Heel erg bedankt voor jullie antwoord.
Ik heb VCDS dus ik kan deze gegevens normaalgezien wel te pakken krijgen. Echter heb ik nog geen idee hoe, dus dat moet ik nog even uitzoeken. Of iemand die het even kan uitleggen?
Het onderhoud gebeurt altijd stipt op tijd. Op 85k km heeft de dealer een groot onderhoud uitgevoerd, en op 97k heb ik er zelf een gedaan (olie verversen, ALLE filters vervangen, remolie vervangen), volgende keer gaat hij weer naar de dealer, daarna doe ik het weer eens zelf, ...
Hij krijgt ook om de 10k km een flesje Fuel System reiniger.
Ik begrijp volledig dat de lambda alleen de boodschappenjongen is, heb gewoon vroeger nog al nare problemen gehad met de Polo en uiteindelijk bleek het steeds gewoon een of andere sensor defect. Daarom mijn idee naar de lambda.
Ik heb heel wat opgezocht omtrent deze foutcode (P0171) en vaak wordt er verwezen naar een defecte of vervuilde LMM. De mijne was heel vet, en aan de datum gezien ook al 9 jaar oud. Die beestjes kosten niet heel veel en blijkbaar gaan ze vaak stuk door fout te reinigen dus ik heb maar snel een nieuwe besteld. Gisteren besteld, vandaag geleverd, morgen geïnstalleerd.
Mijn redenering: Als de LMM niet goed meer kan meten door vervuild/versleten, kan het goed zijn dat er meet lucht in de motor gaat dan hij denkt. Dus meer lucht = te weinig brandstof in het mengsel = system too lean? ( Ik ken nog niet zoveel van motoren, maar wil het wel graag kennendus ik probeer veel na te denken over wat ik doe, lukt wel niet altijd even goed Maar gelukkig heb ik jullie om indien nodig me op de vingers te tikken)
De foutcode P0420 heb ik al enkele weken niet meer gezien. Zoals @chucknorris zegt wil ik eerst graag de P0171 oplossen voordat de kat mijn aandacht krijgt. Ik heb wel gelijk een flesje JLM Catalytic Converter Cleaner gekocht, dat kan nooit kwaad volgens mij.
Dus morgen de LMM vervangen, foutcode wissen en dan weer op hoop van zegen.
P0420 = kat defect, altijd. P0171 is de oorzaak van P0420. De oorzaak van P0171 moet achterhaald worden voordat deze vervangen mag worden. Anders mag je over een jaar weer een kat vervangen. Hoe zijn de feultrims, long en short. Hoeveel ms is de injectie duur? En hoe is het onderhoud??
Oh en wat is het CO, CO2, HC, O2 en lambda getal stationair en op toeren?
Note, het vervangen van HO2S-sensoren (lambda sensoren), voor deze storingen is het zelfde als de boodschappenjongen doodschieten. Hij brengt de boodschap, maar doet eigenlijk zelf niks.
Ik heb VCDS dus ik kan deze gegevens normaalgezien wel te pakken krijgen. Echter heb ik nog geen idee hoe, dus dat moet ik nog even uitzoeken. Of iemand die het even kan uitleggen?
Het onderhoud gebeurt altijd stipt op tijd. Op 85k km heeft de dealer een groot onderhoud uitgevoerd, en op 97k heb ik er zelf een gedaan (olie verversen, ALLE filters vervangen, remolie vervangen), volgende keer gaat hij weer naar de dealer, daarna doe ik het weer eens zelf, ...
Hij krijgt ook om de 10k km een flesje Fuel System reiniger.
Ik begrijp volledig dat de lambda alleen de boodschappenjongen is, heb gewoon vroeger nog al nare problemen gehad met de Polo en uiteindelijk bleek het steeds gewoon een of andere sensor defect. Daarom mijn idee naar de lambda.
Ik heb heel wat opgezocht omtrent deze foutcode (P0171) en vaak wordt er verwezen naar een defecte of vervuilde LMM. De mijne was heel vet, en aan de datum gezien ook al 9 jaar oud. Die beestjes kosten niet heel veel en blijkbaar gaan ze vaak stuk door fout te reinigen dus ik heb maar snel een nieuwe besteld. Gisteren besteld, vandaag geleverd, morgen geïnstalleerd.
Mijn redenering: Als de LMM niet goed meer kan meten door vervuild/versleten, kan het goed zijn dat er meet lucht in de motor gaat dan hij denkt. Dus meer lucht = te weinig brandstof in het mengsel = system too lean? ( Ik ken nog niet zoveel van motoren, maar wil het wel graag kennendus ik probeer veel na te denken over wat ik doe, lukt wel niet altijd even goed Maar gelukkig heb ik jullie om indien nodig me op de vingers te tikken)
De foutcode P0420 heb ik al enkele weken niet meer gezien. Zoals @chucknorris zegt wil ik eerst graag de P0171 oplossen voordat de kat mijn aandacht krijgt. Ik heb wel gelijk een flesje JLM Catalytic Converter Cleaner gekocht, dat kan nooit kwaad volgens mij.
Dus morgen de LMM vervangen, foutcode wissen en dan weer op hoop van zegen.
Volkswagen
Polo 9N3
1.2 6v 60pk BBM