WobbleKid :: 6R GTI :: 2012 Volkswagen Polo 6R

Merk
Volkswagen
Model
Polo 6R
Uitvoering
GTI
Kleur
Pearl Black
Bouwjaar
2012
Taks is niet op cc inhoud he maar op uitstoot. Diesels zijn cheap naftjes duur.

Hoezo? Ge wordt toch belast in België op uw motorinhoud? Dat een diesel inschrijven goedkoper was wist ik wel, komt ook omdat die allemaal roetfilter hebben.

Dan nog, Polo GTi stoot 139 g/km uit. Mijn BMT nu iets rond de 90 dacht ik. Zoveel verschil zit er niet in.
Als ik tel dan dan kost de BIV (belasting in verkeerstelling) mij ongeveer 180 euro en de VB (verkeersbelasting) 225 euro.

Identiek zelf situatie maar mijn 1.6 TDI BMT zou kosten: VIB: 365 euro en VB 267 euro.
Das al duurder als een GTI...

Pak nu een WRC: VIB 654 euro en VB 402 euro.

Vindt de prijzen nog meevallen.

Sorry @ Wobblekid voor de off topic. :D
Hoop dat het opgelost geraakt.

Weer een update: Net gebeld door de garage. Mijn auto is sowieso tot woensdag nog bij de garage (dat wordt dus in totaal 6 dagen). Ze gaven aan dat ze waarschijnlijk de oorzaak hadden gevonden. De oliepomp zou speling hebben, wat problemen kan veroorzaken mbt de oliedruk. De monteur gaf aan dat hij ook blij was dat ze dit hadden gevonden. Kwam vooralsnog bij mij wel over alsof ze eigenlijk geen idee hebben wat het is.

Wellicht kent iemand meer verhalen over deze problemen? Ik ga in ieder geval eens even rondkijken op teh interwebz.

Balen man..... Wanneer doet de dealer uitspraak over wat zij hebben aangetroffen?
Geen idee, heb gezegd dat ik dit wel even had willen horen. Heb ook gezegd dat ik graag op de hoogte wordt gehouden als er meer bekend is. Heb ook mijn wagenparkbeheerster al op de hoogte gebracht (al toen ik hem naar de garage bracht, een week geleden). Dus ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen.

Ben wel een beetje klaar met die auto eigenlijk.:wink::x:-|

Pfff wat ene gezeik dus er moet een nieuwe motor in?

Wat heb je nu allemaal al gehad want dit kan toch niet zeg pff ik vind dit wel heel erg slecht hoor dat het zoveel tijd kost enzo.

Pfff wat ene gezeik dus er moet een nieuwe motor in?

Wat heb je nu allemaal al gehad want dit kan toch niet zeg pff ik vind dit wel heel erg slecht hoor dat het zoveel tijd kost enzo.
Ik weet het niet, maar het zou inderdaad zo maar een optie kunnen zijn ja.

Wat er is gebeurd tot nu toe:
- Carter ontluchting aanpassing nav hoog olieverbruik
- Nieuwe koppelingsplaat
- Nieuwe injectoren
- Nieuwe bougies
- Nieuwe software
- Nieuwe luchtmassameter

Het heeft volgens mij in ieder geval de laatste tijd steeds met de cilinder(s) te maken.

Ik denk als er gedoe geweest is met je oliepomp dat er mischien wel een zuiger of zuigers zonder olie op en neer gegaan en schade aangericht hebben of iets anders!
Je gaat door voor de magnetron. Heb te horen gekregen dat er waarschijnlijk een kruis door het blok kan... Blok is inmiddels gedemonteerd en staat naast de auto voor onderzoek heb ik begrepen. 'Dit kan bij elke auto voorkomen' was het antwoord. Daar heb ik toch wel een andere gedachte over, maargoed...

Alles kan maar inderdaad voor zo'n jonge auto volgens mij niet!
Of moet niet mogen kunnen, er zitten zoveel beveiligingen op.

En nog wat over de kosten gehoord? Of een coulance regeling?
Ik heb gevraagd of dit onder de garantie viel. Een duidelijk antwoord kreeg ik daar niet op. Ze gingen het dan overleggen met de leasemij. Kan al met al dus nog in de papieren loopt me. Geen idee wat een nieuw motorblok kost, maar zal toch wel fors zijn.

Het vetrouwen in de auto ben ik in ieder geval volledig kwijt. Ook met een nieuw motorblok.

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!