chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Daar zullen wel diverse meningen/adviezen over zijn. Ik zou het altijd houden bij JD of VT, vertrouwd, gerenommeerd en VAG gespecialiseerd. Hangt ook een beetje af van je woonplaats. Voor mij is het beide ver.
Ik zou zeker ook de DSG laten aanpassen
Maakt mij niet uit waar ik heen moet rijden als ze maar goed zijn.
Denk dat het VAG Techniek word en dan stage 2 en dsg
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
Vorige week stage 1+ laten uitvoeren bij JD. Resultaat 270 pk en 437Nm. Rijdt soepel ook qua gasrespons. Wellicht doe ik ooit stage 2.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-10-09 om 20.52.33.png
    Schermafbeelding 2020-10-09 om 20.52.33.png
    823.5 KB · Weergaven: 32
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Misschien dat iemand eens kan uitleggen wat nu precies het verschil is tussen dat wiel- en motorvermogen.
Ik heb het laatst laten meten met dat sensoric systeem, waarbij een apparaat op het wiel wordt gezet. Betekent dat dan dat mijn Eng vermogen ook hoger ligt?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Motor maakt bijvoorbeeld 300 pk*, maar dat is zonder het gewicht van de auto die tegenwerkt als negatief gedeelte, dus auto erbij rekenen kom je bijvoorbeeld op 270 pk* uit.

* Waardes zijn fictief Stick Out Tongue
Ja maar hier zie je juist dat "motor" hoger uitkomt dan "wiel"
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ja maar hier zie je juist dat "motor" hoger uitkomt dan "wiel"
Dat is in zijn voorbeeld ook het geval . Motor 300 en dan 270 aan de wielen.
Je hebt altijd te maken met aandrijfverliezen en de ene tuner met bepaalde bank hanteert een iets andere correctie dan de andere. Daarom zit er vaak verschil tussen de banken ook. AWD heeft bv ook meer verlies dan FWD/RWD omdat het vermogen over een extra as overgebracht moet worden wat leid tot efficiëntie verlies. Ergo motorvermogen is altijd hoger dan vermogen aan de wielen
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
En niet onbelangrijk, hij heeft de enige betrouwbare rollenbank!

je hoeft niet zo te reageren, maar er zijn diverse zaken bekend van jd, vagtechniek en tvs, je hebt je daar zelf ook maar een uitdraai meegekregen zonder uberhaupt te meten.
jd was eerst grootste, hoor je nog maar weinig over, heeft zichzelf kapot gemaakt en tvs is precies zelfde, van 2 bedrijven die ik ken zijn daar voertuigen heen gegaan om de dsg te vervangen en meteen daar op de bank gegaan, klokte gewoon 30 nm /30 pk hoger dan bij bedrijven waar die getuned was, terwijl je dan over max van dsg gaat en niet eens mogelijk is..
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
O, no offense, ik reageerde zo omdat je bij herhaling de waardes bij anderen ongeloofwaardig hebt genoemd, met daarbij de uitnodiging om gratis op de bank (van t- tune neem ik aan) te komen testen. Dus met alle respect, ik zie niet wat er dan precies mis is met mijn reactie.
Overigens heb ik bij VT nooit een uitdraai meegekregen. Dat betrof een inschatting, die toegegeven, waarschijnlijk weinig waard is.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!