nee is niet moeilijk joh, kabel trekken langs je a stijl naar beneden en beneden je led strip solderen aan die getrokken kabelIs dit veel werk en moeilijk misschien een how-to?
VW
Polo 6r
1.2 tdi 75pk
nee is niet moeilijk joh, kabel trekken langs je a stijl naar beneden en beneden je led strip solderen aan die getrokken kabelIs dit veel werk en moeilijk misschien een how-to?
Opeens rammelde de auto bij het rijden, alsof de benzine op was.
Een anwb en garage bezoekje verder, 500 euro marterschade..
Alle 4 bougiekabels waren aangevreten en zijn vervangen door nieuwe kabels met speciale huls eromheen.
+ Bobine punten waren helemaal geoxideerd, dus bobine ook vervangen.
+ speciale kap voor over de bougiekabels en bobine, bescherming tegen marters zodat de kabels niet meer blootliggen.
Omdat mijn auto bij het starten een ratelend geluid maakt (wat hij al 2 jaar doet) raadde de monteur mij aan om niet te lang meer te wachten met het vervangen van de distributieketting (á 900-1000 euro)... Pfffff...
Omdat mijn auto bij het starten een ratelend geluid maakt (wat hij al 2 jaar doet) raadde de monteur mij aan om niet te lang meer te wachten met het vervangen van de distributieketting (á 900-1000 euro)... Pfffff...
Opeens rammelde de auto bij het rijden, alsof de benzine op was.
Een anwb en garage bezoekje verder, 500 euro matterschade
Heb je ook al zo een kap op de bougiekabels? Weet even niet wat het onderdeelnummer is, kan morgen wel een foto ervan maken. Dan liggen die in ieder geval niet meer zo bloot. Ik ga toch eens kijken naar zo een piepsysteem wat je aansluit op de accu, geen idee of het helpt maar heb nu helemaal niks.Wauw dat is erg... ik zat ook met een marter die mijn antenne aan het opeten was. Staat sindsdien een val (niet om hem te doden voor de duidelijkheid) buiten maar komt precies niet meer terug. Hopelijk zijn mijn kabels intact... Al wel eens gecheckt en niets te zien maar zit waarschijnlijk wat dieper dan wat je ziet...
Als iemand dit zou kunnen bevestigen, heel graag.Meende ergens op dit forum te lezen dat dit niet meteen betekend dat hij vervangen moet worden.. Het schijnt normaal te zijn dat je dat geluid zo nu en dan hoort ivm olie dat doorgepompt word ofzo. Tenzij het geluid voor 10-15 seconden aanhoud, dan zou het wel kunnen betekenen dat je spanners vervangen moeten worden.
Maar nogmaals, ik meende dit ergens te lezen.. Dus als iemand dit zou kunnen bevestigen of eventueel aanpassen, graag
Dit! Daar dacht ik net ook al aan. Ik wilde op dit moment de verzekering omlaag zetten, gelukkig heb ik dat nog niet gedaan. Morgen meteen maar even in de kleine letters lezen en bellen.Ben je allrisk verzekerd? Dan zou je eens met de verzekering kunnen bellen! Bij een collega van mij was de riem door geknaagd verzekering heeft toen de schade betaald
Grtz Jorrit
er is hier een dame vera met een zwarte r line die heeft dacht ik ook zo een systeem op haar auto laten zeten tegen die dierenHeb je ook al zo een kap op de bougiekabels? Weet even niet wat het onderdeelnummer is, kan morgen wel een foto ervan maken. Dan liggen die in ieder geval niet meer zo bloot. Ik ga toch eens kijken naar zo een piepsysteem wat je aansluit op de accu, geen idee of het helpt maar heb nu helemaal niks.
Als iemand dit zou kunnen bevestigen, heel graag.
Dit! Daar dacht ik net ook al aan. Ik wilde op dit moment de verzekering omlaag zetten, gelukkig heb ik dat nog niet gedaan. Morgen meteen maar even in de kleine letters lezen en bellen.
Zo ook maar even een setje besteld nu maar wachten10 stks xCar LED Canbus binnenverlichting bar kit Wit voor VW POLO 6R 2010-2014, Auto LED Dome Achter spiegel Voetenruimtebekleding Kofferbak
http://s.aliexpress.com/i2m2UzYz
(from AliExpress Android)
Heb de 6000k wit, nog steeds onder weg maar nu al blij mee
Mijn polo had na 10km nog een geratel, na 3 x en 18000 km verder heeft de dealer het onder garantie nog vervangen. Een ketting hoor je altijd meer als een riem. Maar je hoort echt duidelijk wanneer er iets niet klopt.
Hier een filmpje van mijn motor voor de reparatie.
Nou ja goed, je hebt gewoon als simpele sterveling/consument recht op een goed werkend product.
Dat is deels vastgelegd in een wettelijke garantie van twee jaren. Daarnaast heb je recht op een product dat conform is met een verwachting die je ervan zou kunnen hebben. Dit is op een basis van redelijkheid en verwachte levensduur. Het conformiteitbeginsel.
Een distributie ketting wordt vaak aangeprezen als onderhoudsvrij bijvoorbeeld. Als voorbeeld. Hoe het exact met een czcb motor zit weet ik niet.
Jij als simpele eindverbruiker mag er dus gaan vanuit gaan dat je binnen een redelijke levensduur (5 jaar? 10 jaar? 25 jaar?) geen omkijken naar hebt. Grove nalatigheid uitgezonderd. Je moet de ketting niet dagelijks met zoutzuur of zand insmeren en goed onderhoud kan ook als redelijk gezien worden.
Goed hè, tot zover de theorie en jouw rechten. In de praktijk moet je nog wel in je recht voorzien worden en je moet de fout bij de andere partij tijdig aangeven en ook laten oplossen. Zo veroorzaak je geen onnodige gevolgschade, en voor een dealer of garage is het bijna altijd goedkoper om iets zelf te repareren dan een rekening te betalen van een andere garage.
Voorbeelden van pon, de garantie en coulance verlener, in zulke situaties zijn op grote schaal de 1.4 tsi cav motoren of de egr problemen in de 1.2 TDI cfw motoren.
In de praktijk is het vaak willekeur in vergoeding (soms volledig, soms een gratis onderdeel en deels vergoede arbeid). Het beleid is vaak niet uniform tussen dealers waarbij de ene dealer het kosteloos doet een de ander niet. Lastig. @GertJan heeft heel lang storingen gehad in een hagelnieuwe 6C.
Bij de ketting problemen van de 1.2 TSI motoren zijn er gevallen bekend van gratis vervanging van de ketting en of hydraulische spanners bij bv @crosspoloTSI
Je kunt onder het conformiteitbeginsel een aanspraak doen op herstel, voor een werkende motor. Of je het krijgt, ik durf mijn geld er niet op te zetten.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.