Dieselgate

Ik ben ook genaaid Big Grin maar ga er (voorlopig) maar niets mee doen. Eerst maar eens zien wat voor software er wordt gebrouwen.

Geachte Volkswagen-klant,

Het spijt ons u te moeten informeren dat het type EA 189 motor in uw auto is voorzien van software die zorgt voor afwijkingen tijdens tests op een rollentestbank. Uw auto is technisch veilig en geschikt om mee te rijden.

Op dit moment wordt hard gewerkt aan de uitrol van de herstelactie. Volkswagen AG vergoedt de volledige kosten van alle noodzakelijke technische maatregelen en doet er alles aan om uw vertrouwen weer terug te winnen.

Indien Volkswagen AG meer informatie beschikbaar stelt over maatregelen die genomen moeten worden, nemen wij contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Volkswagen
 
VW  Polo  1.2 Bluemotion 
Geen paniek ..
Nu ook beroering over benzinemotoren van Volkswagen..
Na alle commotie over het gesjoemel met de motoren van dieselauto's, heeft autoconstructeur Volkswagen nu ook problemen met een aantal benzinemotoren die een abnormaal hoog olieverbruik zouden hebben.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2463861

Op zich was dat probleem al langer bekend en wederom te maken met het halen van uitstootnormen. In de US hebben ze het volgens mij toegegeven dat het een constructiefout is maar in de EU nog niet. Het gaat om de CAEB motor en volgens mij zit dit probleem ook in de eerste 1.4 tsi motoren van de gti. Andere zuigers erin en probleem opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: WobbleKid en Durban
VW: De aanpassingen zullen vijf tot tien uur per auto kosten.. #dieselgate ...
Software-update Volkswagen geeft 15 pk verlies aan vermogen bij acceleratie ..
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: sahindogan
9c80c1140fbcb6c9d95a32a9cf2b5545.jpg


Voor als hij echt terug moet [emoji28]

Is het trouwens gewoon plug en play? Zou ik in principe ook een ecu van een cayc kunnen inbouwen?
 
VW: De aanpassingen zullen vijf tot tien uur per auto kosten.. #dieselgate ...
Software-update Volkswagen geeft 15 pk verlies aan vermogen bij acceleratie ..

Gaat wss vermogenverlies over heel het toerengebied zijn. Maar vooral onderin, zoals in dat filmpje waar ze het getest hebben. Door interne vervuiling gaat dit alleen maar erger worden. Een extra ECU is idd niet slecht gezien Stick Out Tongue
 
Deze VW heeft sjoemelsoftware’ en 'Herverkoopwaarde -40%’ staat er onder meer te lezen op zijn achterruit. “Volgens de website van Volkswagen hoor ik bij de wagens met sjoemelsoftware, waarmee ze de werkelijke uitstoot verdoezelden. Ik ben er heel boos over, want de wagen heeft veel geld gekost en nu krijg ik niet wat er mij beloofd is”, klaagt de man aan.
Ik heb dan maar beslist om mijn kwaadheid op een ludieke manier te kanaliseren. Daarom deze stickers op mijn auto. Ik rij er mee rond tot ze echt iets doen om mijn nadeel te vergoeden. De software aanpassen zal niet volstaan. Want dan rij ik nog altijd rond met een auto die minder presteert dat beloofd bij de aankoop. En het zijn vooral de particulieren die daar nadeel van ondervinden. De restwaarde bij verkoop zal lager liggen.

463278-jdw-006.jpg



Veel automobilisten zullen in de komende jaren overschakelen van diesel op benzine. Daar zijn verschillende auto-experts het over eens, nu de federale regering de accijnzen op diesel vanaf november fors verhoogt.
Dieselrijders betalen tot eind 2016 twee euro meer aan accijnzen per tankbeurt van vijftig liter. Tegen eind 2018 lopen de meerkosten op tot zeven euro. De accijnzen op benzine gaan tegen 2018 dan weer met 3,9 euro per tankbeurt naar omlaag.
Het valt te verwachten dat steeds meer particulieren zullen overschakelen op benzine, zegt Joost Kaesemans, directeur van automobielfederatie Febiac.

China Air Pollution.jpg


Ik heb nog geen Sorry gehoord van VW in ons land !!

Ik wil niet te ver vooruit lopen op de zaak maar, wat je leest straks gaat de diesel prijs omhoog en benzine omlaag waarde auto is gedaald, laat ik zeggen aan einde van de rit komt het weer bij de consument terecht..

Heb geduld je krijgt vanzelf bericht van VW.

Even op een rijtje:

fopsoftware, Sjoemel, fraude, bedrogsoftware, sjoemelmotor, roetmobiel, verkeerde software, Verdachte software, gemanipuleerde software, emissiesoftware, geheime software, nept vervuilingstest, Dieselschandaal, illegale uitrusting !

Klap op de vuurpijl !! Leonardo DiCaprio plant een film over #dieselgate !!?? nee he..

Wordt het te duur om met de auto te gaan rijden leidt dit naar alternatieve brandstoffen..
naamloos.pnnng.png

naambbloos.pnnng.png
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!