Als het via de boordmodule loopt dan zou je kunnen schakelen via
Byte 13, bit 6,Coming-Home (CH) / Leaving-Home (LH) Variant (0 = Fog Lights / 1 = Low Beam)
Geld dit ook voor de 9N?
Volkswagen
Polo
1.2 TSi
Als het via de boordmodule loopt dan zou je kunnen schakelen via
Byte 13, bit 6,Coming-Home (CH) / Leaving-Home (LH) Variant (0 = Fog Lights / 1 = Low Beam)
Over de 9N weet ik niks helaas.Geld dit ook voor de 9N?
Ik ben even aan het zoeken geslagen maar twijfel of het mogelijk is wat jij wil.Weet iemand welke kleur kabel(s) de lichtsensor heeft in onze huidige regensensor?
Ik wil proberen deze draad(en) aan te sluiten op de module
Een lichtsensor heeft in principe maar een hele simpele functie, Waarom zouden we dan niet de lichtsensor van onze regensor kunnen gebruiken?
Als dit werkt, dan ben ik heeeel blij
De kabelboom heeft nl. 3 aansluitingen die naar de boordnet lopen, en maar 2 aansluitingen bij de spiegel, één voor de regensensor/lichtsensor en één voor de auto dim mirror.
Dus 1 van de 3 is bedoeld voor de lichtsensor
dit is de kabel die ik bedoel;
Rainsensing - Interior Mirror - Harness - VW Polo 6R-38994
Je zou kunnen proberen om de spiegel even los te maken om te kijken of er een onderdeelnummer op de regensensor staat. Even snel op Ebay gekeken zijn er enkele te krijgen voor nog geen € 50,-@Sjengcity,
Toe maar! Ik ben onder de indruk (dat terwijl je zelf geen regensensor bezit, dus het eigen belang even terzijde!)
Als het wat minder koud is buiten... (op dit moment sneeuwt het haha) wil ik met de multimeter kun je inderdaad een hoop uitsluiten dus daar zal ik mee beginnen.
Het liefst wil ik een gebruike regensensor om dit te testen, maargoed bij gebrek aan beter...
Het aansluiten zal wel lukken, waar ik huiverig voor ben zijn inderdaad (wat jij al zegt) de verschillende spanningen :!:
Dankje!
Je zou kunnen proberen om de spiegel even los te maken om te kijken of er een onderdeelnummer op de regensensor staat. Even snel op Ebay gekeken zijn er enkele te krijgen voor nog geen € 50,-
Zou je nog altijd bijvoorbeeld een tweedehands kunnen kopen om eerst te testen.
Blijft de vraag hoe groot de kans is dat je hier daadwerkelijk een bekeuring voor kunt krijgen of wat voor een invloed het op je APK heeft?
Da's mooiDat is het zeker De schemer functie is nooit lang in werking gelukkig.
Ik kwam deze tekst tegen:Wat betreft de wettelijke eis;
6.19.7. Elektrische schakeling De dagrijlichten worden automatisch ingeschakeld wanneer de inrichting waarmee de motor wordt aangezet en/of afgezet zich in een zodanige stand bevindt dat de motor in werking kan zijn. De dagrijlichten worden automatisch gedoofd wanneer de mistvoorlichten of de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven [14].
Bovendien branden de in punt 5.11 bedoelde lichten niet wanneer de dagrijlichten ingeschakeld zijn.
Ik lees hieruit dat de dagrijlichten niet mogen branden samen met de mistvoorlichten of koplichten (dimlicht)
er wordt niet gesproken of stadsverlichting?
Bij veel auto's dimt de DRL inderdaad bij inschakeling van de 'normale' verlichting en fungeert dan als stadsverlichting. Dus dat is wettelijk helemaal prima.Wel zie ik vaak mede-weggebruikers denk aan bmw, renault. zijn hebben ook dagrijlichten die dimmen of gewoon blijven branden bij het inschakelen van dimlicht? hoe werkt zit systeem?
Kun je de schemerfunctie niet op een andere manier uitschakelen (auto-0-auto-0 achtige code) of staat daar niets van in de handleiding?Ik ben benieuwd hoe de licht module zal werken bij jou? aangezien er een aantal dingen al niet volgens nederlands standaard is? wellicht verstandig om even de verkoper te contacten?
In het ergste geval moet ik tijdens de apk, even mijn oude lichtschakelaar terug plaatsen (mocht het tot afkeur leiden) 5 minuten werk.
Of gewoon de hele schemer functie uitschakelen m.b.v. de jumpers aan de achterzijde van de module. (Ik ga me daar verder in verdiepen)
In jou geval is het iets lastiger, denk ik?
Hi There,
I understand
There i have an other question,
When its not fully dark but dusk outside, and the switch is in AUTO mode
my parking lights turns on, and my daylights stay on?
Please see the image that i have included.
Is that normal?
In holland its not allowed to run daylights at the same time wit your low beam, high beam or fog lights.
Can i turn this off?
Thank you,
Thanks for your information.
I will confirm this problem and give your solution later, or returning goods if you wish.
Hello!
I have confirmed your question.
We are sorry that our module's specification is "low-beam light" on - "day light on" now.
And we cannot do anything on current version, because circuit need to redesign.
You can select return goods and we will pay back to you include shipment fee.
Appreciate for you understanding.
Hello,
I made a mistake in pre-email.
I said our module's specification is "low-beam light" on - "day light on" now.
The right is "small light" on ,"day light" is keeping on, and headlight on turns day light off.
Heeft iemand al een idee waar de rode kabel opmoet? Uit de buitenspiegel komt een kabelboompje maar welke kabel is van het knipperlicht?
Wil je de CH/LH functie wel gebruiken? Aangezien bij de 6R de mistlampen in de meeste gevallen loopt via de BCM zullen deze niet mee branden.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.