Waarom hebben jullie voor de Polo gekozen?

Kelvin B.

Bekend lid
576
161
59
Gewoon uit nieuwsgierigheid; (ik weet niet of hier al een topic voor bestaat)

Vertel in dit topic wat voor jou de reden is geweest om specifiek voor de Polo te kiezen!

Vond je het 'gewoon een leuke auto'? Of kwam je per toeval bij de Polo uit en heb je ook nog andere modellen/merken overwogen?

Vertel jouw mening hier, ben nieuwsgierig naar de reacties :)

Ikzelf zal hier natuurlijk ook op reageren, op een later moment.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik vind het een prachtige uitvoering! zowel de voorkant als de achter van het R-line model wat ik gekozen heb in de kleur wit. in combinatie met de hoogglans zwarte delen van de bumper vind ik dat echt fantastisch!
 
Volkswagen  R  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Kelvin B.
Eerste auto was een Fiat Seicento. Toen ik voor wat meer auto ging kijken toch voor de hatchbacks gegaan. Mooie grijze kleur en het liefst VW, onder de 100dkm, 100+ pk, airco en 6-bak. Deze paste PRECIES in het plaatje. Na een (overtuigende) proefrit direct gekocht. Nooit spijt van gehad!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Kelvin B.
Ik heb al veel autos gehad, maar blijf toch in de vag groep hangen.
Ook omdat ik er 7jaar heb gewerkt:)

Ik zat te twijfelen tussen een seat ibiza en een polo.
Maar de ibiza van 2012 heeft geen sportieve uitstraling vind ik, en de polo blijven leuke sportieve autos.

Nu zit ik te twijfelen tussen de Seat leon of VW golf.
En dan de 1.4 122pk.
Lastig lastig haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Taurus en Kelvin B.
De Polo GTI stond helemaal niet op mijn radar toen ik naar auto's keek. Uiteindelijk door een vriend wel er naar gekeken en zag dat het binnen mijn budget was. Daarna gelijk gekocht en helemaal geen spijt van gehad.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 GTI 180pk 
Ikzelf heb altijd al een soort voorliefde voor VAG groep gehad. Een must-have voor mijn eerste auto (een Polo 6N uit 1997 toen) was dat het een VW, Audi seat o.i.d. was. En al helemaal geen Peugeot of Renault..

Door een switch van baan als webdeveloper naar software developer kreeg ik de mogelijkheid om privé lease aan te gaan. Toen de nieuwe Polo uit was wist ik al meteen dat dit 'm zou worden. Alleen nog een proefritje maken!

Zo heb ik destijds een proefrit gemaakt in de nieuwe Seat Ibiza en de nieuwe Polo. Ik vond de Ibiza enigzins tegenvallen. Ik had het gevoel niet goed in mijn dode hoek te kunnen kijken, beetje het gevoel alsof ik tegen een muur keek, een bedrukkend gevoel. In de Polo totaal niet, meer dan genoeg overzicht en het verschil tussen de 115pk en 95pk motor vond ik gevoelsmatig niet extreem groot. Overigens vond ik de Seat vervelend schakelen, heel hakerig of stug ofzo..

Toen ik voor de eerste keer in de demo Polo ging zitten dacht ik 'Wow, dit is pas echt volwassen en ruim!'. De Polo voelde groot en stevig aan. Maar tussen de 6N en de AW zit natuurlijk ook een groot ruimteverschil.

Als er geen nieuwe versie van de Polo was uitgekomen, die niet ruimer was, had ik misschien nog over mijn keuze getwijfeld.

Eerlijk gezegd heb ik ook getwijfeld tussen de lease Seat Ibiza Business Intense (een soort Comfortline Business van de Polo), deze had standaard namelijk getinte ruiten, PDC, nav. groot radioscherm etc. en voor die prijs had je een kale Polo. Als ik voor de Seat was gegaan had ik nu misschien zelfs een panoramadak en led verlichting erop kunnen zetten. Maar dat is allemaal achteraf gezegd haha.

Uiteindelijk toch bij de Polo gebleven, wel met een paar minder opties, maar wel een Polo! En natuurlijk ook omdat hij fijner rijd :)
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik was op zoek naar een snelle B-segmenter. Wilde niet een echte hothatch, maar een snelle daily. Had al drie Skoda's gehad, dus de keuze voor de Polo GTI was snel gemaakt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Was toe aan een auto met meer pk. Vorige auto Opel Corsa D was maar 80 pk. Kwam toen de oranje Highline tegen 3drs 105 pk. Ontdekte dat 3 deuren toch beetje onhandig zijn. Voor de gein toen nog eens tussen de 2de handjes wezen kijken kwam ik bij een jaar later per toeval een Blue GT tegen. De Oranje Highline ingeruild voor de huidige GT! Nu 2 jaar de GT en daar gaan we nog veel leuke jaren mee verder. Big Grin
 
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
Heb een aantal jaar Mercedes (W126) gereden maar vanwege mijn werk stonden die meer stil dan dat er mee gereden werd en dat was zonde. Daarbij had ik 95% van de tijd diverse wagens voor mijn deur staan waarvoor ik niets hoefde te betalen. Vanwege dat en het oldtimerdebacle heb ik ze toen beide verkocht. Na mijn ontslag en een tijd geen auto mocht ik een aantal maanden in een Deawoo Matiz van een vriend rijden. Omdat ik inmiddels het naturisme en zodoende ook de naaktstranden ontdekt had (die helaas niet in de buurt liggen) begon een betere wagen met wat meer luxe en comfort toch wel te kriebelen. Omdat ik heel lang in de autoverhuur heb gewerkt wist ik ongeveer wel wat er te koop was. Daarom viel mijn keuze op de Polo. Helaas wist ik toen nog niet dat je ook een 1.4 100PK had. Heb deze gekozen vanwege de cruise control en de airco. (en nog wat andere leuke opties) Deze waren beiden een must! Ook vind ik de stoelen heel fijn want na een lange rit stap ik nog steeds niet gebroken uit en dat heb ik weleens anders meegemaakt. Heb hem nu bijna 7 jaar en heb inmiddels net iets meer dan 70.000KM. gereden en naar volle tevredenheid. Hoop dat ik er nog lang van mag genieten.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Kelvin B.
Keuze tussen een Fiesta, Yaris, Corsa of Polo is snel gemaakt. Voor korte afstanden perfect maar voor de lange afstanden toch geen match t.o.v. de Golf. Neemt niet weg dat de Polo voor een B-segmenter zeer hoogwaardig aanvoelt en volwassen rijdt

Enigste nadeel wat ik wel heb is het windgeluid op de snelweg.
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en Kelvin B.
Ik heb van kinds af aan al gezegd dat ik een Volkswagen of MINI Cooper wilde haha.
Ben begonnen met een Polo 9N uit 2006 met alles erop en eraan. Helaas waren daar gelijk (grote en dure) problemen mee, dus dat was geen goede aankoop. Heb hem na een half jaar verkocht en m'n huidige Polo gekocht.
Een 6R Easyline uit 2011, niet alles erop en eraan, maar wel een hele verbetering! Heb hem nu ruim 1 jaar en zo'n 30.000km ermee gereden en nog nooit iets vervelends ermee gehad. Ik zorg goed voor hem/laat er goed voor zorgen en hoop er nog veel jaren plezier van te hebben.
Volgende keer koop ik wel een snellere uitvoering haha, maar verder is die perfect(l)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Kelvin B.
Enigste nadeel wat ik wel heb is het windgeluid op de snelweg.
Dan staat je muziek te zacht Stick Out Tongue

OT: De Polo gekocht omdat ik een vlotte hatchbak wilde met automaat, en dan kom je al snel bij VAG uit. Had hiervoor een Corsa D GSi met 150pk maar door versleten knieën (en liever lui dan moe) wilde ik een automaat. De Polo vond ik altijd al mooi, toen ik een R-Line zag op AutoScout wist ik gelijk dat het voor mij ook een R-Line moest worden. Uiteindelijk eerst gekeken voor een witte 3-deurs, maar die was net voor m'n neus verkocht. Een paar weken later deze rode gevonden en na de proefrit was ik verkocht!
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
  • Leuk
Waarderingen: Kelvin B. en Allison6R
Met een leasebudget van €850incl. brandstof 40kkm/4jaar had ik aardig wat keus.

Ik wilde perse een auto met led-koplampen, automaat en 0-100kmh in minder dan 10 seconden. Voor de rest stelde ik eigenlijk geen harde eisen.

Naast deze eisen heb ik iets met dashboards (incl. stuur), uitleggen kan ik het niet. Maar een Dashboard staat mij aan of niet. Zat auto’s waar ik nog geen 5 seconden ingezeten omdat ik het stuur en/of dashboard echt afschuwelijk vond, proefrit is er dan ook niet van gekomen

Uiteindelijk was de keuze tussen een Polo met R-line interieur of de nieuwe Clio in Initiale Paris uitvoering. Ik heb het bestellen zo’n 3 maanden uitgesteld omdat ik die tweede bak in het echt wilde zien, wel al in de RS-line kunnen zitten, maar is toch net wat minder luxe.

Was op een gegeven moment wel klaar met het wachten en heb daarop de Polo besteld, dag later belt de dealer dat er een Clio in exact de uitvoering die ik wilde geleverd was. Ben niet meer wezen kijken, maar dat had ook zeker mijn keuze kunnen worden. Had zo’n €50p/m aan bijtelling gescheeld.

Maar man man man, wat heeft de Polo toch een mooi dashboard, zeker met het R-line stuur erbij. Daar kunnen weinig auto’s, ook veel duurdere aan tippen:cool:
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP en Kelvin B.
Jaren hebben mijn ouders vw gereden, dus ik was ook stiekem als kleine jongen vw liefhebber geworden. Maar toen kochten ze iets leuks waar ik ook bijna in kon rijden. En het was geen vag.. namelijk een BMW e91 320d M-pakket. En die vw liefhebber sloeg zo ineens om naar bmw liefhebber.

Dan nu hoe ik bij de polo ben gekomen, ik reed een tijdje in een starlet. En hier ook wat dingetjes aan veranderd, o.a. Polo 6n2 velgen eronder gezet haha. Maar ik kreeg een vriendin in Friesland en zit in Groningen op school. Dus de km’s tikten door, en ik begon stiekem te kijken naar hoe duur hatchbacks diesels waren.

Ik begon bij een BMW 1-serie want dat was een beetje een favoriet geworden, toch vrijsnel hiervan af gestapt omdat ik ook weet hoeveel het kost met onderhoud van bmw’s. En de A3, Golf vielen ook af ik moest dan een te oude halen en wou graag wat jongers rijden.

Het werd tijd om naar Polo, Ibiza’s te kijken. Maar gauw viel toch het oog op de Polo, veel sportievere look. En dan nu het blok kiezen, toevallig kwam ik hier in het forum zonder lid te wezen research over doen. Gekozen voor het 1.6 blok, vanwege de betrouwbaarheid, en toch wel het snelste blok in de diesellijn.

Toen een gevonden uit 2012, en werd spontaan verliefd als het ware. Proefrit gereden, alles was in orde. Heb toen me vader laten afdwingen. Die heeft er als het ware zo 800 euro af gekregen en de auto was gekocht. Sindsdien geen spijt van de aankoop.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Vorige auto was een suzuki swift en deze was toe aan vervanging. Omdat ik comfortabeler van A naar B wilde reizen zocht ik in de richting van een golf, A3, 1 serie maar stiekem keek ik naar mijn droomautos een 3 serie, cla of A4.
Het hoefde ook geen snelle auto te zijn.
Per toeval kwam ik deze polo tegen die ik voor een leuke prijs kon overnemen. Normaal zou ik deze auto links laten liggen vanwege te klein, vorm niet echt mooi, niet comfortabel en ga zo maar door. Maar omdat het een gti versie is met zijn looks, panodak en motorinhoud ben ik er toch voor gegaan.

Na 1,5jr bezit heb ik twee meningen. De power die de auto heeft en de sportieve looks maken mij elke keer weer blij en ook met mooi weer is het heerlijk met een panorama dak.
Maar de auto stoort mij ook omdat hij niet echt comfortabel is ook is de auto aan de krappe kant.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
Wou oorspronkelijk gaan voor een Peugeot 308 als nieuwe leaseauto. Man wat zat ik fout toen ik een testrit deed in de nieuwe Polo. En hij was zelfs goedkoper, sneller, mooier, dikker en zelfs met automaat. In elke puntje was hij beter + de 1.5 tsi 150pk kwam toen beschikbaar. Doei franse rommel. Never nooit meer!
 
Volkswagen  Highline Business R  1.5 TSI 150pk DSG 
Als niet VW rijder koos ik zo'n 10 jaar geleden voor de VW Lupo 3L, die superzuinige diesel. Na verschillende exemplaren stapte ik over binnen VW en het werd de Polo. En dan beslist een met DSG (ik ben een automaatfan). Na enkele omzwervingen wilde ik toch weer terug naar de Polo omdat die gewoon het beste bij me past.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!