Explorator :: 2011 Volkswagen Polo Comfortline

Morgen gewoon eens bellen naar de mannen van DVX, dan heb ik zekerheid. Daarna langsgaan bij smets voor een afspraak te maken voor het onderhoud.. :)
 
Vandaag gebeld met de mannen van DVX Performance.
Het zou geen probleem mogen zijn als ze een software update doen. Ik ga alleen een foutmelding krijgen van de dpf en zou gewoon verder kunnen rijden. De herprogrammatie zou natuurlijk weg zijn dan. Ik mag dan terug naar hun gaan en dan passen ze gratis hun software aan op de nieuwe.
Nu ben ik vandaag even gestopt bij de dealer en die vertelde dat er helemaal geen nieuwe software is voor het moment.
Dit bespaart me natuurlijk een hele hoop moeite en tijd (anders terug naar DVX in Willebroek,..).
Ga dus 1 van dees een afspraak maken voor het onderhoud. :)
 
voila, ook eens komen zien.
ziet er wel goed uit hoor man, echt een mooie polo.
ben wel fan van blauw!!
mooi vermogen dat ze eruit hebben gehaald, zal zeker goed rijden!
BTW: Als ge nog es naar Davy (DVX) gaat, geeft hem de groeten van me, Raf met witte GTI ;)
 
voila, ook eens komen zien.
ziet er wel goed uit hoor man, echt een mooie polo.
ben wel fan van blauw!!
mooi vermogen dat ze eruit hebben gehaald, zal zeker goed rijden!
BTW: Als ge nog es naar Davy (DVX) gaat, geeft hem de groeten van me, Raf met witte GTI ;)

Heel fel bedankt, maar er is nog werk aan.. :)
Na de chiptuning is het inderdaad een heel andere wagen geworden. Super tevreden van het werk van het DVX Team! ;)
Zal ik zeker doen dan. In de toekomst mss ng eens terug gaan voor een andere intercooler en van die dingen :p :D
 
haha lol, thats the spirit!!
als je bepaald dingen zoekt ofzo, laat maar weten ;)
ken wel paar site voor onderdelen etc.
welke IC had je in gedachten eig.?

ps: wel opnieuw mappen erna ook he, hebt ge het beste resultaat.
 
Momenteel ben ik opzoek naar een setje voorste Porsche remmen. Ze moeten dus passen op de OZ Ultraleggera's die het gaan worden (8j et 35). Kleur liefst geel maar rood mag ook. Mag wat werk aan zijn (bv: opnieuw spuiten ofz). Adaptors om te monteren heb ik ook nodig, maar moest ik deze niet vinden kan ik ze nog altijd laten maken door Maq Racing. ;) tevens een adresje voor de oz te bestellen aan een goede prijs mag ook als iemand dit zou weten (wou ze bij Crauwels bestellen).
Als iemand 1 van deze dingen ziet of weet ligge mag je me altijd iets laten weten ;) :D

Welke weet ik nog niet. Heb me er nog niet echt in verdiept..
Eigenlijk heb ik zo'n intercooler alleen nodig in de zomermaanden als het warm is ( heat soak). Rest van het jaar heb ik er niet last van denk ik (of heb ik nog niet echt gemerkt).
Idd mapping moet dan opnieuw gebeuren voor de fine tuning :D
 
Op darksidedevelopments.co.uk ? Zo even uit mijn hoofd (als de site niet klopt zoek ik wel even het correcte adres op), bieden ze ook een intercooler upgrade aan voor de 1.6tdi voor een redelijk bedrag:)
En je gevoel van heatsoke ken ik! Ik merk zelfs met mijn bluemo dat deze nu weer een stuk feller is!
Al moet ik dan wel over het algemeen erg rustig rijden, zodra ik ook maar een beetje op elk stukje wat feller optrek dan wordt ze wat tammer na een tijdje;)

Zit wel eens te dromen hoe dat wel niet zou zijn met een gechipte 1.6, lijkt mij echt een super genot om in te rijden! Haha
 
VW  6R 
Die Porsche remmen is wel redelijk complex. Je moet er rekening mee houden dat de klemmen alleen al een paar honderd euro kosten. Daarbij komen dan nog de montagekosten en eventueel andere remleidingen etc.

Just so you know :) ;)
 
Op darksidedevelopments.co.uk ? Zo even uit mijn hoofd (als de site niet klopt zoek ik wel even het correcte adres op), bieden ze ook een intercooler upgrade aan voor de 1.6tdi voor een redelijk bedrag:)
En je gevoel van heatsoke ken ik! Ik merk zelfs met mijn bluemo dat deze nu weer een stuk feller is!
Al moet ik dan wel over het algemeen erg rustig rijden, zodra ik ook maar een beetje op elk stukje wat feller optrek dan wordt ze wat tammer na een tijdje;)

Zit wel eens te dromen hoe dat wel niet zou zijn met een gechipte 1.6, lijkt mij echt een super genot om in te rijden! Haha

Zal straks eens kijken als ik op pc zit. Heb nu niet veel tijd voor zulke zaken owv examens :(
Maar als ik 1tje steek doe ik het sowieso via DVX. Zij hebbe tenslotte ook al de stage 2 tuning gedaan. ;)

Ik rij enkel sportief als de wagen warm is en dat is nu +- na 25 km (id zomer sneller). Meestal rij ik kortere stukken dus gaat het niet. Als ik langere stukken doe gebruik ik de wagen dan ook waarvoor ik hem heb laten chippen. Niet tot op de limiet maar gewoon iets vlotter en hogere toeren. Het is tenslotte geen sportauto en als je altijd zo gaat rijden dan ga je stukken maken. :)

Tja, je moet de afweging maken of het waard is een andere IC te steken. Denk dat je er meer voordeel bij hebt als je bv op circuit gaat rijden enz. Dat doe ik (nog) niet met mijn Polo en als het gebeurd dan is het wrs sporadisch :D zie het me ook niet doen, want denk dat ze daar veel tekort zou komen.

Vermogens verlies ga je altijd hebben als je een paar keer goed optrekt. Duurt nl effe voor alles gekloeld is he.. maar zo fel vind ik het ook weer niet. :)

Is het ook. Compleet andere wagen tov stock. De eerste volgende MyPolo meeting die er komt en ik ben er zullen we eens een ritje gaan maken. ;)
 
Die Porsche remmen is wel redelijk complex. Je moet er rekening mee houden dat de klemmen alleen al een paar honderd euro kosten. Daarbij komen dan nog de montagekosten en eventueel andere remleidingen etc.

Just so you know :) ;)

Wat bedoel je met complex? Heb je hier meer info over? :D

Ik moet de klauwen kopen (prijzen beginnen vanaf 250 euro tot...). Adaptors voor te monteren = enkele 100 euro's wrs.
Remblokken en schijven? Denk wel dat dit aardig wat kost :(
Evt nog stalen remleidingen enzo. Ook niet echt een idee wat het kost..

Kga me binnenkort ook eens informeren via Maq Racing. Deze man heeft dit al vaak gedaan en kan hier een goede inschatting van maken.
Moest het te duur zijn dan wordt het gwn uitgesteld tot de andere belangrijke dingen in orde zijn en worden het GTI klauwen of die van een audi S3 8l..
 
Hallo Daniel,
Bedankt voor de informatie zo was het mij ook verteld alleen ik had gister dus een afspraak bij tunex en nu bleek dat hun geen gereedschap hebben om het subframe te laten zakken dus is het helaas niet doorgegaan.
Nu heb ik een afspraak voor komende woensdag bij een dieselspecialist die slijpt mijn oude dpf open en haalt hem bijna helemaal leeg en word er een buis ingelast en alles word geherprogammeerd inclusief de egr word 80% dichtgezet.
maar heb jij de tuning vooraf of achteraf laten doen want ik overweeg hierna ook een chiptuning en wat voor rendement komt er dan ongeveer uit?
groetjes Peter
 
Hallo Daniel,
Bedankt voor de informatie zo was het mij ook verteld alleen ik had gister dus een afspraak bij tunex en nu bleek dat hun geen gereedschap hebben om het subframe te laten zakken dus is het helaas niet doorgegaan.
Nu heb ik een afspraak voor komende woensdag bij een dieselspecialist die slijpt mijn oude dpf open en haalt hem bijna helemaal leeg en word er een buis ingelast en alles word geherprogammeerd inclusief de egr word 80% dichtgezet.
maar heb jij de tuning vooraf of achteraf laten doen want ik overweeg hierna ook een chiptuning en wat voor rendement komt er dan ongeveer uit?
groetjes Peter

Ik ben dus niet de enige die dit probleem heeft mogen ervaren. Bij mij kregen ze het subframe niet los. Ze hebben het uiteindelijk met een bolleneur voor vrachtwagens losgekregen.. ze vonden het ook niet normaal dit zo vast zat en zou niet mogen vertelde ze me toen.

Ik zou dat niet doen. Wat jij nu zegt hebben ze bij mij ook gedaan en zoals eerder vermeld heb ik hier toch wel spijt van..
Zo'n nieuwe dpf kost al gauw 1500 euro of iets minder en is toch veel geld. Je laat gewoon beter je oude gedeelte (incl dpf) er tussen uithalen (ook wel downpipe genoemd) en laat deze vervangen door gewone buis (op maat gemaakt,...). Zo kan je altijd gewoon terug wisselen bv bij verkoop.

Ik heb alles in 1 x laten doen. Dus eerst dpf weg gedaan, dan sportluchtfilter en dan onmiddelijk een remap (chiptuning). Zonder dpf en met sportlucht filter zat ik al op 98 pk en iets meer koppel. Na de chiptuning (stage 2) zat ik op 147 pk en 333 nm koppel. Grafiek vind je normaal terug in mijn garage.

Groeten
Daniël
 
Hallo Daniel
Ja de keuze heb ik nu al gemaakt maar ik vraag me af of het een verschil maakt als ze de dpf helemaal leeg halen of gedeeltelijk met een pijp ertussen dat is normaal gesproken toch ook een belemmering?
groetjes peter
 
Hallo Daniel
Ja de keuze heb ik nu al gemaakt maar ik vraag me af of het een verschil maakt als ze de dpf helemaal leeg halen of gedeeltelijk met een pijp ertussen dat is normaal gesproken toch ook een belemmering?
groetjes peter

Bij jou gaan ze gewoon plaats binnen in de dpf maken (isolatie ed eruit halen) zodat ze er een buis kunnen doorsteken en dan alles aan elkaar lassen. Voordeel is gewoon dat ze niet hele dpf hebben leeggemaakt en je die buis er waarschijnlijk ook terug kan uit halen wanneer nodig. Denk niet echt dat het een verschil zal opleveren met wat ik nu heb. ;) je rijdt toch ool een 1.6 TDI ?
 
Ja klopt ook een 1.6 tdi 90 pk bluemotion hoop na het chiptunen ook op ongeveer hetzelfde vermogen te komen maar er wordt enkel plaats gemaakt voor die buis die man vertelde dat het geen enkel verschil zou zijn
 
Ja klopt ook een 1.6 tdi 90 pk bluemotion hoop na het chiptunen ook op ongeveer hetzelfde vermogen te komen maar er wordt enkel plaats gemaakt voor die buis die man vertelde dat het geen enkel verschil zou zijn

Het uiteindelijke vermogen hangt veel van je tuner af. Hoeveel kennis hij heeft,...
Geen verschil in welke zin dan?
Dpf vormt een belemmering van de uitstroom van je motor. Door deze te verwijderen kan alles gemakkelijker weg waardoor je ook hogere vermogen zal krijgen.. :)
Houdt wel rekening dat na verwijderen van dpf flink gaat ruiken en dat als je doortrekt er wel war zwarte rook uit je uitlaat komt (roet). Bijgevolg zal de kont van je wagen dan ook ietd sneller vuil worden van de roetdeeltjes :)
 
de tuner zal wel goed komen daniel jd
en dat roeten was met de vorige tdi's ook altijd maar als je flink doorrijd valt dat denk ik allemaal wel mee en het stinken doet de auto nu ook ontzettend erg dus het blijft allemaal hetzelfde hihi:P
 
met verschil bedoelde ik of hij de dpf nou helemaal leeg deed halen of enkel plaats maken voor de buis het rendement blijft hetzelfde dat bedoelde ik ermee tenminste zo vertellen ze het mij
 
Normaal gezien wel. Mensen zullen wel weten waar ze mee bezig zijn. Je moet gewoon zeggen dat je hetzelfde resultaat wilt bekomen als wanneer de dpf volledig zou weg/leeggehaald zijn ;)
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!