Kelvin B.
Bekend lid
Hier ook de Ibiza FR Business Intense proef gereden. Vond het qua looks een hele toffe auto. Mooi rood, dikke velgen, pano dakje, geblindeerde ruiten en alle toeters en bellen.
Echter, vond ik hem lomp schakelen en was er aanzienlijk meer geluid van buiten te horen. De Polo hadden we op dat moment al proef gereden en daardoor was de beslissing snel gemaakt. Interesse in modellen buiten het VAG concern was er niet. Ik heb een hekel aan alles dat Frans is, geen gevoel voor Aziatische auto's en Mercedes en BMW is weer net even een stapje te hoog.
We rijden nu een jaar met plezier in de Polo. Voor een 95PK vind ik hem lekker doorrijden en hij ziet er tof uit! Echter, gaat hij er in December alweer uit. Het leasecontract is afgekocht (viel reuze mee qua prijs) en de T-Roc is besteld. De "Golf aan de steroide" look en de extra ruimte om twee kindjes mee te nemen beviel ons uitstekend!
Ja, ikzelf had ook proefgereden in die FR Business Intense. Met 115pk wel een stuk vlotter. En duidelijk verschil tussen Sportstand en Normal mode. Ik vond hem zelf hakerig schakelen, dat viel tegen. Ook vond ik dat ik weinig overzicht had als ik om me heen keek, alsof sommige lijsten/stijlen in de weg zaten. Alle opties die erop zaten waren wel tof. Media scherm zat wel een stuk te laag voor me. De proefrit in de 95pk Polo voelde eigenlijk wel wat vertrouwder. Meer overzicht en fijner schakelen.
Vond het wel jammer dat ik in mijn budget alle opties op een Ibiza kon krijgen, tot FR aan toe, en dan wel een minder uitgebreide Polo zou hebben. Heb een hele tijd zitten twijfelen tussen de opties. Sport-Select nemen, of toch led achterlichten? Interieur opties belangrijker of toch meer op exterieur gaan? Uiteindelijk maar de afweging gemaakt de focus op exterieur te leggen, en daar ben ik blij mee. Elke ochtend als ik de auto ontgrendel die mooie led achterlichten.
VW
Polo AW 2020 Comfortline