Explorator :: 2011 Volkswagen Polo Comfortline

goh over je verlaging, ja ik heb alle 2 de dingen al gedaan te samen, korte veren en potjes weg maja comfort -10 haha, heb nu potjs terug steken ma is comfort nog -5 :p
die potjes dat is niet zo heel belangrijk hoor, minder belangrijk dan je denkt. kortere veren is in mijn ogen ietsje gevaarlijker deze kunnen namelijk los kome omdat de maar zo klein zijn, dus als je egt eens zeer snel ergens over knalt dan kan je veer los schieten en zit je diep in de shit. maar dan moet je al heel gek rijden. als je wilt kun je altijd es meerijden met mij om te weten hoe het rijdt, maar moet wel binnen deze wee kof volgende week want dan gaat die terug in wintermodus.
dat met dat kraken ik heb ook zoiets ma dat zijn volgens mij mijn schokdempers vanvoor, vooral als je hem pas start heeft ie het fel, mss dat de olie dan nog niet visceus genoeg is ouzo zou het niet weten , en inderdaad vooral bij lage snelheden ;)

Haha, nu je het zegt ja juist! Jij hebt ze allemaal al eens geprobeerd! :-p
Zou graag eens een ritje met je doen om eens te ervaren hoe die kortere veren zijn.
Comfort is het me niet zo te doen (tenzij het erover is), maar vooral slijtage... hoor dat het super slecht is voor schokdempers, garantie vervalt,...

Maar kan dat kwaad? Klinkt gewoon niet gezond dat gekraak... denk toch dat het de stabilisatorstang is.
Olie? meest schokdempers zijn toch gas gedempt of ben ik verkeerd?
 
Begint met u regelmoer vantussen te halen Daniel. Zakt zo'n cm a 2cm.

Kan ik dat zelf doen of?
En wat is nu het slechtste (ook qua comfort)? Kortere veren of potjes/stelschroef er tussen uit?
Wat is eigenlijk het belang van deze 'potjes' en 'stelschroef'?
Sorry ben niet zo technisch aangelegd , maar ben geïnteresseerd.

Vandaag ook met Crauwels gebeld. Kortere veren is 205 euro (plaatsing,...) . Zeiden dat er nog in bestelling stonden voor een Polo 6r? mss de jouwe Tim? :-D
Ook zeiden ze dat als er nu iets aan mijn dempers komt dat de garantie weg is, omdat hij vanachter op het laagste ligt...
nieuwe demper kost toch al gauw tussen 80-150 euro vertelden ze me, vind ik toch veel geld.. :-O
Voor de rest vragen ze 12,5 euro voor banden op te leggen (50 euro voor 4) dus das goedkoopste wat ik tot nu toe ben tegengekomen :-) .
 
Nee nie van mij :p op u potteke zit schroefdraad en dar draait u regelmoer op en zo regelt ge u hoogte. Meeste comfortabele gaat zijn regelmoer (en eventueel potteke) van tussen. Kortere veren zijn over het algemeen harder waardoor minder comfortabel, maar doordat die harder zijn veren die dus minder in en kunt ge lager gaan zonder dat ze ergens aanlopen doordat ze minder inveren.
 
uhm, ja dat gekraak is zou het ook niet weten volgens mij zijn het gewoon puur de dempers, dempers moeten dat normaal aankunnen die verlaging er zijn mensen die de hulpveer weg halen en dat scheelt nog eens een pak qua hoogte dus gewoon op het laagste zetten kan geen kwaad, wel als je bv gewoon verlagings veren had gekocht je originele schokdempers zijn daar niet voor gemaakt. tja comfort ik zeg het ja alvast tis niet egt aangenaam om te zeggen haha maja mij boeit het niet zoveel omdat ik eigenlijk in de zomer ook veel meetings doe dus dan moet hij wel plat liggen. je stuurt maar anders es of belt maar als je es wilt meerijden zal gsm nummer via pb geven. tja slijtage, alles gaat 10keer zo snel versleten of je moet zo laag gaan dat je niet recht met je stangen zit maar dat ze terug onder een hoek komen te staan maar dan een hoek naar onder. heb je ook minder snel je stabilisator stang enz stuk. ik weet niet precies wat nu in een schockdemper zit olie of gas geen idee eigenlijk. u regelmoer kan je zelf makkelijk verwijderen gewoon auto opkrikken vanachter eventueel schokdemper onderaan loshalen zodat je wielen/ophanging naar beneden valt en dan krijg je ze eronder uit hoef je geen wielen voor af te nemen, veer gewoon afnemen en volledig de rind naar boven draaien tot hij eraf komt dan veer terug en het is gefixt. uw stelschroef zit over u potje, op uw potje zit schroefdaad waardoor je je met de stelschroef je veer meer naar boven kan brengen of meer naar onder dus hoger of lager leggen. kortere veren: weet niet als dat slecht is voor je schokdempers, normaal gezien kan het niet veel super kwaad, 80% rijdt met kortere veren rond bij meetings. denkt niet dat je schokdempers daar lek van gaan. of het moet al egt een brol zijn van schokdempers ;) haha wat een lange tekst :p
 
Zo, ondertussen zijn de winterbanden op de Detroits gelegd.
Toen mijn vriendin ze is gaan halen bij de bandencentrale ,heb ik ze onmiddellijk stevig onder handen genomen samen met haar.
Eerst goed proper gemaakt en dan binnen en buitenkant van de velgen 2X ingesmeerd met rimwax.
Natuurlijk ook de bandjes ingesmeerd zodat ze mooi blinken. ;)
Had natuurlijk ook nieuwe center caps besteld bij Volkswagen.




Het duurde niet meer lang voordat het weer echt te slecht begon te worden en dan maar ze opgelegd.
De auto staat nu in wintermodus op paar kleine dingetjes na dan.






Zo als je ziet op de foto vallen de velgen toch een pak meer in de kasten als de zomer set up (7J ET 47 tov 7,5J ET 35).
Goede nieuws is dan ook dat ik nergens meer schuur in de kasten.




Nu mag hem van mij toch nog een beetje zakken zodat de banden in de kasten vallen. Vanachter staat de AP Schroefset al op het laagste, maar ik ga eens kijken om de stelschroef en/of potjes er tussen uit te halen. Van voor heb ik nog een 2-3 cm draad over.

De Zomervelgen ga ik zodra ik de tijd vind eens goed onderhanden nemen. Ga tijdens de winter ze eens te koop aanbieden en kijken wat ik krijg voor de set. Heb al een bepaalde gedacht waar ik naartoe wil werken qua looks. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou hem wel zo laten staan voor in de winter zou egt niet lager leggen vanvoor, achteraan zou het eventueel wel nog beetje mogen zakken. ;)
 
Thanks voor de positieve comments jongens! Straks als ik tijd heb eens kijken of het lukt om de stelschroef vanachter er tussen uit te doen. Tim heeft het me uitgelegd waarvoor veel dank ;) hopelijk lukt het :p
 
Zo vandaag de wagen eens omhoog gekrikt om eens te kijken... :)
Vooraan kan ik nog wel wat zakken (zoals ik dacht ong 3 cm draad over),maar hier ga ik een klein beetje zakken (ivm winter). Vanachter heb ik het eens bekeken hoe ik de stelschroef er tussen uit moet doen. Had jammergenoeg geen sleutel bij me anders was het me wel gelukt denk ik.

http://www.fratermanpost.nl/albums/passat_forum/13.JPG
is maar een voorbeeldfoto :p

Ik moet dus eerst de demper lossen(gele staaf) dmv de bout los te draaien en de krik er onder zetten. Dan de krik laten zakken en dan komt de as naar beneden. Ik zou de veer er moeten kunnen afhalen en de stelschroef naar boven draaien tot als deze er af is. Dan terug de veer erop en alles in tegengestelde richting. klopt dit?
Ik heb eens gemeten dat met stelschroef en potje dit een 3 tal cm gaat schelen, vrees ervoor dat dit te weinig gaat zijn en dat ik alsnog (zomer) kortere veren ga moeten bestellen... :)
 
Hier ben ik weer

Ik ben dus volop bezig met de plannen voor volgende zomer...
Daarom heb ik een paar fotoshopjes laten maken met de set up die ik wil.

Ik heb dus deze foto gebruikt als uitgangspunt (Ex GTI Serge Soers):


Dan heb ik de volgende fotoshops laten uitwerken:
De kleur van mijn wagen (schaduw blauw), met de velgen in originele kleur (keuze uit rode of gele remmen):


De kleur van mijn wagen (schaduw blauw), met de velgen in het mat zwart en rode remklauwen:


De kleur van mijn wagen (schaduw blauw), met de velgen mat zwart en klauwen geel:




Ook vergelijking van de 2 verschillende kleuren van velgen (mat zwart vs grijs met rode remklauwen):


De wielen zijn dus OZ Ultraleggera (18 x 8 J ET 35 met 205 35 18 bandjes).
Kassen zouden wel aangepast moeten worden (rollen, hoeveel kost dit?) en in de kasten zelf (kuipen) paar dingen bijwerken (dremelen,...)
Wat zijn jullie meningen over deze fotoshops? M.a.w welke vinden jullie het mooist? Graag jullie meningen..

Opmerkingen:
Op de fotoshops kan je bv ook zien dat ik de achterste ruiten heb laten verdonkeren (tinten), dit staat zeker op de planning. Alleen is de vraag hoe fel ze laten tinten...
Ook nog een opmerking is dat ik een 5 deurs heb ipv een 3 deurs.
De originele remmen zijn veel te klein als het 18 inch zou worden, dus moeten er grotere komen. GTI remmen vinden is geen probleem, maar mss dat de remmen van Audi S3 8L iets groter zijn? Enkel spijtig dat je deze niet vindt.. dus als iemand een addresje heeft, mag je het me gerust laten weten.
Natuurlijk de eeuwig durende vraag bij mij... 17 of 18 inch? Ik rij nu op 17 inch en als ik nog iets wil zakken ga ik echt stukken rijden (bodemplaat,...). Het is ne daily dus moet ook nog ergens kunnen geraken.

mvg
Daniël
 
De originele kleur heb ik nog niet gehad. Heb er nu al zwarte gehad dus zou eens mooi zijn verandering..
Kwil gti gril met mat zwart logo, gtd erin (mat zwart) en biesjes carbon wrappen, samen met drl onder in de bumper, spiegels en die glanzend zwarte stijlen ook in carbonwrap. Ruiten dan laten tinten. Evt ook gti achterbumper met diffusor in carbonwrap.
Zwart was mijn eerste idee en nu twijfel in fel...
Ook over de maten :(
 
Ja, zijn uw dezelfde maten maar ne 215 dan? :D
Met zwarte velgen zou het allemaal zo donker worden ik weet het.. maar dan zou het echt vet zijn met gele klauwen :p
Ideale kleur zou graphite grey zijn maar die maken ze niet meer denk ik..
Das zo half donker = gulden middenweg :D
 
Pffff ze zijn nu al zo duur... :D dus das niet echt n optie..
Kan ze ook grijs nemen en als ik ze zwart wil laten dippen.
+- 1400 euro zonder band, met dus bijna 2000 euro :s
In 17 inch zijn ze pakken goedkoper, ong 1400 met banden..
Kwil die van u wel eens passen ga ik al beter gedacht hebben :)
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!