starsky
Voormalig Admin
Vind je dat mooier dan alleen de ledjes?
Ja echt meesterlijk haha!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vind je dat mooier dan alleen de ledjes?
Ja echt meesterlijk haha!
Dikke snelle wagen is niet altijd de garantie voor snel rijden.
Wat er tussen de voorstoel en het stuur zit heeft ook heel veel invloed.
Ik trok gisteren een Porsche Panamerica eruit met mijn 1.4 75PK. maar dat gastje (wagen van zijn vader denk ik) kon gewoon écht niet rijden.
Ik trok ook nog eens op zoals ik normaal ook doe.
Ik ben juist gek op de ledjes. Ik vind dat als je de Xenonverlichting aan hebt, je dan minder goed de ledjes ziet doordat xenon overheerst. En xenon is nou iets wat elke auto kan hebben en niet speciaal oogt.
Dit is trouwens de eerste keer dat ik xenon in de auto heb, dus ik schrok echt van de verlichting. Ik ben alleen bang dat ie mensen blind maakt.
Weet jij hoe ik zelf kan checken of die niet te hoog staat? Is er iets simpels om dat te testen?
Weet jij trouwens ook waar mijn stadslicht is gebleven? Als ik stadslicht voer, dan gaan alleen de ledjes aan, en natuurlijk de achterkant. Is dat normaal?
Als het goed is kun je de DRL lampen onder de bumper uitzetten met de combinatie contactslot en knipperlicht, dit staat uitgelegd in je gebruikershandleiding.De 0 stand geeft bij mij DRL in de ondergrill en DRL in de koplampen.
De stadslicht stand geeft bij mij de DRL in de koplampen en achterverlichting.
Ik kan mooi switchen
Ja klopt, maar dat is zonde vind ik. Ik kan mijn drl ook gewoon uitzetten als ik stadslicht voer. Zo heb ik meer mogelijkheden.Als het goed is kun je de DRL lampen onder de bumper uitzetten met de combinatie contactslot en knipperlicht, dit staat uitgelegd in je gebruikershandleiding.
Als dit niet lukt (net zoals bij mijn BM) dan kun je die mogelijkheid alsnog aanzetten met VCDS:
Controler 09, LongCode Bit 12, byte 1, Daytime Running Light (DRL) adjustable (Manually AND/OR Instrument Cluster)
Wat je ook kan doen, is DRL direct via VCDS uitzetten:
Controler 09, LongCode Bit 23, byte 6, Function "Daytime Running Light (DRL)" active.
Waarschijnlijk blijft de DRL in de koplampen wel gewoon werken, of ze moeten deze afgetapt hebben van je originele DRL
Ik kan je nog meer mogelijkheden geven, onderstaande zijn de bevinden van iemand die af-fabriek Xenon had:Ik kan mijn drl ook gewoon uitzetten als ik stadslicht voer. Zo heb ik meer mogelijkheden.
Weet niet of dit ook werkt als je achteraf Xenon inbouwt.Byte 23: Much of DRL functionality seems to be here;
My car has bi-xenon with LED parking/DRL lights. There are halogen cornering lights integrated in the main headlights. Separate fog lights are situated lower down, and these only act as fogs since DRL and cornering lights are integrated in the main headlight unit.
The car came factory configured with only the front LEDs on as DRL (ignition on, light switch in "0" position). No other lamps are on with the DRLs. The corresponding bit status of the Byte 23 is 01000001.
I then played with the long coding helper for the Byte 23. This is what I discovered:
- changing bit 4 from 0 to 1 switches off the LEDs
- changing bit 3 from 0 to 1 selects low beam xenon as DRL (plus LEDs are switched off)
- changing bit 2 from 0 to 1 selects cornering lights as DRL (plus LEDs are switched off)
- changing bit 6 from 1 to 0 turns off any of the three above DRL light sources. This bit would seem to be the "master" DRL enable/disable switch?
- changing bit 7 from 0 to 1 switches off the LED DRL on the side where indicator is blinking.
Ja klopt, maar dat is niet mogelijk. Alleen af fabriek. Maar vind t in de ondergrill mooier. Moet wel een wittere lamp in komen.Ik kan je nog meer mogelijkheden geven, onderstaande zijn de bevinden van iemand die af-fabriek Xenon had:
Weet niet of dit ook werkt als je achteraf Xenon inbouwt.
Nee want hij wilde dat wel maar hij kwam niet weg toen het groen werd.
Het was echt een jong gastje wat stoer wilde doen want op de snelweg kwam hij mij voorbij zeilen met een claxonnetje erbij.
Je weet dat een Panamera enkel leverbaar is met automaatbak? Hij hoeft helemaal geen moeite te doen om voorruit te komen. Enkel het gaspedaal in drukken. En je weet dat de 'kleinste' motor van de Panamera een diesel is met 250PK en van 0-100 in 6,8 sec doet? Ik denk niet echt dat hij wou racen haha.
Er zijn 2 modellen die handgeschakeld zijn. Beide benzineversies. Eentje met 299PK en eentje met 400pk.
Maar alleen in z'n 1 trekt hij de Polo eruit.
En dan is het nog steeds een hele kleine kans dat het een handgeschakelde betreft gezien de overgrote meerderheid van de Panamera's automaat zijn.
De handschakel versie is de Panamera en de Panamera S. Dat is de oude uitvoering. De nieuwe panamera heb je niet meer in handschakel. Ook is er geen handschakel panamera besteld in NL. Dus ze zijn er niet. Want niemand gaat roeren in zo een dikke auto.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.