wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Weer schoon!!

b02cbbdc3073b0c0922ad08667b3277a.jpg
 
Wat heb ik gedaan? Nou, IK niet veel maar...

- Het rubbertje van de dakantenne is vervangen. (kwam meer bij kijken dan ik had verwacht)
- Het display van de parkeersensoren zit nu op een plek waar ik het piepertje veel beter kan horen.
- Het interieurfilter is vervangen. Van de lekkage was op dat moment niet meer te merken en het filter was droog. Hopen dat dit zo blijft en dat het een eenmalig iets was.
- Sloten zijn ingespoten met siliconevet. (deuren kraakte nogal)
- Maar het belangrijkste... eindelijk doen ze het!!! De mistlampen voor. Big Grin

2017-01-22 13.37.46 - kopie.jpg

Ikke heel erg blij zijn. :)

Helaas ook wat slecht nieuws, een weerstand van mijn kachel is kapot. Standje 1 van de ventilatie doet het niet meer. Nu snap ik ook waarom mijn airco het op stand 1 niet meer doet. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: MikeM, BVS en Polovl
Helaas, was het maar waar. Hij deed het ook toen het warm weer was. En als ik de ventilator op stand 2 of hoger zet dan doet de airco het wel.
Kachelweerstand vervangen is niet zo heel moeilijk. Ik heb de mijne al 2x moeten vervangen, maar beide keren werkte 1, 2 en 3 niet meer, alleen 4. Wat normaal is want dan wordt de weerstand niet gebruikt en draait de blower motor gewoon op 12v.
Handschoenkastje eruit vijzen en dan met wat gewriemel geraak je er wel aan. Hij zit links bovenaan als je door het gat van het handschoenkastje kijkt. Ik zou de connector er eerst aan laten zitten, maakt het wat makkelijker om hem eruit te draaien. Dan 90° draaien en eruit heffen. Nieuwe erin en dan eens testen of het probleem opgelost is. En dan weer handschoenvakje erin vijzen.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Wat ik mij afvraag, heeft elke stand dan een weerstand? Want bij mij doet alleen stand 1 het niet, de rest wel.

Ik had inderdaad al een hele mooie How-to gevonden.
Er zitten in die groene weerstand 3 weerstanden. Als je je ventilator op 1 zet worden alle 3 de weerstanden achter elkaar gezet om een grote weerstand te maken, zodat de motor traag draait. Als je hem op 2 zet worden er maar 2 achter elkaar gezet waardoor de weerstand iets lager is en hij sneller draait. Misschien is net de allereerste weerstand gebroken/doorgebrand, waardoor die helemaal niks meer doorlaat. Kan je dan echt voorstellen als 2 draden die niet aan elkaar hangen. En dan werkt de blower motor natuurlijk niet. Maar als je hem dan op 2 zet wordt die kapotte eerste weerstand niet gebruikt en is er niks aan de hand.

Kan je zelf eenvoudig eens nameten met een multimeter. Gewoon zien dat je op alle 3 pinnetjes een weerstand krijgt naar de 4de pin. En als dat nu niet het geval is bij 1 pin (als er dus oneindig op het display komt), dan weet je dat die stuk is. [emoji4]
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
N.a.v deze post vanavond even alle 3 de bobijntjes + 3 bougies vervangen.
Was al de 2de keer dat er een bobijntje stuk sprong, dus ik dacht maar ineens ze allemaal te vervangen. En als ik dan toch bezig was dacht ik "Ik steek er ook eens een nieuw setje bougies in, die zitten er nu toch al even."

De vorige keer waren de bougies en de kapotte bobijn vervangen door de garage waar hij nog in garantie was toen ik hem kocht. Wat blijkt, ze hebben toen de kapotte bobijn vervangen door een van week 31 van 2002! En natuurlijk was het die die nu ook stuk was. De andere 2 bobijntjes waren nog de originele.

Ik werd achterdochtig dus ben ik ook maar eens de bougies die door die garage zijn vervangen gaan nakijken, en daar zaten 3 verschillende bougies in.. Ik niet happy dus .. :mad:

Ben blij dat ik zo'n dingen ondertussen zelf kan vervangen/herstellen.
Heb die 2 originele bobijntjes dan maar netjes in een doosje gestoken en in de koffer gelegd. Zo heb ik er altijd bij als er toch nog eentje zou stukspringen. Is veel handiger om te vervangen dan op 2 cilinders naar huis te rijden :mrgreen: (of te laten slepen)
IMG_20170126_184417.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!