Waarom hebben jullie voor de Polo gekozen?

Hier ook de Ibiza FR Business Intense proef gereden. Vond het qua looks een hele toffe auto. Mooi rood, dikke velgen, pano dakje, geblindeerde ruiten en alle toeters en bellen.

Echter, vond ik hem lomp schakelen en was er aanzienlijk meer geluid van buiten te horen. De Polo hadden we op dat moment al proef gereden en daardoor was de beslissing snel gemaakt. Interesse in modellen buiten het VAG concern was er niet. Ik heb een hekel aan alles dat Frans is, geen gevoel voor Aziatische auto's en Mercedes en BMW is weer net even een stapje te hoog.

We rijden nu een jaar met plezier in de Polo. Voor een 95PK vind ik hem lekker doorrijden en hij ziet er tof uit! Echter, gaat hij er in December alweer uit. Het leasecontract is afgekocht (viel reuze mee qua prijs) en de T-Roc is besteld. De "Golf aan de steroide" look en de extra ruimte om twee kindjes mee te nemen beviel ons uitstekend!

Ja, ikzelf had ook proefgereden in die FR Business Intense. Met 115pk wel een stuk vlotter. En duidelijk verschil tussen Sportstand en Normal mode. Ik vond hem zelf hakerig schakelen, dat viel tegen. Ook vond ik dat ik weinig overzicht had als ik om me heen keek, alsof sommige lijsten/stijlen in de weg zaten. Alle opties die erop zaten waren wel tof. Media scherm zat wel een stuk te laag voor me. De proefrit in de 95pk Polo voelde eigenlijk wel wat vertrouwder. Meer overzicht en fijner schakelen.

Vond het wel jammer dat ik in mijn budget alle opties op een Ibiza kon krijgen, tot FR aan toe, en dan wel een minder uitgebreide Polo zou hebben. Heb een hele tijd zitten twijfelen tussen de opties. Sport-Select nemen, of toch led achterlichten? Interieur opties belangrijker of toch meer op exterieur gaan? Uiteindelijk maar de afweging gemaakt de focus op exterieur te leggen, en daar ben ik blij mee. Elke ochtend als ik de auto ontgrendel die mooie led achterlichten.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Nu heeft de TS geen 6R of 6C, maar vind je er een zonder mistlampen niet wat kaal aan de voorzijde? Zou er zelf dummy lampen inzetten als het mijn auto was. Ook al heeft hij xenon.

Ik voel me aangesproken, bedoel je mij, de TS? Als ik mijn mening moet geven: ik zou het erg kaal vinden als ik deze niet had op mn AW nee. Dan heb je van die zwarte plastic plaatjes zitten, alsof je iets mist.
 

Bijlagen

  • 20201003_090508.jpg
    20201003_090508.jpg
    5.2 MB · Weergaven: 22
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: David97
Aangezien mijn Ibiza Cupra uit 2007 aan vervanging toe was en ik, gezien mijn leeftijd, wat relaxter wilde gaan rijden, ging ik begin dit jaar op zoek naar een automaat. Na een lange zoektocht uitgekomen op mijn huidige Polo 6C GTI DSG.

Bij de eerste ontmoeting eigenlijk al verkocht. De Polo zag er geweldig uit en was dealer onderhouden. Tijdens de proefrit voelde de Polo solide aan en was ik onder de indruk van de DSG. Het rijden ging super relaxt. Ook het feit dat deze 1.8 motor directe en indirecte injectie had vond ik positief, omdat de inlaatkleppen dan minder snel vervuilen. Dit scheelt toch weer onderhoud.

Ik realiseer mij dat het misschien wat eigenaardig lijkt om bij een Polo GTI uit te komen als je wat relaxter wilt gaan rijden ...... en ja dat is het ook. ;) Maar af en toe wat minder relaxt rijden bevalt me eigenlijk nog prima!:mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R en Jay511
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!