AUTO light - automatisches Fahrlicht

@Hartger,
Wat is de reden dat je iets koopt en zonder te proeven/testen doe je het vervolgens weer van de hand :confused: Het is eigenlijk plug & play. zelf de voor de Rode draad hoef je niet te knippen en te solderen, deze kun je op je lichtschakelaar op bcm bij prikken.

@Gewoonjan,
Neem je voordeel ermee! Het is een prachtige module :)

En voor de geïnteresseerde onder ons, ik heb inmiddels een EU lichtschakelaar besteld :grin:
Ook gelijk wat spulletjes erbij voor de MOD (sensor in de spiegelkap)
 
Ben benieuwd wat je er van gaat maken! :)
Toch niet tevreden met de bijgeleverde lichtschakelaar?

Het werkt en ziet er allemaal degelijk en origineel uit :)
Ik heb echter de lichtschakelaar moeten modificeren met 2 stukjes dubbelzijdig foam tape om wat gewiebel tegen te gaan. En dit zint me niet :roll: vandaar de EU schakelaar :grin:

Mijn aanraden aan ieder is ook om de module los te kopen en er los een EU schakelaar op te zetten.
 
@Hartger,
Wat is de reden dat je iets koopt en zonder te proeven/testen doe je het vervolgens weer van de hand :confused: Het is eigenlijk plug & play. zelf de voor de Rode draad hoef je niet te knippen en te solderen, deze kun je op je lichtschakelaar op bcm bij prikken.

@Gewoonjan,
Neem je voordeel ermee! Het is een prachtige module :)

En voor de geïnteresseerde onder ons, ik heb inmiddels een EU lichtschakelaar besteld :grin:
Ook gelijk wat spulletjes erbij voor de MOD (sensor in de spiegelkap)

Ghehe dankje!:)
Wilde de mod sowieso al doen toen ik jullie hier bezig zag, is wel een prachtige aftermarket oplossing zo :)

En uiteraard ben ik zeer benieuwd hoe die eu lichtschakelaar nou is :)
 
VW  6R  1.2TDI 
@Hartger,
Wat is de reden dat je iets koopt en zonder te proeven/testen doe je het vervolgens weer van de hand :confused: Het is eigenlijk plug & play. zelf de voor de Rode draad hoef je niet te knippen en te solderen, deze kun je op je lichtschakelaar op bcm bij prikken.

@Gewoonjan,
Neem je voordeel ermee! Het is een prachtige module :)

En voor de geïnteresseerde onder ons, ik heb inmiddels een EU lichtschakelaar besteld :grin:
Ook gelijk wat spulletjes erbij voor de MOD (sensor in de spiegelkap)

Ben nogal een sloperd... Had met het verwijderen van de orginele schakelaar al problemen... Had de schakelaar gebroken en de schakelaar wilde er nooit meer uit.. Moest een nieuwe kopen want me licht deed het niet.. Behalve dagrijverlichting..
Ik had het toen wel gehad... Ik blijft er verder af!
Ik laat dat soort dingen wel doen via garage ofzo..
 
Nou, vandaag dus de module van Hartger ontvangen en vanavond maar meteen even in de auto geïnstalleerd omdat ik toch nog een paar dingetjes aan de auto moest doen.
(bedrading koplamp op orde maken en een zekering vervangen, niets spannends dus)

Ook de schakelaar die bij (inmiddels) mijn module zat wiebelde in de houder, maar omdat ik geen dun foamtape voorhanden had (heb alleen een behoorlijk dikke variant in de auto liggen), had ik besloten eens te kijken of het ook kon met schilders tape. En jawel hoor, dat kon zeker! Ik heb de schilderstape halverwege het 'naar binnen' stekende stuk van het frontje geplakt en toen de rol volledig rond getrokken. Resultaat, geen gewiebel en je ziet er niks van :mrgreen:
(ja tenzij je natuurlijk de schakelaar eruit haalt Stick Out Tongue)



Ook de module even getest en alles werkt prima :)
Was zelfs verbaasd om te zien dat mijn mistlampen voor gewoon mee branden bij de comming home functie, en dat ondanks het feit dat ik af fabriek mistlampen heb, dus dat was even een leuke verassing :)

De sensor heb ik nog geen fancy plekje voor gevonden aangezien ik de a-stijl niet los kreeg (I feel like such a noob:lol:), dus heb ik de a-stijl maar iets fijn gedrukt zodat ik de kabel van de sensor tussen de stijl en het dashboard door kon laten gaan. m'n sensor zit dus nu heel lame op m'n dash geplakt naast de a-stijl Stick Out Tongue

Al met al, een zeer mooie module! Big Grin
Nou alleen nog uitzoeken waar ik die rode draad bij in moet prikken Stick Out Tongue
(als je het weet, mag je het me natuurlijk ook gewoon vertellen:mrgreen:)

Zeg Jll1985, als jij nog ooit eens af wil van die aangepaste a-stijl van jouw, stuur me dan maar een pb :mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
Hoeveel kabels zitten er aan die module en hoe werkt het nou precies dan?? Ben wel benieuwd

Het is letterlijk zo simpel dat je de stekker ,die in je lichtschakelaar gaat, in de module drukt, even testen of alle functies doen wat ze moeten doen, dan alles keurig inbouwen (dus de module even vast maken in de auto zodat deze niet gaat rammelen), lichtsensor een plekje geven en je bent klaar.

Al naar gelang je bepaalde functies wel of niet wilt kun je ook 1 of 2 jumpers eraf halen ;)
Ik heb sowieso jumper 3 eraf gehaald, omdat anders mn mistlichten ook direct aan gingen met het dimlicht in de auto stand.

Uiteraard heb je ook nog de rode draad en die moet bij je knipperlicht in gestoken worden zodat leaving home werkt. Steek je deze nergens in, dan heb je dus alleen coming home ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Dankje! Zou nooit zijn gebeurd als mypolo niet bestond met haar geweldige leden:mrgreen:
En de installatie is zeer zeker zeeeer simpel, stond er echt van te kijkenStick Out Tongue
Het moeilijkste is de interieur delen losmaken en zelfs dat is zo gebeurd:lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik kom later nog met wat andere vragen, maar:

Waar heb je deze geplaatst? Ik wil dat ding natuurlijk niet zien ;)

*ik neem aan dat dit ook gewoon op een 2012 TSI kan?

Volgens mij heb je er dan overheen gelezen in deze post ;)

De sensor heb ik nog geen fancy plekje voor gevonden aangezien ik de a-stijl niet los kreeg (I feel like such a noob:lol:), dus heb ik de a-stijl maar iets fijn gedrukt zodat ik de kabel van de sensor tussen de stijl en het dashboard door kon laten gaan. m'n sensor zit dus nu heel lame op m'n dash geplakt naast de a-stijl Stick Out Tongue
Ik maak morgenavond nog wel even een fotootje van de tijdelijke montage plek, maar ik verwacht 'm tijdens het rijden niet te zien, tenzij je er specifiek naar gaat zitten kijken Stick Out Tongue

En jep, zou gewoon moeten kunnen (zie iig geen reden waarom niet). Als ik de aansluiting zo zie, dan kan het ook wel op de 9n(3), aangezien een 6r schakelaar daar ook in kan :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Vandaag blij verrast door post uit Hong Kong. Maandag pas aangekomen in Nederland en nu al in huis.

De verkoper is zo aardig geweest om een prijs van € 17,- te vermelden op het pakketje waardoor het vermoedelijk zonder problemen door de douane is gekomen. Alles bij elkaar dus +/- € 75,- betaald, mag niet klagen!

full.png


Zoals Gewoonjan ook al zegt, makkelijker dan verwacht om het kastje in te bouwen, van te voren meteen jumper 3 eruit gehaald waarna het eigenlijk alleen maar zaak was om de stekkertjes in te steken. Overigens had ik ook een niet heel vast zittende schakelaar maar de schilderstape tip van Gewoonjan was voldoende om het ding vast te krijgen.

Waar ik een klein beetje angst voor had, was mijn "uitzonderlijke" dagrijverlichting. Aangezien het een Duite (of Luxemburgse??) auto is, heb ik de dagrijverlichting in m`n kopplampen zitten ipv mistlampen (die er orgineel niet in zaten). Gelukkig werkt dit exact hetzelfde als hoe het was.

Als ik een nadeel moet noemen is het dat het je-lampen-branden-nog-terwijl-je-uit-stapt-piepje begint op het moment dat Coming Home actief is, ik ga er vanuit dat deze niet actief is als er voldoende licht is, dat zullen we morgen ervaren :)

@ Gewoonjan, welke lampen branden bij jou exact bij Coming Home? Bij namelijk alleen maar m`n stadslicht.
 
Bij mij brand het stadslicht (voor en achter) met de kenteken verlichting en de mistlampen voor;)

Dat piepje is wellicht het enige nadeeltje ja, is idd niet iets waar je aan gewend moet rakenStick Out Tongue

Maar leuk om te lezen dat m'n tipje voor jouw ook werkt en dat de installatie ook zo soepel verliep:)
Waar heb jij de lichtsensor trouwens geplaatst?
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!