JBurn
Actief lid
Beste leden,
Door het lezen van de review van @Snowdude, kreeg ik ook de inspiratie om mijn ervaringen over mijn GTI te posten.
Dus bij dezen:
Over mij en mijn keuze voor de GTI
Als eind twintiger en jonge ondernemer, kan ik blij mededelen dat ik nu 7000km heb gereden met mijn Polo.
Hiervoor heb ik, om de kosten te drukken als starter, een VW UP! privé geleased en vervolgens nog even zakelijk geleased.
De UP! was een prima auto('tje), en vooral in zijn klasse, maar ik met mijn 1,96m lang, was al snel opzoek naar een grotere auto als de kans zich eindelijk voordeed.
Ik heb mezelf al een lange tijd letterlijk helemaal gek zitten maken met de nieuwe Polo GTI. Het design van de normale nieuwe Polo sprak mij al aan, maar vooral bij de GTI was ik verkocht.
De online reviews op verschillende websites en de reviews op YouTube kon ik uiteindelijk dromen en niks was mij nog onbekend. Ook een proefrit bevestigde het gevoel dat dit een erg complete en volwassen auto is.
Door meerdere zakelijke successen heb ik dan eindelijk de stap genomen om de GTI te gaan leasen.
Dit besluit had ik in Oktober vorig jaar genomen terwijl de UP eind December vorig jaar uit de lease zou gaan.
Door de lange levertijden realiseerde ik mij dat ik een voorloopauto nodig zou hebben.
Uiteindelijk heb ik veel dealers benaderd (lees: gestalkt) om te vragen of ze toevallig al een GTI in bestelling hadden staan die eind December geleverd zou worden.
Wonder boven wonder had een dealer in Friesland een GTI in bestelling staan die toevallig ook nog eens aan mijn eisen voldeed qua kleur en opties.
December werd Maart, maar uiteindelijk heb ik de auto mogen ophalen.
De GTI
In een aantal vergelijkingstesten kwam de Ford ST uit als winnaar betreft welke van de twee een echte "Hothatch" is.
Ja, de Ford is waarschijnlijk speelser en sportiever, maar ik rijd mijn auto vooral zakelijk. Naast dit gegeven vind ik de Polo ook geen échte hothatch maar meer een GT.
Hij is meer volwassen, luxer, ergonomischer en beter uitgerust. Alleen het multimedia systeem vind ik al heerlijk om te bedienen.
Ik las ook was over het feit dat de auto tractieproblemen zou hebben, wat vooral zou liggen aan de banden. Om dit deels op te lossen heb ik er Michelin Pilot Sport banden onder laten monteren. Nog steeds heeft de auto (vooral als je de traction control er volledig afhaalt) flink wat tractieproblemen. Uiteraard komt dit ook omdat hij over aardig wat koppel beschikt denk ik.
De stoelen en het interieur zijn verder boven verwachting. Ook ik pas prima in de stoelen en heb daarbij genoeg ruimte bij mijn benen.
Verder rij ik de auto bijna altijd in de Sport stand. De veren vind ik lang niet zo stug als de meeste omschrijven en ik hou ervan om de auto goed aan te voelen.
Ook heb ik bijna altijd mijn koplampen (en achterlichten) aanstaan omdat ik hem dan persoonlijk mooier vind ogen dan wanneer de de dagrijverlichting aanstaat. (deze gaan ook automatisch uit bij het verlaten van de auto).
De Polo rijdt sportief, de motor hoor je goed en de motor is snel zat. De DSG wilt mij soms niet snappen of ik de DSG niet. Ik had andere schakelmomenten gekozen wanneer de bak in Sport staat. Verder is dit geen grote ergernis.
Ik wilde perse de GTI in het rood hebben. Ja, de badges en de rode lijn zie je dan minder en zakelijk is dit niet echt een slimme keuze, maar ik vind hem dan het meeste tot zijn recht komen. De rode lak knalt er echt uit wat eigenlijk niet op een foto is vast te leggen.
Ook kiezen wij Nederlanders vaak voor wit, grijs of zwart. Ook daarom vind ik een opvallende kleur leuk.
Dan kom ik op het volgende punt van de Polo was ik niet had verwacht: de aandacht.
Ik heb redelijk vaak van mensen complimenten gekregen bij bijvoorbeeld een tankstation of bij een parkeerplaats. Ik denk dan altijd: "uhm, het is maar een Polo?"
Maar blijkbaar valt de auto toch aardig op. Vooral als je dit vergelijkt met de Golf GTI.
De auto is, op het draadloos opladen van de telefoon en wat veiligheidssystemen na, compleet qua opties.
De opties die ik heel fijn vind en vaker gebruik dan verwacht zijn: Het glazen dak (zodra al iets van een zon schijnt, gaat hij al open), Apple Carplay (Google Maps/Flitsmeister) en vooral de adaptive cruise control vind ik heerlijk.
De opties waar ik minder over te spreken ben: de Beats speakers en de coming home/leaving home light functie.
Veranderingen
Het betreft een leaseauto, dus qua veranderingen ben ik helaas beperkt.
Wel heb ik overwogen om een aantal VCDS aanpassingen te laten doen en wellicht de spiegelpakken hoogglans zwart te laten wrappen.



Door het lezen van de review van @Snowdude, kreeg ik ook de inspiratie om mijn ervaringen over mijn GTI te posten.
Dus bij dezen:
Over mij en mijn keuze voor de GTI
Als eind twintiger en jonge ondernemer, kan ik blij mededelen dat ik nu 7000km heb gereden met mijn Polo.
Hiervoor heb ik, om de kosten te drukken als starter, een VW UP! privé geleased en vervolgens nog even zakelijk geleased.
De UP! was een prima auto('tje), en vooral in zijn klasse, maar ik met mijn 1,96m lang, was al snel opzoek naar een grotere auto als de kans zich eindelijk voordeed.
Ik heb mezelf al een lange tijd letterlijk helemaal gek zitten maken met de nieuwe Polo GTI. Het design van de normale nieuwe Polo sprak mij al aan, maar vooral bij de GTI was ik verkocht.
De online reviews op verschillende websites en de reviews op YouTube kon ik uiteindelijk dromen en niks was mij nog onbekend. Ook een proefrit bevestigde het gevoel dat dit een erg complete en volwassen auto is.
Door meerdere zakelijke successen heb ik dan eindelijk de stap genomen om de GTI te gaan leasen.
Dit besluit had ik in Oktober vorig jaar genomen terwijl de UP eind December vorig jaar uit de lease zou gaan.
Door de lange levertijden realiseerde ik mij dat ik een voorloopauto nodig zou hebben.
Uiteindelijk heb ik veel dealers benaderd (lees: gestalkt) om te vragen of ze toevallig al een GTI in bestelling hadden staan die eind December geleverd zou worden.
Wonder boven wonder had een dealer in Friesland een GTI in bestelling staan die toevallig ook nog eens aan mijn eisen voldeed qua kleur en opties.
December werd Maart, maar uiteindelijk heb ik de auto mogen ophalen.
De GTI
In een aantal vergelijkingstesten kwam de Ford ST uit als winnaar betreft welke van de twee een echte "Hothatch" is.
Ja, de Ford is waarschijnlijk speelser en sportiever, maar ik rijd mijn auto vooral zakelijk. Naast dit gegeven vind ik de Polo ook geen échte hothatch maar meer een GT.
Hij is meer volwassen, luxer, ergonomischer en beter uitgerust. Alleen het multimedia systeem vind ik al heerlijk om te bedienen.
Ik las ook was over het feit dat de auto tractieproblemen zou hebben, wat vooral zou liggen aan de banden. Om dit deels op te lossen heb ik er Michelin Pilot Sport banden onder laten monteren. Nog steeds heeft de auto (vooral als je de traction control er volledig afhaalt) flink wat tractieproblemen. Uiteraard komt dit ook omdat hij over aardig wat koppel beschikt denk ik.
De stoelen en het interieur zijn verder boven verwachting. Ook ik pas prima in de stoelen en heb daarbij genoeg ruimte bij mijn benen.
Verder rij ik de auto bijna altijd in de Sport stand. De veren vind ik lang niet zo stug als de meeste omschrijven en ik hou ervan om de auto goed aan te voelen.
Ook heb ik bijna altijd mijn koplampen (en achterlichten) aanstaan omdat ik hem dan persoonlijk mooier vind ogen dan wanneer de de dagrijverlichting aanstaat. (deze gaan ook automatisch uit bij het verlaten van de auto).
De Polo rijdt sportief, de motor hoor je goed en de motor is snel zat. De DSG wilt mij soms niet snappen of ik de DSG niet. Ik had andere schakelmomenten gekozen wanneer de bak in Sport staat. Verder is dit geen grote ergernis.
Ik wilde perse de GTI in het rood hebben. Ja, de badges en de rode lijn zie je dan minder en zakelijk is dit niet echt een slimme keuze, maar ik vind hem dan het meeste tot zijn recht komen. De rode lak knalt er echt uit wat eigenlijk niet op een foto is vast te leggen.
Ook kiezen wij Nederlanders vaak voor wit, grijs of zwart. Ook daarom vind ik een opvallende kleur leuk.
Dan kom ik op het volgende punt van de Polo was ik niet had verwacht: de aandacht.
Ik heb redelijk vaak van mensen complimenten gekregen bij bijvoorbeeld een tankstation of bij een parkeerplaats. Ik denk dan altijd: "uhm, het is maar een Polo?"
Maar blijkbaar valt de auto toch aardig op. Vooral als je dit vergelijkt met de Golf GTI.
De auto is, op het draadloos opladen van de telefoon en wat veiligheidssystemen na, compleet qua opties.
De opties die ik heel fijn vind en vaker gebruik dan verwacht zijn: Het glazen dak (zodra al iets van een zon schijnt, gaat hij al open), Apple Carplay (Google Maps/Flitsmeister) en vooral de adaptive cruise control vind ik heerlijk.
De opties waar ik minder over te spreken ben: de Beats speakers en de coming home/leaving home light functie.
Veranderingen
Het betreft een leaseauto, dus qua veranderingen ben ik helaas beperkt.
Wel heb ik overwogen om een aantal VCDS aanpassingen te laten doen en wellicht de spiegelpakken hoogglans zwart te laten wrappen.



Laatst bewerkt:
VW
Polo GTI