Dieselgate

VW roept 8,5 miljoen auto's in Europa terug
WOLFSBURG -
Volkswagen roept in Europa 8,5 miljoen dieselauto's terug die zijn uitgerust met software om uitstootwaarden te manipuleren. Dat maakte het concern donderdag bekend.


Volkswagen eerder al heeft toegegeven dat wereldwijd 11 miljoen diesels zijn voorzien van software die ervoor zorgt dat in laboratoriumtests een veel lagere uitstoot van schadelijke gassen wordt gemeten dan in de praktijk. In Duitsland gaat het om 2,4 miljoen exemplaren. De KBA vindt de vrijwillige reparatie die Volkswagen eerder voorstelde niet ver genoeg gaan en eist dat alle wagens verplicht worden aangepast.

Volkswagentopman Matthias Müller liet in een brief aan de verkeersminister weten dat de terugroepmaatregelen eind november bij de KBA worden ingediend. Concreet begint de actie in januari, en deze kan uitlopen tot na 2016, aldus de bestuurder. Hij gaf daarbij ook aan dat een gecoördineerde terugroepactie in heel Europa in het beste belang van de klanten is. "De beslissing van de KBA kan daarvoor de basis zijn", aldus Müller.
 
VW  Polo  1.2 Bluemotion 
Valt best wel mee @iichel , iemand een aspirientje voor me!!
Aspirine_thumb-600x350.jpg


Nou vertelde een collega mij vandaag dat de VW in Duitsland verplicht worden de software aan te passen, heeft iemand dat ook gehoord?? of had ie me bij de poot
Toen ik woensdag bij de VW dealer was kreeg ik te horen dat er nog helemaal niet bekend was wat ze gaan doen en dat er op div. fora's maar wat gespeculeerd werd. (dacht gelijk dat VW misschien dan op die fora's een reactie zou kunnen neerzetten maar oke)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dat moet je anders lezen, ze zijn nu verplicht om iedereen aan te schrijven.
Maar Volkswagen is niet de eigenaar over de auto, de klant kan dus alsnog zeggen: Ik kom niet :)
 
BMW  1 serie  1.6 
Waar ik dan aan door denk; je gaat je auto niet laten aanpassen maar kan de RDW dan niet je voertuig buiten gebruik stellen omdat je auto niet aan de gestelde eisen voldoen aan wat er op je kenteken genoteerd staat?

Zou mogelijk zijn, maar of ze zo ver willen gaan, komen we maar op 1 manier achter. Ik ben nog steeds tegen het aanpassen van mijn auto
 
Dat moet je anders lezen, ze zijn nu verplicht om iedereen aan te schrijven.
Maar Volkswagen is niet de eigenaar over de auto, de klant kan dus alsnog zeggen: Ik kom niet :)
Behalve dat de Duitse RDW heeft bepaald dat auto's met sjoemelsoftware niet meer door de APK komen, dus je eigenlijk gewoon rond een jaar hebt om 't te laten fixen, anders kun je 'm naar de sloop brengen Stick Out Tongue
 
Ik snap echt niet wat daar nou leuk aan is. Idem met die filmpjes op FB met die zwarte walm brakende pick-ups. Ik ben geen natuurfreak ofzo maar ik vind dat echt een stel mongolen. (met mijn excuses naar de mongolen toe)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!