2006 Polo 9N3 GTI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuw spiegelglas voor de linker buitenspiegel besteld...

Op de terugweg trilde de spiegel enorm, bij mijn oude auto knalde toen het spiegelglas bij 120km/u tegen de zijkant kapot met echt diepe krassen tot gevolg, dus ik ben maar even gestopt bij het tankstation waarna de spiegel gewoon in m'n handen viel.:-| Het daadwerkelijke glas is los van de houder, lijkt wel gelijmd.

Dan pas merk je hoeveel je de spiegel gebruikt (en vooral de linkse!), was in de spits in ieder geval niet relaxed rijden dus heb het hele stuk achter een vrachtwagen gereden... (Zuinigheidsrecordje gezet :mrgreen:)

Hoop dat het er zaterdag is anders maar een rol ductape pakken.

Volgende update gaat (moet) de distributieriem worden, twijfel nog of ik dan tegelijk een krachtkuurtje laat geven :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Zojuist een PU insert gekocht voor de versnellingsbak steun, ook wel de 'dog bone mount' genoemd.

IMG00012-20100530-1205.jpg


Zorgt ervoor dat de motor+versnellingsbak veel minder kunnen bewegen :) Heb wel gekozen voor de diesel variant. De benzine exemplaren willen nog wel eens een nare trilling met zich meebrengen en de diesel variant is de meest 'soepele'.

Ben hier wel nieuwsgierig naar, het schakelen en koppelen zou veel strakker worden en het stuiteren van de wielen als er veel kracht op wordt losgelaten zou hier ook weer een stuk minder mee worden :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Zojuist een PU insert gekocht voor de versnellingsbak steun, ook wel de 'dog bone mount' genoemd.

IMG00012-20100530-1205.jpg


Zorgt ervoor dat de motor+versnellingsbak veel minder kunnen bewegen :) Heb wel gekozen voor de diesel variant. De benzine exemplaren willen nog wel eens een nare trilling met zich meebrengen en de diesel variant is de meest 'soepele'.

Ben hier wel nieuwsgierig naar, het schakelen en koppelen zou veel strakker worden en het stuiteren van de wielen als er veel kracht op wordt losgelaten zou hier ook weer een stuk minder mee worden :)

Ben erg nieuwschierig of het veel verschil maakt , staat bij mij ook nog op het lijstje.
 
Vandaag nog contact gehad met vagtechniek voor de distributiewissel en chippen. Heb er zeker wel een goed gevoel bij, als ik morgen tijd heb een datum prikken :mrgreen:
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Welke ibiza heb je? De 6L? Heb je dit rubber op de ibi?

Iets meer trillingen vind ik niet zo erg, de cupra tdi draagarmrubbers laten ook meer trillingen door maar geven wel een veel beter gevoel!
Als het maar niet zo hard gaat trillen dat het lijkt of het interieur uit elkaar valt... Dan ben ik er wel heel snel klaar mee :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Dinsdag 1 april (jaja geen grap :)) zet ik sochtends de auto bij Vagtechniek en aan het eind van de dag haal ik de Gti weer op met een nieuwe distributieriem/rollen/waterpomp etc. en meer vermogen :mrgreen:
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Vanochtend al half onderweg naar m`n werk, kom ik in de file terecht op de a20 en ineens het 'EPC' lampje aan...
Merk er verder helemaal niks van, vanavond maar vcds aanslingeren en hopen dat het bij iets 'kleins' blijft :(
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Terug naar huis weer het EPC lampje als ik wat harder remde. Beetje snuffelen op internet wees al snel naar de remlichtschakelaar. En jawel heb geen remlichten meer!

Net even VCDS aangesloten en voila, die is het met mij eens :)

1 Fault Found:
16955 - Brake Switch (F)
P0571 -- 35-00 - Implausible Signal
Readiness: 0000 0000

Schakelaar losgehaald en weer teruggezet en toen gingen de remlichten niet meer uit... dus morgen een nieuwe schakelaar scoren en klaar :mrgreen:
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!