WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R
WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R

WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R
Uitvoering
GTI
Kleur
Pearl Black
Bouwjaar
2012
Ik heb zelf ook weer de Detroit eronder, blijven toch machtig mooie velgen, ze zouden ze eigenlijk ook in 18" moeten hebben Stick Out Tongue

Mijn wiellager was trouwens stuk rechtsachter, kwamen ze bij het wisselen achter.
 
Nissan  GT-R R35  Yamaha R1 2004 
Goed om te horen dat hij weer rijdt, maar wat verstaan ze onder het "hart" is het onderblok compleet met zuigers e.d. vernieuwd of is hij uitgeboord en vervolgens voorzien van ietsjes overmaatse zuigers? Normaliter als je schade aan de cillinderwand hebt dan boren ze of uit, of ze vervangen het complete onderblok. Persoonlijk zou ik het niet zo tof vinden als ze onderdelen gaan overzetten als de oliepomp het heeft laten afweten, er kan schade op allerlei punten ontstaan, denk daarbij aan de hydraulische stoters, de nokkenassen, drijfstanglagers, pistonpennen enz. Eigenlijk alles wat beweegt in het blok en metaal op metaal contact heeft kan overmatig gaan slijten.
 
Blij te horen dat alles terug in orde is gekomen.
Hopelijk blijf je er nu van gespaard.
Het mag je misschien geen geld gekost hebben, maar de hele miserie, het ongemak en papier werk,... moet zeker niet onderschat worden.
Geniet er mar lekker van straks als ie terug in summer mode staat! ;)
 
Goed om te horen dat hij weer rijdt, maar wat verstaan ze onder het "hart" is het onderblok compleet met zuigers e.d. vernieuwd of is hij uitgeboord en vervolgens voorzien van ietsjes overmaatse zuigers? Normaliter als je schade aan de cillinderwand hebt dan boren ze of uit, of ze vervangen het complete onderblok. Persoonlijk zou ik het niet zo tof vinden als ze onderdelen gaan overzetten als de oliepomp het heeft laten afweten, er kan schade op allerlei punten ontstaan, denk daarbij aan de hydraulische stoters, de nokkenassen, drijfstanglagers, pistonpennen enz. Eigenlijk alles wat beweegt in het blok en metaal op metaal contact heeft kan overmatig gaan slijten.
Nee het is niet uitgeboord, alles is origineel werd me verteld. Inderdaad keek ik ook wel een beetje vreemd op dat dit de normale gang van zaken is. Heb ook al gezegd dat ik benieuwd ben of het nu is opgelost. Zelf denk ik nog steeds dat dit gewoon 1 van de vele problemen is en niet HET probleem..

Blij te horen dat alles terug in orde is gekomen.
Hopelijk blijf je er nu van gespaard.
Het mag je misschien geen geld gekost hebben, maar de hele miserie, het ongemak en papier werk,... moet zeker niet onderschat worden.
Geniet er mar lekker van straks als ie terug in summer mode staat! ;)
Ja klopt daar heb je helemaal gelijk in. Ga er zeker wel van genieten. Binnenkort eens even naar Duitsland aangezien hij zo goed als ingereden is nu Big Grin
 
Kan je die BlueGT niet houden? haha

Merk je nog veel verschil tussen de GT en GTI?
De GT is duidelijk wat minder fel in verhouding tot de GTI (6000 toeren vs 7000 toeren max). Ook de DSG was bij de auto die ik meekreeg wat schrikkerig. Dus snel de toeren omhoog gooien bij een klein beetje gas en dan ineens weer opschakelen (dus minder toeren). Dit kan natuurlijk ook komen doordat een hoop mensen ie die auto mee krijgen niet doen aan warm rijden e.d. Verder vind ik het interieur van de BlueGT echt erg mooi! Daarbij moet wel gezegd worden dat de stoelen uit de GTI toch echt een stuk fijner zitten vanwege de 'grotere' lendesteunen. Tot slot is het erg wennen dat een BlueGT niet beschikt over een sound aktuator. In de GTI klinkt alles toch sportiever. Je merkt bij de BlueGT wel dat de wagen toch nog serieus snel is alleen het duurt even voordat je het door hebt aangezien alles heel rustig klinkt.

In de lease is de BlueGT aanzienlijk goedkoper dan de GTI. Ook is het ACT blok natuurlijk een stuk betrouwbaarder. Als ik nu een keuze had moeten maken tussen de 2 had ik toch voor de BlueGT gegaan denk ik (al dan niet met chip). Wat ook grappig is; het start/stop systeem icm met de DSG. Als je voor het stoplicht staat hoor je ineens de auto niet meer en dan twijfel je of alles nog wel goed is en dan haal je je voet van de remt en start de auto weer. Was hier aan het begin niet echt van bewust dus dat was wel ff wennen. Mocht je gaan sprinten voor het stoplicht dan is het aan te raden om de auto niet in start/stop stand te krijgen ,want het kost je wel een seconde voordat de auto weer aan is :lol:

Hierbij, zoals beloofd, de foto's van m'n wagentje op de zomervelgen.





Heb gisteren trouwens ook weer eens alle paarden kunnen aanspreken van de auto aangezien ik alles weer ingereden heb. Hij pakt wel wat anders op dan voor de grote operatie heb ik t idee, wellicht dat de onderdelen nog wat beter op elkaar gaan inslijten. Jeetje het blijft wel echt een bommetje. Vooral invoegen op de snelweg blijft toch wel een koud kunstje met de wagen. Mensen verwachten echt niet dat jij zo gemakkelijk meekomt. In de spiegel zie je mensen al geïrriteerd kijken als je hem snel tussen het rijdende verkeer gooit. Als ze dan niet hoeven te remmen zie je ze bijna gewoon denken: "hmm wtf, die is best vlot". :lol:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een kleine update. Ik ben ook inmiddels al naar Duitsland geweest. De auto heeft nu wel een wat lagere top, maar heb wel t idee dat ie meer power heeft. Dat merk je eigenlijk over het hele bereik. Het kan natuurlijk tussen de oren zitten... Vanmiddag op weg naar huis maar eens even kijken of ik met een app de GPS snelheid kan meten. Dan kan ik kijken hoeveel mijn teller afwijkt.
 
Oke wel appart misschien moet het nog inlopen op elkaar en dat hij het dalijk wel weer doet!

Zoiezo mooie snelheid mijne max 185 op de teller hahahaha afwijking van rond de 15 ongeveer haha!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!