Coulance ratelende distributieketting 1.2 TSI

Ik heb exact hetzelfde probleem. De auto staat nu bij de garage. De beste man belde mij dat de ketting perfect staat en het niet beter kan.

Iemand een idee wat het kan zijn?


Het geluid kan ook komen door het opbouwen van de oliedruk
tijdens een koude start werd mij verteld door de medewerker
van Zijm Nijmegen.

Wat is jouw km stand en bouwjaar van de Polo ?
 
Mijn garage is er achter gekomen dat de kettingspanner wellicht lek was, dit is vervangen (kostte nog geen 40 euro die spanner).
Wel vreemd, dit is namelijk op 110k ook al vervangen (nu 160k).
De motor loopt een stuk stiller al en heb (nog) geen ratel gehad.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tsi 131pk 
De video nog eens goed beluisterd, en dit had ik precies.
De kettingspanner is een soort bout met gaatjes en een interne veer. De olie zou in theorie in de bout moeten blijven zitten en zo de ketting op spanning houden. Die bout wil nog wel eens lek raken wat volgens mijn garage wel vaker voorkomt waardoor de ketting heel kort met het starten weer op spanning moet komen.

Ik heb contact gehad met een aantal garages en die zeggen dat <3s ratel niet erg en zelfs normaal is.

Mijn auto met defecte spanner deed dit 10+ seconden, en zelfs met het wegrijden soms. Eng geluid als je het mij vraagt.

Succes!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tsi 131pk 
Dit is recentelijk gedaan. Ik dacht zelf dat de ketting lam was, dit is nog nooit vervangen en er staat al 168xxx op de teller. Echter na onderzoek van de garage stond de ketting perfect op spanning stond en ik quote "kan niet beter". Hij heeft de spanner alleen vervangen en mijn probleem was verholpen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tsi 131pk 
Dit is recentelijk gedaan. Ik dacht zelf dat de ketting lam was, dit is nog nooit vervangen en er staat al 168xxx op de teller. Echter na onderzoek van de garage stond de ketting perfect op spanning stond en ik quote "kan niet beter". Hij heeft de spanner alleen vervangen en mijn probleem was verholpen.

Mooi geregeld en dan vielen de kosten ook best mee.
Van welk bouwjaar is jou Polo ?
 
Kosten vielen zeker mee, erg fijn dat zo'n monteur ook eerlijk is. Ik kwam voor een kettingbeurt en had al 1000 euro apart gezet. Hij had niets kunnen zeggen en het gewoon kunnen vervangen.

Bouwjaar 2010
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tsi 131pk 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Kosten vielen zeker mee, erg fijn dat zo'n monteur ook eerlijk is. Ik kwam voor een kettingbeurt en had al 1000 euro apart gezet. Hij had niets kunnen zeggen en het gewoon kunnen vervangen.

Bouwjaar 2010

Zo zie je maar, wat er op de tv/media allemaal voor vooroordelen zijn over autobedrijven.. er bestaan nog zat eerlijke bedrijven!
 
Zonder al te off-topic te blijven, maar ik ben deze optie niet in VCDS tegengekomen. Heb je meer info?

Ging naar iichel voor ch/lh en wat VCDS aanpassingen. De lichtschakelaar is
vervangen voor ch/lh en voor de rest is er naar mijn weten niks gebeurd behalve
wat VCDS aanpassingen (5 X knipperlicht, needle sweep en auto lock).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!