Xenon in H7 bij BM strooilicht beperken??

Welk merk lampen heb je nu gebakken? Helaas heb je mijn tip om op 100 graden te beginnen niet gebruikt, zonde.

Gewoon Hella... 100 graden zou misschien inderdaad niet de onderkant smelten.. maar ik denk niet dat er verandering in zou brengen om het wel uit elkaar te halen.. Want ook nu met 200 graden was de kit niet vloeibaar genoeg geworden om er mee wat te doen. En dat was juist ons doel om erachter te komen..
 
Met 100 graden was het misschien ook niet gelukt, maar dat was je lamp nog heel. Beter een lage temperatuur en langer opwarmen, dan heet en kort.

Nu iemand die TYC of Valeo-lampen gaat proberen...
 
Met 100 graden was het misschien ook niet gelukt, maar dat was je lamp nog heel. Beter een lage temperatuur en langer opwarmen, dan heet en kort.

Nu iemand die TYC of Valeo-lampen gaat proberen...

Nou je ziet wat er gebeurt als je met schroevedraaier er tussen komt.. Dus ook met 100 graden zou ik meer moeite moeten om het uitelkaar zien te krijgen dus uiteindelijk beschadigd koplamp.. Enige wat je zou kunnen voorkomen was het smelten aan de onderkant.
 
@Hakan, Graafie:
Sorry.. geen suggesties meer hier. Zo te zien is het echt wel grondig aangepakt. Hele nuttige informatie dit! Ik was namelijk stilletjes aan het dromen over een projectje ala dat van GewoonJan, maar dan met H7. Maar nu is het wel overduidelijk dat ik daarvoor niet de Hella lampen kan gebruiken! Hakan, Graafie, dank jullie wel voor deze test. Bespaart mij een hoop tijd/geld/moeite!
 
Is het niks om de rand die over het glas heen zit eraf te 'slijpen' en deze laterna weer met goede lijm terug te plakken??

Als die er namelijk vanaf is kun je goed bij de kit en dus het glas lossnijden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!