Vanmiddag de auto ophalen. Nu een mooie BlueGT mee als vervangend vervoer. Zodra ik hem heb zal ik weer eens foto's maken.de zomer wielen er weer onder!?
hoe gaat het met het motortje rijd hij goed?
Nee het is niet uitgeboord, alles is origineel werd me verteld. Inderdaad keek ik ook wel een beetje vreemd op dat dit de normale gang van zaken is. Heb ook al gezegd dat ik benieuwd ben of het nu is opgelost. Zelf denk ik nog steeds dat dit gewoon 1 van de vele problemen is en niet HET probleem..Goed om te horen dat hij weer rijdt, maar wat verstaan ze onder het "hart" is het onderblok compleet met zuigers e.d. vernieuwd of is hij uitgeboord en vervolgens voorzien van ietsjes overmaatse zuigers? Normaliter als je schade aan de cillinderwand hebt dan boren ze of uit, of ze vervangen het complete onderblok. Persoonlijk zou ik het niet zo tof vinden als ze onderdelen gaan overzetten als de oliepomp het heeft laten afweten, er kan schade op allerlei punten ontstaan, denk daarbij aan de hydraulische stoters, de nokkenassen, drijfstanglagers, pistonpennen enz. Eigenlijk alles wat beweegt in het blok en metaal op metaal contact heeft kan overmatig gaan slijten.
Ja klopt daar heb je helemaal gelijk in. Ga er zeker wel van genieten. Binnenkort eens even naar Duitsland aangezien hij zo goed als ingereden is nuBlij te horen dat alles terug in orde is gekomen.
Hopelijk blijf je er nu van gespaard.
Het mag je misschien geen geld gekost hebben, maar de hele miserie, het ongemak en papier werk,... moet zeker niet onderschat worden.
Geniet er mar lekker van straks als ie terug in summer mode staat!
De GT is duidelijk wat minder fel in verhouding tot de GTI (6000 toeren vs 7000 toeren max). Ook de DSG was bij de auto die ik meekreeg wat schrikkerig. Dus snel de toeren omhoog gooien bij een klein beetje gas en dan ineens weer opschakelen (dus minder toeren). Dit kan natuurlijk ook komen doordat een hoop mensen ie die auto mee krijgen niet doen aan warm rijden e.d. Verder vind ik het interieur van de BlueGT echt erg mooi! Daarbij moet wel gezegd worden dat de stoelen uit de GTI toch echt een stuk fijner zitten vanwege de 'grotere' lendesteunen. Tot slot is het erg wennen dat een BlueGT niet beschikt over een sound aktuator. In de GTI klinkt alles toch sportiever. Je merkt bij de BlueGT wel dat de wagen toch nog serieus snel is alleen het duurt even voordat je het door hebt aangezien alles heel rustig klinkt.Kan je die BlueGT niet houden? haha
Merk je nog veel verschil tussen de GT en GTI?
Uiteraard op zomerbanden, aangezien je op de winterbanden niet harder mag dan 190.Heb je de top gereden op winterbanden of ook op de zomer banden?
Dit kan natuurlijk ook een afwijking geven!
Die bestaat wel maar werkt voor geen meter!
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.