wie heeft zijn 6r bm 1.2tdi al gechipt?

citroene zei:
blijf maar ver weg van zip tuning !! heb nog niks dan slechte dingen gehoord.

Wat hij zegt !!! Blijf weg bij ziptuning.

Ik laat mijn auto waarschijnlijk voor het einde van de maand nog chippen bij Apec.
Die zijn net klaar met de 1.6 TDI ik zal dan ook een vragen of ze de 1.2 TDI ook gaan ontwikkelen.
 
als beter optrekken je doel was dan zou ik zeggen die ventura powerbox
want dat ziptuning doet volgens mij echt chiptuning toch? dan zijn er toch sporen in je computer dat je dit hebt veranderd?

ik heb het idee dat de 1.2 TDI BM ABT Tuning niet gaat komen, want dat verneukt het hele idee van VW toch dat het Bluemotion is?
 
Powerbox = bedriegt de sensoren van de auto = BAD + zichtbaar aanwezig.
Chiptuning = afgesteld speciaal voor jouw wagen (indien door een deftige firma gedaan)
+ bij chiptuning is het enkel een herwerkte software die ze naar je ECU schrijven = niet zichtbaar aanwezig.

Wat denk je zelf dat het makkelijkste na te kijken valt ?
Het is niet dat ze rap even je ECU gaan uitlezen om te controleren op tuning.
 
is dat bij Apec wel goed? ik heb geen ervaringen met chiptuning, maar heb alleen maar verhalen gehoord dat mensen jubelen dat ze meer trekkracht kregen onder de 1500 toeren

ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet denken je haalt er zeker wel prestatie mee uit...maar ik weet de gevolgen niet (dus motor slijtage?, garantie? etc)
ik denk dat ik eerst een tijdje zonder ga rijden...dit kan later altijd nog wel
 
Apec mag je vergelijken met JD Engineering uit nederland.
Ik ben er zelf al eens lang geweest en het zijn gewoon vriendelijke mensen die weten waar ze met bezig zijn.
Je mag er ook de volledige tijd rondhangen en meevolgen wat ze doen.
En passen alles aan naar de wens van de klant.

Maar chiptunen (als het goed gedaan is) is er gewoon voor zorgen dat je auto over het volledige toerentalbereik meer/vlotter vermogen produceerd.

(slijtage heb je altijd wat meer dan zonder chiptuning, maar rij jij altijd op het maximum van je wagen ???)
Het zwakste is meestal de koppeling omdat die x-aantal extra Nm moet slikken.
Maar een goede tuner houdt daar rekening mee en zorgt ervoor dat alles binnen een toegelaten marge blijft.

(VW heeft het koppel van fabriek uit ook gelimiteerd in 1ste en 2de versnelling bij de polo 6R)
 
davidbluemo zei:
Ik zat pas geleden ook te kijken voor een chip in mijn blue mo.
En nu had ik dit bedrijf gevonden. http://www.datatechnic.nl/
Ik weet niet of iemand daar bekent mee is maar mij lijkt het wel wat.
En hun kunnen nog meer dan je auto alleen chippen.
Misschien dat dit wel een goede oplossing is.

heb ze net een mail gestuurd met de vragen:
-is het via obd of een losse module?
-wat worden de nieuwe waarden van de auto?
-wat gaat die evt. kosten?

het ziet er op het eerste oog goed uit maar als het via obd is dan is hij een van de weinigen die dat kan.
 
cornesagt zei:
davidbluemo zei:
Ik zat pas geleden ook te kijken voor een chip in mijn blue mo.
En nu had ik dit bedrijf gevonden. http://www.datatechnic.nl/
Ik weet niet of iemand daar bekent mee is maar mij lijkt het wel wat.
En hun kunnen nog meer dan je auto alleen chippen.
Misschien dat dit wel een goede oplossing is.

heb ze net een mail gestuurd met de vragen:
-is het via obd of een losse module?
-wat worden de nieuwe waarden van de auto?
-wat gaat die evt. kosten?

het ziet er op het eerste oog goed uit maar als het via obd is dan is hij een van de weinigen die dat kan.


Ja ik hoop dat hij het kan.
Dat zou super zijn aangezien in geen losse module in me auto wil.
Laat het even weten als je een mail terug krijgt.
 
heeft iemand al zo'n ventura powerbox een keer geprobeerd? ik weet wel dat het je auto voor de gek houd, maar je motor opblazen d.m.v. een powerbox heb ik nog nooit van gehoord?!
...wat is wijsheid? vooralsnog hoor ik nog teveel verschillende meningen om echt een keuze te maken
 
KYC zei:
heeft iemand al zo'n ventura powerbox een keer geprobeerd? ik weet wel dat het je auto voor de gek houd, maar je motor opblazen d.m.v. een powerbox heb ik nog nooit van gehoord?!
...wat is wijsheid? vooralsnog hoor ik nog teveel verschillende meningen om echt een keuze te maken

Ik had voor mijn polo een vw caddy uit 2009.
De caddy had een 1.9 tdi motor met dsg bak.
Voor deze auto had ik ook een powerbox gekocht.
En ik moet zeggen dat merkte je gelijk.
De auto trok sneller weg reed vlotter door, brandstof verbruik werd minder.
Alleen de topsnelheid werdt niet hoger
 
davidbluemo zei:
KYC zei:
heeft iemand al zo'n ventura powerbox een keer geprobeerd? ik weet wel dat het je auto voor de gek houd, maar je motor opblazen d.m.v. een powerbox heb ik nog nooit van gehoord?!
...wat is wijsheid? vooralsnog hoor ik nog teveel verschillende meningen om echt een keuze te maken

Ik had voor mijn polo een vw caddy uit 2009.
De caddy had een 1.9 tdi motor met dsg bak.
Voor deze auto had ik ook een powerbox gekocht.
En ik moet zeggen dat merkte je gelijk.
De auto trok sneller weg reed vlotter door, brandstof verbruik werd minder.
Alleen de topsnelheid werdt niet hoger

ah ok had je dat bij ventura gedaan davidbluemo? als het brandstofverbruik idd minder word dan is dat wel lekker Big Grin maar chiptuning ga ik voorlopig nog niet doen...
word er eigenlijk ook verteld tijdens de powerbox over de slijtage enzo?
 
Grote nadeel van powerboxen is dat de verbranding niet meer controleerbaar is..
De powerbox houdt de motor voor de gek.
Met chiptuning (of softwaretuning in de meeste gevallen) valt meer vermogen te behalen en het is veel veiliger dan een powerbox, bij chiptuning worden meerdere dingen op mekaar afgestemd wat bij een powerbox niet zo is.

Overigens is een Bluemotion al anders afgesteld dan een normale 1.2 TDI
 
davidbluemo zei:
cornesagt zei:
davidbluemo zei:
Ik zat pas geleden ook te kijken voor een chip in mijn blue mo.
En nu had ik dit bedrijf gevonden. http://www.datatechnic.nl/
Ik weet niet of iemand daar bekent mee is maar mij lijkt het wel wat.
En hun kunnen nog meer dan je auto alleen chippen.
Misschien dat dit wel een goede oplossing is.

heb ze net een mail gestuurd met de vragen:
-is het via obd of een losse module?
-wat worden de nieuwe waarden van de auto?
-wat gaat die evt. kosten?

het ziet er op het eerste oog goed uit maar als het via obd is dan is hij een van de weinigen die dat kan.


Ja ik hoop dat hij het kan.
Dat zou super zijn aangezien in geen losse module in me auto wil.
Laat het even weten als je een mail terug krijgt.

heb ze aan de telefoon gehad, ze doen er ook een losse module in monteren omdat de computter gewoon te goed beveiligd is. deze module is NIET te vergelijken met een powerbox wert mij verteld het is eigenlijk gewoon een losse computer buiten de eigen computer om.ze hadden er al veel gedaan en alleen goede reacties (zeggen ze).maar ik heb een afspraak gemaakt voor deze zaterdag ben benieuwd!!!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!