Dieselgate

En we zijn ook een winnaar.

Gisteren nog over gehad met een kennis, die heeft een 1.6 TDI, die had er geen behoefte aan. Ik vraag me ook af hoe de dealer gaat reageren als ik zeg dat ik niet mee wil werken.
 
Laat ons even weten als er iemand gaat …
eigenlijk zou je een reserve andere ecu (computer) moeten plaatsen als je naar de dealer gaat, zodat je de andere originele data file bespaart blijft en niet kwijt raakt.
ik doe alsof mijn neus bloedt, mankeer wat aan de oren, en slechtziend doei !!

De enige aanpassing die gedaan wordt is dat de software die de meting manipuleert eruit gehaald wordt. Verder veranderd er niks qua software / rijgedrag
Dat zeggen ze ^^
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Even gecheckt of mij. 1.2 tdi ondernde dieselgate valt.....

Het spijt ons u te moeten informeren dat het type EA 189 motor in uw auto is voorzien van software die zorgt voor afwijkingen tijdens tests op een rollentestbank. Uw auto is technisch veilig en geschikt om mee te rijden.

Op dit moment wordt hard gewerkt aan de uitrol van de herstelactie. Volkswagen AG vergoedt de volledige kosten van alle noodzakelijke maatregelen en doet er alles aan om uw vertrouwen weer terug te winnen.

Uw Volkswagen-dealer neemt spoedig contact met u op om u te informeren over maatregelen die genomen moeten worden.

Met vriendelijke groet,

Volkswagen




En nu?????????
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Van Oorschot beweert dat door de software-affaire de modellen met de programmatuur aan boord met minimaal 15% in waarde zijn gedaald
Oscar van Oorschot, advocaat en voorzitter eist een voorschot van schadeloosstelling van € 5.000.000,-.
Het graaien is begonnen !!
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Ik snap het niet. Het gaat om software die tijdens een rollenbanktest de boel belazerd. Waarom is iedereen dan bang dat het de waarden voor de normale weg benadeeld? Ik neem aan dat de schadelijke software wordt verwijderd maar die had al geen invloed op het normale weggedrag. (want dat is geen rollenbank) Als je een getunede wagen heb dan is het misschien wat anders.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik snap het niet. Het gaat om software die tijdens een rollenbanktest de boel belazerd. Waarom is iedereen dan bang dat het de waarden voor de normale weg benadeeld? Ik neem aan dat de schadelijke software wordt verwijderd maar die had al geen invloed op het normale weggedrag. (want dat is geen rollenbank) Als je een getunede wagen heb dan is het misschien wat anders.
Even hardop denken:

Probleem is dat de eis (wellicht) wordt dat de auto net zo weinig NOx bj normaal rijden uitstoot als tijdens de rollenbanktest.

Dus niet dat ze de 'valsspeel' modus verwijderen, maar de 'normale' modus verwijderen zodat de motor zich altijd zo gedraagt als op de rollenbank.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!