chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Maar die performance monitor zegt dus eigenlijk ook niets, want die kwam bij mij bij vol vermogen op 200 Kw
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
Zo zie je maar dat je nooit weet wat je tuning is tenzij je echt op de bank gaat.

Zo klopt het verhaal van het bedrijf die mijn auto chipte helemaal.
Die had al diverse polos gechipt en hij begint met de basis map en fine tune hem erna op de auto.
Elke auto reageert anders op de tuning, de ene meer de ander minder pk.
 
ja klopt, dat was wat die jongeman als schatting gaf. Nu betreft de waarde volgens Insoric de wiel-pk's en er gaat het nodige verloren tussen motor en wiel. Het zal dus wat hoger liggen en ik ga dus zekerheidshalve maar uit van de waarden die VT opgeeft. Wat dat betreft dus niet echt veel wijzer. Behalve dat de curves mooi zijn en de aanvankelijke inschatting wel wat erg flatteus was
Als ik die uitdraai bekijk hebben ze 210 wiel PK's gemeten, 237 'motor' pk's. Dat lijkt mij genoeg reden om toch nog eens te bellen met Vagtechniek? Er moet toch wel meer uit die 2.0 te halen zijn zou je denken?
 
De vermogensmeting (gelijk laten doen met de Milltek) met Insoric viel wel wat tegen wat de PK's betreft (237). Maar hij rijdt er niet minder om; de curves zien er goed uit. Ik weet verder ook niets van (de betrouwbaarheid van) dit systeem, waarbij het vermogen onder normale omstandigheden, op de weg wordt gemeten.

Insoric is opzich wel leuk, maar kan je niet vergelijken met een echte testbank zegmaar, systeem is daar te onnauwkeurig voor.
Maar denk dat het opzich toch wel evengoed klopt hoor zonder mezelf tegen te spreken op mijn zin hierboven, dat je tussen de 235 en 260 ofzo uitkomt met stage 2.
Ben alleen meer benieuwd naar jou temperatuur van je inlaat, want die 270 vind ik
Als ik die uitdraai bekijk hebben ze 210 wiel PK's gemeten, 237 'motor' pk's. Dat lijkt mij genoeg reden om toch nog eens te bellen met Vagtechniek? Er moet toch wel meer uit die 2.0 te halen zijn zou je denken?


zoals ik al had aangegeven is het blok begrenst ofja wordt het lastig ivm de hitte, iedereen lachte mij hier toen bijna vierkant uit, maar vagtechniek was niet heilig en zal nooit heilig zijn, zeker zonder testbankmeting maar even roepen dat een auto 270pk heeft of iets is best gevaarlijk, want elke auto is anders, mijn gti is anders dan jullie gti bijv, klokken over algemeen wel beetje zelfde stock maar zit evengoed verschil in. daarom is chippen met testbank altijd de eerlijkste manier vind ik en dan geen insoric maar echte testbank.

tevens is meten in de 3de versnelling niet normaal, is normaal altijd in 4 of 5 ipv 3de versnelling wat bij deze insoric meting is gedaan...

als we binnenkort de testbank dag doen, wil ik de autos wel eens vergelijken met elkaar wat ze nu echt doen..
 
Volkswagen  Polo AW 
Maar die performance monitor zegt dus eigenlijk ook niets, want die kwam bij mij bij vol vermogen op 200 Kw

Maar hoe hebben zij dit aangepast?
Je kan er van alles van maken maar als het niet klopt..

Hier blijft die overigens gewoon op 147kw hangen, heb er niks aan gedaan.
 
Volkswagen  Polo AW 
die kan je gewoon aanpassen in de tuning file

Dat snap ik.
Alleen de vraag hoe of wat, wat triggerd het systeem om de 200kw aan te geven?

Zo zie je ook dat DSG bakken worden getuned (max RPM schakelen bijv) en dat rekenen ze procentueel gewoon door, wat dus eigenlijk niet in verhouding is dan.
 
Volkswagen  Polo AW 
ja, dat is dus gewoon een cosmetische aanpassing aan die performance monitor. En idd ik ben ook benieuwd naar de resultaten op een bank, vandaar mijn aangegeven belangstelling voor de meeting. Want nu wil ik het wel weten, al zal dat denk ik nooit precies zijn. Ook op dezelfde bank kunnen resultaten verschillen afhankelijk van meespelende factoren. Het roepen van die 270 is idd niet verstandig, maar ik schaar het maar onder jeugdig enthousiasme ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Insoric is opzich wel leuk, maar kan je niet vergelijken met een echte testbank zegmaar, systeem is daar te onnauwkeurig voor.
Maar denk dat het opzich toch wel evengoed klopt hoor zonder mezelf tegen te spreken op mijn zin hierboven, dat je tussen de 235 en 260 ofzo uitkomt met stage 2.
Ben alleen meer benieuwd naar jou temperatuur van je inlaat, want die 270 vind ik



zoals ik al had aangegeven is het blok begrenst ofja wordt het lastig ivm de hitte, iedereen lachte mij hier toen bijna vierkant uit, maar vagtechniek was niet heilig en zal nooit heilig zijn, zeker zonder testbankmeting maar even roepen dat een auto 270pk heeft of iets is best gevaarlijk, want elke auto is anders, mijn gti is anders dan jullie gti bijv, klokken over algemeen wel beetje zelfde stock maar zit evengoed verschil in. daarom is chippen met testbank altijd de eerlijkste manier vind ik en dan geen insoric maar echte testbank.

tevens is meten in de 3de versnelling niet normaal, is normaal altijd in 4 of 5 ipv 3de versnelling wat bij deze insoric meting is gedaan...

als we binnenkort de testbank dag doen, wil ik de autos wel eens vergelijken met elkaar wat ze nu echt doen..
Ik ben ook echt benieuwd wat ze mij beloofd hebben....
En anders is ff verhaal halen
 
Volkwagen  golf 8 2022 
Die 270 was overigens niet beloofd, maar was een inschatting van de betreffende persoon. Lijkt nu dus wel wat erg optimistisch. Zo leer je telkens wat. Ben nu wel benieuwd wat er op een bank uit komt rollen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
Die 270 was overigens niet beloofd, maar was een inschatting van de betreffende persoon. Lijkt nu dus wel wat erg optimistisch. Zo leer je telkens wat. Ben nu wel benieuwd wat er op een bank uit komt rollen

tja dat kan 239 zijn dat kan 269 zijn.
Niet teveel op cijfers vastbinden, als het maar goed rijdt!
 
Volkswagen  Polo AW 
inmiddels de final tuning gedaan na plaatsen intake en intercooler, zit op 1.7 boost nu en is de max van de turbo helaas.

Volkswagen Polo AW GTI (CPCZ) 2018
Euro 98
Ori===> 204pk/366nm
Ttune===>269pk/488nm

Onderdelen:
- GFB DV+.
- Bastuck Downpipe.
- JM-Tuning middendemper en einddemper.
- ECS/CTS luchtslangenset met turbo inlaatpijp en Muffler delete.
- CTS turbo inlaatpijp en Muffler delete.
- Wagner comp. Intercooler.
- MST Cold Air intake.

Software aanpassingen:
- Motor stage 2 op maat tuning
- DSG Stage 2 tuning
 

Bijlagen

  • D4C2FB96-9EFC-4FF5-862E-81F8A5CB9677.jpeg
    D4C2FB96-9EFC-4FF5-862E-81F8A5CB9677.jpeg
    138.1 KB · Weergaven: 45
  • 401F4953-0701-4CA0-B94F-74668E38032A.jpeg
    401F4953-0701-4CA0-B94F-74668E38032A.jpeg
    114.1 KB · Weergaven: 43
Volkswagen  Polo AW 
Da's niet gek. Een kennis met een Kodiaq met dezelfde motor, kwam met eveneens de nodige hardware aanpassingen, uiteindelijk tot 307 pk.
Nu nog wel even je handtekening aanpassen natuurlijk ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!