijden om een proefritje te maken in de daadwerkelijke auto. Je moet hm dan dus naar Nederland halen en dan kom je er wellicht achter dat het toch niet zo'n fijne auto is?
Als je toch 14 duizend euro aan een auto uitgeeft, zou 'k er zeker een keer naartoe gaan om een proefritje te maken. Je hoeft hem ook niet gelijk uit Berlijn te halen natuurlijk (kan wel, leuke stad, mooi weekendje weg :) )

Wellicht is er in Duitsland een 6C demo model of 'werknemer-auto' te vinden (met veel opties). Dit zou ik dan nog wel willen overwegen.
Zou mooi zijn, demo auto's zijn leuk aangekleed! :)

Bedankt voor de tip! Ik zal eens bij hun informeren! Als zij alles kunnen regelen voor die totaalprijs, dan ben ik de gelukkigste mens (zoals ze dat hier zo mooi zeggen) ;)

Hartstikke bedankt voor het mee zoeken! Maar dit is een 3-deurs :P
Die uit Voorschoten had ik inderdaad ook gezien. Onze plaatselijke dealer zou deze auto eventueel ook naar ons kunnen halen (werken samen).
Mijn vriend wil echter kuipstoelen (zoals in de 6R Highline). Hij vind dat hij in de bochten weg glijd. De 6C is blijkbaar standaard ingericht met sportievere stoelen.

Ik heb een aantal eisen/wensen.
TSI (minimaal 89PK),
5-deurs,
Comfortline/ Highline/ Life/ R-line;
Liefst blauw (Shadow of Silk). Wanneer onvindbaar, dan zwart met een goede lakbehandeling
Boordcomputer waar we op kunnen uitlezen wat het verbruik is;
Bandenspanningsmeter;
Cruise Control;
Parkeersensoren;
Airco;
Alarm zou heel fijn zijn;
Navigatie is fijn, maar hoeft niet perse

I know, het is een hele lijst en een hele zoektocht.
Maar ik heb geen hele erge haast en niets is onmogelijk ;)

Schattige advertentie, maar klopt geen bal van. De 1.4 wordt überhaupt niet meer gemaakt, 1.2tsi of 1.0mpi zijn de laagste motoriseringen van het nieuwe type. De achterlichten zijn van de 6R, het dashboard is sowieso uit de 6R, dus ik denk dat er alleen een mooi nieuw 6C voor- en achterbumpertje op zit ;)

edit: die uit voorschoten ziet er uit als een nette auto trouwens :)

Hartstikke bedankt voor het mee zoeken! Maar dit is een 3-deurs :p
Die uit Voorschoten had ik inderdaad ook gezien. Onze plaatselijke dealer zou deze auto eventueel ook naar ons kunnen halen (werken samen).
Mijn vriend wil echter kuipstoelen (zoals in de 6R Highline). Hij vind dat hij in de bochten weg glijd. De 6C is blijkbaar standaard ingericht met sportievere stoelen.

TSI (minimaal 89PK),
5-deurs,
Comfortline/ Highline/ Life/ R-line;
Liefst blauw (Shadow of Silk). Wanneer onvindbaar, dan zwart met een goede lakbehandeling
Boordcomputer waar we op kunnen uitlezen wat het verbruik is;
Bandenspanningsmeter;
Cruise Control;
Parkeersensoren;
Airco;
Alarm zou heel fijn zijn;
Navigatie is fijn, maar hoeft niet perse

Je moet tegen je vriend zeggen dat hij de bochten wat rustiger neemt. :cool: Wil hij zich niet aanpassen dan is klitterband wellicht een optie? :mrgreen:

• Leuk
Waarderingen: Nicci89
Hartstikke bedankt voor het mee zoeken! Maar dit is een 3-deurs :p
Vraag hem even of ie kuipstoelen wil (über-sportief, dwarslaesie als je over drempels gaat) of sportstoelen (beetje steun, zit heerlijk), zit nogal een groot verschil tussen :p

• TSI (minimaal 89PK), Lichtste TSI motorisering die momenteel verkrijgbaar is heeft 90PK (1.0 tsi is nu ook uit maar volgens de configurator van VW heeft die meer vermogen dan de 1.2 tsi, dus lijkt me dat daar een foutje zit)
  • 5-deurs Meeste polo's zijn 5-deurs
  • Comfortline/ Highline/ Life/ R-line; groot gelijk :)
  • Liefst blauw (Shadow of Silk). Wanneer onvindbaar, dan zwart met een goede lakbehandeling Shadow / silk blue zijn mooi, maar zeldzaam. Zwart is bij comfort/highline/r-line vaak metallic, dus ook mooi
  • Boordcomputer waar we op kunnen uitlezen wat het verbruik is; standaard
  • Bandenspanningsmeter; Standaard
  • Cruise Control; meeste hebben dit wel, sowieso vanaf de comfortline standaard
  • Parkeersensoren; niet standaard, wel goed achteraf in te bouwen dus staar je er niet op blind
  • Airco; meeste hebben dit wel, sowieso vanaf de comfortline standaard
  • Alarm zou heel fijn zijn; geen idee, maar volgens mij niet heel gangbaar op polo
  • Navigatie is fijn, maar hoeft niet perse nooit ingebouwd in de auto gehad, maar 't lijkt mij ideaal (behalve kaart-updates die duur kunnen zijn)

• Leuk
Waarderingen: Nicci89
hmm, dit is ook een beetje raar.
http://www.udenhout.nl/volkswagen/o...che-ruitbediening-officiele-volkswagen-dealer
Er staat groot en breed bij (in het overzicht) "NIEUW MODEL". Dan denk ik dus: 6C
Vervolgens kijk je op RDW, blijkt het toch een 6R te zijn.

Of zeg ik nou iets geks?
Is er ook een nieuw model van de 6R uitgekomen in juni 2014?

Parkeersensoren later inbouwen? Kan dat ja? Netjes? Wat kost dat ongeveer?

De 6C is onderhuids een 6R. Om een nieuwe typegoedkeuring onder de naam 6C bij de RDW en andere Europese gelijken daarvan te krijgen zou Volkswagen de auto als "nieuw" moeten lanceren, nieuwe botsproeven (laten) uitvoeren etcetera. Omdat 't alleen een bijgepunte versie is met nieuwe ontwerpen voor de bumpers en een deel van het interieur staat er op de stickers op het chassis en bij de RDW gewoon 6R :)

Die laatste die je gevonden hebt is gewoon een 6C :)

En geen idee wat parkeersensoren precies kosten, ik kan gewoon parkeren :innocent: maar dat weet @iichel vast te vertellen :)

Hahaha, ik ben een vrouw he ;)
al 7 jaar schadevrij geparkeerd.....maar wel altijd vooruit ;)

Maar goed, als ik dus een Polo zou kopen van Mei/Juni/ Juli 2014, dan kan ik er dus vanuit gaan dat het een 6C is?

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!