Waarom hebben jullie voor de Polo gekozen?

Altijd al iets gehad met Volkswagen omdat mijn vader een Golf cabrio had. Daarna toen ik buitenspeelde zag ik altijd een Golf 3 VR6, een donker paarse dat is altijd blijven hangen. Mijn eerste auto was een Polo 9n3, toen ik daarna een conceptversie van de Polo 6R voor de Bijenkorf in Den Haag zag staan als promotie was ik verkocht. Ik vind het model nu nog steeds erg geslaagd!
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Was eerst aan het kijken naar een golf VII GTD, maar aangezien ik tussen de 30k en 50k per jaar rijd vind ik het heel zonde ivm afschrijving om zo'n dure auto te kopen. Ik reed hiervoor in een BMW maar dat vond ik achteraf veel te duur in onderhoud en reperaties. Besloten om maar eens een polo uit te proberen, en tot nu toe nog geen spijt. Het kan allemaal naar mijn mening wel wat beter geïsoleerd en wat strakker/stugger, maarja je kan niet alles hebben hé. Ik vind vooral dat er extreem veel rijwind op de snelweg te horen is, en met een goede windvlaag komt het gewoon letterlijk tussen de deur door je gezicht in.

Verder wel blij met mn polo, ben benieuwd tot welke kmstand ik hem kan rijden zonder al te gekke of grote omkosten
 
Polo  6c  Verkocht 
Vorige auto was een suzuki swift en deze was toe aan vervanging. Omdat ik comfortabeler van A naar B wilde reizen zocht ik in de richting van een golf, A3, 1 serie maar stiekem keek ik naar mijn droomautos een 3 serie, cla of A4.
Het hoefde ook geen snelle auto te zijn.
Per toeval kwam ik deze polo tegen die ik voor een leuke prijs kon overnemen. Normaal zou ik deze auto links laten liggen vanwege te klein, vorm niet echt mooi, niet comfortabel en ga zo maar door. Maar omdat het een gti versie is met zijn looks, panodak en motorinhoud ben ik er toch voor gegaan.

Na 1,5jr bezit heb ik twee meningen. De power die de auto heeft en de sportieve looks maken mij elke keer weer blij en ook met mooi weer is het heerlijk met een panorama dak.
Maar de auto stoort mij ook omdat hij niet echt comfortabel is ook is de auto aan de krappe kant.

Over de krappe kant gesproken. Ik weet niet of ik er naast zit maar heb het idee dat een VW Up of Seat Mii (die ik nu tijdelijk rijd) van binnen zelfs ruimer is dan de vorige Polo. Wel vreemd als dan een B segment kleiner zou zijn dan een A segment overigens.. maar ik verbaas me van de ruimte t.o.v. mijn oude polo 6N welke volgens de specs even breed is als de vorige Polo.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Mijn vorige auto was ook al een Polo AW maar daar miste ik toch het gemak van een DSG. Sinds afgelopen week rij ik een DSG en ook maar meteen oa R-Line optie erbij. Eerder al de Polo 6 gereden. Beetje blijven hangen bij VW. Maar met veel plezier en wat @nsg ook schrijft, voor mij geldt ook dat binnen een paar seconde een dashboard mij aanspreekt of dat ik het foeilelijk vind.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: nsg
Moet zeggen bij mij in de familie hebben we bijna altijd VAG gereden. (Audi ,Seat en VW)

Ik zal jullie de lijst met auto's besparen ;) maar op een gegeven moment kwam ik in het bezit van een VW Golf 3 TDi....destijds de diesel die je moest hebben als je veel reed. Een eigenlijk beviel dat prima. Daarna een 4tal Seats gehad, toen een Audi en weer terug naar VW. De VW werd toen een Polo GTI 1.4 TSI. Ik was gelijk weg van het model, niet te groot, redelijk snel en voor met z'n tweetjes meer dan zat. Na de GTI een tijdje te hebben gereden ben ik weer terug naar Audi A3 (sedan en cabrio)gegaan. Maar de Polo bleef ik een leuke wagen vinden.

In eerst instantie moest ik wennen aan de nieuwe Polo. Vooral in de basis uitvoering. Totdat ik de GTI zag. Wat dikkere bumpers, side skirts, dubbel uitlaatje, spoiler...en natuurlijk het 2.0 blok. Ik was helemaal klaar met die 1.4 blokken. Ik had hem al zo goed als gekocht alleen nog geen proefrit mee gemaakt. Dat werd via de dealer geregeld. Eenmaal terug de verkoper gebeld dat alles door kon gaan. Is de GTI perfect? Nee! (zie mijn eigen topic) Maar hij smoelt gewoon lekker in deze uitvoering. Wanneer ik hem parkeer en ff omkijk denk ik altijd " ziet er toch wel leuk uit!":mrgreen:
 
Begonnen met fiat punto, daarna sceicento.
Nooit problemen mee gehad en viel toen in mijn budget.

Zocht daarna "meer auto" moest iets sneller zijn, degelijk en met wat ruimte.
Vind dat je behoorlijk wat ruimte hebt voor een hatchback.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Keuze tussen een Fiesta, Yaris, Corsa of Polo is snel gemaakt.
Inderdaad.

Ik heb van kinds af aan al gezegd dat ik een Volkswagen of MINI Cooper wilde haha.
Mini Cooper, een fantastisch gooi en smijtkarretje maar voor een lange rit? Ooit eentje mogen ophalen in Parijs. Eenmaal thuis was ik gebroken. Dus voor in de stad: ja maar niet voor lange ritten.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
Als liefhebber van de 3-deurs Up (m.i. bastaardkind van oer-Fiat Panda en oer-Renault Twingo) kwam na jaren aankondingen eindelijk de Up GTI. Waarschijnlijk te hoge verwachtingen, maar implementatie en prestaties vielen me tegen. De Polo AW vind ik wat lomper ogen dan de voorganger, maar is tegenwoordig normaal , zie ook bij Mini met de F56. Wilde graag weer een grotere motor en de Polo/Cooper S zijn/waren de enige B-segmenter met een 2.0. De 1.5 Cooper vorig jaar al gehad (stuurt goed, maar was het na 15000 km stuiteren wel beu, een 2.0 S of JCW is mij te duur), dus is het de Polo geworden. Geen racemonster, maar wel een comfortabele allrounder.
 
Seat, Mini, Dacia  2022 Seat Ibiza 1.5 Sport, 2021 MINI John Cooper Works, 2014 Dacia Logan MCV  1.5 TSI 150pk 
Ik koos voor een Polo, omdat het uiterlijk helemaal mijn smaak is. Tijdens de proefrit beviel mij het rijcomfort en het rijgemak van een DSG . Verder vind ik het belangrijk dat deze motoren directe en indirecte inspuiting hebben. Vele huidige motoren hebben alleen directe inspuiting, waardoor de inlaatkleppen nogal eens last hebben van vervuiling.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
Gewoon uit nieuwsgierigheid; (ik weet niet of hier al een topic voor bestaat)

Vertel in dit topic wat voor jou de reden is geweest om specifiek voor de Polo te kiezen!

Vond je het 'gewoon een leuke auto'? Of kwam je per toeval bij de Polo uit en heb je ook nog andere modellen/merken overwogen?

Vertel jouw mening hier, ben nieuwsgierig naar de reacties :)

Ikzelf zal hier natuurlijk ook op reageren, op een later moment.
Leuk dat je dit vraagt! Bij mij is het eigenlijk gek gelopen. Eind vorig jaar was ik uiteten samen met mijn vriend en Opa en Oma, het etentje was totaal spontaan. Voor het etentje hadden mijn vriend en ik voor mijn huis een nieuwe combi wasmachine droger gekocht want dat was noodzakelijk. Mijn Opa en Oma wonen dicht bij de winkel en we besloten bij ze langs te gaan en van het een kwam het ander. We vertelde over de wasmachine en dat het volgende doel is sparen voor een nieuwe auto. Mijn Oma is helaas afgekeurd om te mogen rijden want ze heeft Alzheimer. Ze had nog een boodschappenauto staan uit 2019 waar nog nooit mee was gereden en ze zei dat ik die mocht hebben om te kijken voor een ander leuk autootje. Dus mijn vriend en ik zijn gaan oriënteren naar auto’s en kwamen uit bij een tweedehands VW Polo. Ik wilde perse de limestone grey kleur en niet te veel km’s op de teller. Dus wij actief aan het zoeken.. bleek dus dat mijn Opa en Oma niet accepteerde dat ik naar een tweedehands auto keek. Ze hebben altijd nieuwe auto’s gehad en mijn Oma werkte vroeger bij Pon in Amsterdam dus het werd een tripje naar de dealer en daar mocht ik de favoriete auto samenstellen. De fiat en de auto van Oma als inruil en de rest bijbetalen.
 
Volkswagen Polo  Highline  1.0 70 kW / 95 pk TSI Hatchback 7 versn. DSG 
Vind het echt een hele mooie auto ook het interieur. Echt een tijdloos en sportief model.
Nu ruim drie jaar later alleen accu hoeven te vervangen naast de jaarlijkse onderhouds-
beurten. Heb ook gekeken naar de Corsa en de Clio maar achteraf blij dat het de Polo
is geworden ! Ook kun je de Polo nog leuk modificeren maar ik weet niet in hoeverre
dat kan met een Corsa en Clio.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!