:lol: Ik heb reeds best wel ervaring met xenon verlichting en met name in mijn oude h4 units.
Nu heb ik h7 units en daar wil ik toch nog een keer een poging wagen om er xenon in te bouwen.
Ik had in mijn oude h4 units xenon geplaatst de normalexenonlampen met de metalen omhulsels die standaard in de unit zitten van vw die om de xenon heen vielen. Hierbij werden alle verkeersborden verlicht. Daarna met de R-xenon lamp. Deze zou geschikt zijn voor lampen zonder projectorlens, maar dit was eigenlijk een zelfde soort metalen omhulsel dat vw standaar in zijn units heeft zitten. Dus nu had ik twee hulsjes van metaal om de xenonlamp zitten met een slecht lichtbeeld tot gevolg.
Daarna heb ik het vw strooilicht metalenhulsje eraf geslepen en alleen de xenon R lamp met metalen huls in de unit zitten en dit was ook dramatisch fel in de hoogte en niet af te stellen.
Kortom niet ideaal geweest en daarom wil ik nu eerst even huiswerk doen.
Ik voel er dus niet veel voor om weer een xenonlamp in mijn h7 unit te plaatsen met een R huls voor units zonder projector te plaatsen. Dit omdat in de H7 unit er al een strooilicht omhulsel zit.
Nu kan ik dus een normale xenonlamp bestellen bij bv de sponsor of een kortere versie C uit mijn hoofd. Deze zou wat minder diep vallen omdat hij korter is en is wellicht beter omdat die dan meer in de werking van het omhulsel valt. Heeft iemand hier ervaring mee of tips. bv de kortere xenonlamp is evenlang of korter dan een standaard H7 lamp?
Ik ken namelijk een aantal mensen die op bagagestandje 3 rijden om niemand te verblinden in een H7 unit en dat is niet wat ik wil.
En nog ervaringsdeskundigen????
Nu heb ik h7 units en daar wil ik toch nog een keer een poging wagen om er xenon in te bouwen.
Ik had in mijn oude h4 units xenon geplaatst de normalexenonlampen met de metalen omhulsels die standaard in de unit zitten van vw die om de xenon heen vielen. Hierbij werden alle verkeersborden verlicht. Daarna met de R-xenon lamp. Deze zou geschikt zijn voor lampen zonder projectorlens, maar dit was eigenlijk een zelfde soort metalen omhulsel dat vw standaar in zijn units heeft zitten. Dus nu had ik twee hulsjes van metaal om de xenonlamp zitten met een slecht lichtbeeld tot gevolg.
Daarna heb ik het vw strooilicht metalenhulsje eraf geslepen en alleen de xenon R lamp met metalen huls in de unit zitten en dit was ook dramatisch fel in de hoogte en niet af te stellen.
Kortom niet ideaal geweest en daarom wil ik nu eerst even huiswerk doen.
Ik voel er dus niet veel voor om weer een xenonlamp in mijn h7 unit te plaatsen met een R huls voor units zonder projector te plaatsen. Dit omdat in de H7 unit er al een strooilicht omhulsel zit.
Nu kan ik dus een normale xenonlamp bestellen bij bv de sponsor of een kortere versie C uit mijn hoofd. Deze zou wat minder diep vallen omdat hij korter is en is wellicht beter omdat die dan meer in de werking van het omhulsel valt. Heeft iemand hier ervaring mee of tips. bv de kortere xenonlamp is evenlang of korter dan een standaard H7 lamp?
Ik ken namelijk een aantal mensen die op bagagestandje 3 rijden om niemand te verblinden in een H7 unit en dat is niet wat ik wil.
En nog ervaringsdeskundigen????