Xenon in H7 bij BM strooilicht beperken??

:lol: Ik heb reeds best wel ervaring met xenon verlichting en met name in mijn oude h4 units.

Nu heb ik h7 units en daar wil ik toch nog een keer een poging wagen om er xenon in te bouwen.

Ik had in mijn oude h4 units xenon geplaatst de normalexenonlampen met de metalen omhulsels die standaard in de unit zitten van vw die om de xenon heen vielen. Hierbij werden alle verkeersborden verlicht. Daarna met de R-xenon lamp. Deze zou geschikt zijn voor lampen zonder projectorlens, maar dit was eigenlijk een zelfde soort metalen omhulsel dat vw standaar in zijn units heeft zitten. Dus nu had ik twee hulsjes van metaal om de xenonlamp zitten met een slecht lichtbeeld tot gevolg.

Daarna heb ik het vw strooilicht metalenhulsje eraf geslepen en alleen de xenon R lamp met metalen huls in de unit zitten en dit was ook dramatisch fel in de hoogte en niet af te stellen.

Kortom niet ideaal geweest en daarom wil ik nu eerst even huiswerk doen.

Ik voel er dus niet veel voor om weer een xenonlamp in mijn h7 unit te plaatsen met een R huls voor units zonder projector te plaatsen. Dit omdat in de H7 unit er al een strooilicht omhulsel zit.

Nu kan ik dus een normale xenonlamp bestellen bij bv de sponsor of een kortere versie C uit mijn hoofd. Deze zou wat minder diep vallen omdat hij korter is en is wellicht beter omdat die dan meer in de werking van het omhulsel valt. Heeft iemand hier ervaring mee of tips. bv de kortere xenonlamp is evenlang of korter dan een standaard H7 lamp?

Ik ken namelijk een aantal mensen die op bagagestandje 3 rijden om niemand te verblinden in een H7 unit en dat is niet wat ik wil.
En nog ervaringsdeskundigen????
 
hallo ferry, ik heb h7 koplampen met xenon r-lampen van de sponsor.

ik heb de koplampen bij de dealer af laten stellen binnen de door hun gehanteerde toleranties. nu staan de koplampen redelijk laag en schijnen een stuk minder ver en iets teveel naar rechts (vanuit de bestuurderspositie gezien) om verblinding van tegenliggers te voorkomen. maar heb er geen last meer van dat mensen die me tegemoet komen seinen met grootlicht, dit was voorheen wel het geval.

uiteraard heb je nog steeds een bak meer licht dan met halogeen alleen doordat ze laag en iets teveel naar rechts afgesteld staan schijnen ze een stuk minder ver als dat ze zouden kunnen, maar wel verder dan halogeen.

het oplichten van verkeersborden heb ik ook maar ervaar dat niet als storend, maar merk wel dat zelfs de h7 koplampen met r-uitvoering van de xenon lampen nog best veel strooilicht geven.
 
Hoi Peter, Bedank voor de reactie. Dan wil ik in ieder geval niet weer de xenon R versie.

Graag hoor ik nog ervaring van anderen die bv de Korte xenon versie de xenon- C korte lamp of de normale xenon (sponsor of pilot) in hun H7 units hebben.
 
Heeft iemand al achteraf losse projectielenzen ingebouwd? Is wel lastig las ik op het forum ivm de kitlaag ed.

Iemand de korte versie of gewone pilotset in de Polo zitten in combinatie met de H7 unit?
 
Haha daar ben ik momenteel mee bezig! Big Grin
Met jou oude lampen :lol:
Maar wat je t beste kunt doen als je projector lampen wilt, is je h7 lampen als backup houden of verkopen en dan via woeter (kijk maar even in de marktplaats)een retrofit kopen of zelf de dingen bestellen en gaan knutselen ;)

De reden dat ik t met jou oude lampen doe is omdat ik geen geld heb voor tyc lampen en momenteel ook nog niet voor de retrofits Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
@Gewoonjan

Ik wil die losse lenze ook in me H7 koplampen.. Maar ja iemand moet wel bevestigen dat je de koplampen wel uit elkaar kunt halen.. Dus als iemand nog een kapotte koplamp heeft?? kunnen wij het uittesten :))
 
HakanC, kijk eens in m'n topic, ik heb een valeo h4 unit open gemaakt met veel vloeken en pijnigen ;)

Maar als je woeter mag geloven is het 't beste om een tyc lamp (replica) te gebruiken aangezien die wel open gaan na verhitting in de oven ;)

oh en als je ze bij woeter besteld, doet hij 't voor je dus krijg je 't totaal plaatje al klaar afgeleverd ;)

(ohja een oven die groot genoeg is heb ik helaas ook niet tot mijn beschikking, dus nog een reden waarom ik de valeo's open maak ;) )
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoonjan zei:
HakanC, kijk eens in m'n topic, ik heb een valeo h4 unit open gemaakt met veel vloeken en pijnigen ;)

Maar als je woeter mag geloven is het 't beste om een tyc lamp (replica) te gebruiken aangezien die wel open gaan na verhitting in de oven ;)

oh en als je ze bij woeter besteld, doet hij 't voor je dus krijg je 't totaal plaatje al klaar afgeleverd ;)

(ohja een oven die groot genoeg is heb ik helaas ook niet tot mijn beschikking, dus nog een reden waarom ik de valeo's open maak ;) )

Ja maar ik heb al H7 units.. het kost me dan net iets te veel.. Dan ga ik liever de units kopen van Day-line met projector + DRL..
 
Met nog even geduld dan zorg ik voor een volledige how to van openen tot inbouwen en sluiten ;)
T openen staat al in mn polo topic (garage nu eigk).

Of wil jij een andere manier proberen HalanC?
 
VW  6R  1.2TDI 
Ja ik weet het.. maar jij hebt H4 van het merk Valeo geprobeerd.. H7 van Hella kan misschien net wat steviger zijn. En ik wil het echt proberen om het eerst de oven te verwarmen.. Alleen wil ik zeker weten dat het wel goed gaat...
 
@ HakanC, ik snap je punt ja, en ik geef je ook gelijk dat je t beste t eerst kunt proberen op een kapotte lamp (had graafie niet toevallig nog zo'n lamp, of is die al weg?)

@ferry ik deeel je mening! ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!