Mijn eerste auto was een Golf 1 Cabrio uit 1986. Gekocht voor, toendertijd, best veel geld. Bij aankoop gezien dat de auto schade achterin had. Dit leek makkelijk te herstellen, echter bleek dat er voor de CAbrio geen nieuw achterpaneel te koop was. Hierdoor werd het hestellen nogal een dingetje... Zo goed als recht gekregen, dat dan weer wel. Meteen de roest verwijderd (laswerk) en de nodige plakaten plamuur. Hierna een zo goed als nieuw dak geplaatst en de auto weer de weg op geholpen.
Echter had deze auto 1 kwaal: de beruchte Pierburg (a.k.a. Klierburg) carburateur en na 30 jaar was deze echt moe en aan vervanging toe. Ik, toen nog MBO-student en te skeer om dit goed op te lossen, via een crossfanaat een oude Weber opgehaald en gemonteerd. Hierna begon de motor lawaai te maken, de auto weer te roesten op andere plekken door slecht spuitwerk, elektrisch werd t een drama en ik zag er geen heil meer in. Auto verkocht (spijt van). Hierna nog een stuk of 3 Golfjes 1 Cabrio op naam gehad maar nooit meer echt van kunnen genieten zoals van mn eerste wagentje. De laatste Golf Cabrio waar ik echt van heb genoten was een MK3. Deze heeft mij met veel verhalen en ervaringen achter gelaten nadat ie door de nieuwe eigenaar werd opgehaald. Deze auto mis ik ook nog best wel veel...
Mijn auto historie:
- Witte Golf 1 Cabrio 1986
- Witte Golf 1 Cabrio 19** (als 2e project auto gekocht een jaar na aankoop van de eerste)
- Grijze Fiat Punto 1.1ES 1999 (winter beater, met nadruk op beat)
- Grijze Lupo 3L 2001
- Groene Golf 1 Cabrio 19** (weer als project)
- Grijze Toyota Aygo 1 2010 (mijn eerste jonge auto)
- Witte Polo 1.2TDI 2013
- Goudgrijze Saab 9000 2.3SCE (project met mn maat)
- Zwarte Saab 9-3 Aero Estate (project met mn pa)
- Zwarte Saab 9-3 1.8t Sedan (project met mn maat)
- Witte Golf 1 Cabrio 1988 (project met mn maat)
- Zwarte Fiat Seicento 2003 (beater tussen Polo en Aygo 2)
- Toyota Aygo 2 2019 (zakelijk en huidige daily)
- Witte Volkswagen Kever 1970 (levenslang project en trouwauto)
- Witte Fiat 500 2010 (veur 't vrouwtje)
Genoeg ervaring dus!