Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Gisteren mijn eerste aanrijding gehad. We reden in een rij van 4 auto's en de voorste auto ging vol op de rem om nog snel een straat in te kunnen. De auto's erachter ook vol in de ankers, maar helaas stond ik niet op tijd in stilstand, waardoor ik licht tegen de auto voor me aan reed. Ik vrijwel geen schade, de achterbumper van de auto voor me helaas wel. Lekker dan.
Dat is wel bagger...
Succes met de afhandeling!
 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Gisteren mijn eerste aanrijding gehad. We reden in een rij van 4 auto's en de voorste auto ging vol op de rem om nog snel een straat in te kunnen. De auto's erachter ook vol in de ankers, maar helaas stond ik niet op tijd in stilstand, waardoor ik licht tegen de auto voor me aan reed. Ik vrijwel geen schade, de achterbumper van de auto voor me helaas wel. Lekker dan.
Dashcams zijn wel fijn in zulke situaties, kan je bewijzen dat degene een gevaarlijke situatie veroorzaakte.
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
@Rosinfield Ja klopt, zo'n dingen zijn idd snel gebeurd!

@Allison6R / @Robin / @TolgaE Thanks allemaal.

@TolgaE: Ik overweeg een dashcam al langer, echter zijn die verboden in Duitsland en ik woon praktisch op de grens. Dat is me te veel gedoe met eraf halen en erop zetten, helaas.

Schade (toch nog een kleine 1000 euro) heb ik gewoon betaald. Het was de premiestijging van 220% in ieder geval niet waard. Mijn vakantiegeld is in ieder geval nu wel op Stick Out Tongue
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Wow
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N en Allison6R
In mijn geval had ik, achteraf gezien, goed gegokt met de schade van vorig jaar. Het was €1600. Kost me 4 jaar om op het oude niveau terug te komen en dat kost me €1200 aan premiestijging. Maar stond er toch wel van te kijken wat het je nog kost uiteindelijk
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
In mijn geval had ik, achteraf gezien, goed gegokt met de schade van vorig jaar. Het was €1600. Kost me 4 jaar om op het oude niveau terug te komen en dat kost me €1200 aan premiestijging. Maar stond er toch wel van te kijken wat het je nog kost uiteindelijk
Als je het vraagt bij een schadeclaim kunnen ze je dat vaak wel uitrekenen wat het kost qua premiestijging. Wij zijn via een tussenpersoon verzekert en die kan dat tot op de cent vaak wel berekenen.
 
Er zijn ook verzekeraars met een no claim garantie/bescherming. Betaal je iedere maand een vast bedrag, maar kan je wel 1 keer per verzekeringsjaar iets melden zonder dat je korting omlaag gaat, en dus je premie omhoog.

Ik had iemands kontje ook een keer gekust, totale schade €1000. Ik liep alleen mijn schadevrije jaar mis dat ik zou hebben opgebouwd wat mij ongeveer 10 euro per maand zou schelen zodra mijn polis wordt verlengt. Dus uiteindelijk kost het mij maar 120 ipv een flinke premiestijging of de schade zelf betalen.

Voor de mensen met weinig schadevrije jaren is zo iets een hele fijne oplossing om grote premiestijgingen te voorkomen bij schade
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Hoi toppers, ik heb even vraagje, ik wilde vanmiddag een nieuw scherm plaatsen in mijn polo uit 2010. Een vriend van mij gebuikt deze ook in zijn polo van 2010. Alleen hij maakt geen connectie op 1 of andere manier. Die vriend die het zelfde al jaren gebruikt geeft aan dat er misschien een beveilig op staat waardoor het scherm geen connectie maakt. Weet iemand waarom het scherm het niet doet?? Alles al meerdere keren gecontroleerd, zelfs een 2e scherm geprobeerd. Hopelijk kan iemand mij helpen.
 
volkswagen  polo  1,4 
Ja normaal zat er een originele vw scherm/radio in. Die doet het ook gewoon perfect. Maar het nieuwe scherm, weet niet welk type het is maar heb een foto van de doos. Wanneer we op de aan en uit knop gaat ie niet aan. Terwijl die vriend dezelfde auto heeft en in zijn auto al jaren werkt.
 

Bijlagen

  • IMG_20200625_160404.jpg
    IMG_20200625_160404.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 51
  • IMG_20200625_163752.jpg
    IMG_20200625_163752.jpg
    915 KB · Weergaven: 50
volkswagen  polo  1,4 
Nee is aangesloten op de canbus aansluiting. Dat is ook de vereiste staat op de doos vermeld. Die vriend heeft get trouwens ook op de canbus aansluiting aangesloten. Kan het zijn dat de auto iets van een beveiligslot heeft? In iedergeval bedankt alvast voor de reacties.
 
volkswagen  polo  1,4 
Nee is aangesloten op de canbus aansluiting. Dat is ook de vereiste staat op de doos vermeld. Die vriend heeft get trouwens ook op de canbus aansluiting aangesloten. Kan het zijn dat de auto iets van een beveiligslot heeft? In iedergeval bedankt alvast voor de reacties.

Ik ga er niet van uit dat je dat hebt gedaan, maar alleen op de canbus gaat 'ie niet draaien. Maar ik ga er van uit dat je ook de standaard harnas aan hebt gesloten. Het kan lonen om de gele rode draad om te wisselen. Zit er ook een plugje op met een oranje en zwarte draad, die je in elkaar kan klikken?
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!