Het grote 'Gooi het eruit' topic!

@gilex heleboel dingen die uit de polo komen en meer in de weg liggen dan de moeite zijn op marktplaats te zetten.

o.a. complete hemels (2x) met accessoires (o.a. die geinige bril vakjes en spiegel)
lading ledjes (ca 2 handen vol),
gasveren/puffers,
bijna nieuwe gti matten,
stoelverwarming aftermarket,
andere electronica,
luchtfilter,
kenteken verlichting,
bluemotion spoiler
die gummi matjes onder je handrem die even een rage waren op het forum
radio lijst, clima lijst, ventilatie roosters, knopjes
 
d1MuOR0.jpg


3e knopje van links?
 
Ik heb op het moment overigens wel een leuke, via marktplaats. Ik heb daar een leren pook aangeboden voor de 6R, handbak, 5-speed.

3 oktober: verkoper doet een bod van 10 euro op een vraagprijs van 30. Uiteindelijk 30 euro incl verzenden afgesproken. koper zou geld overmaken.
4 oktober: iichel haalt de pook uit de auto, breek daarbij het framepje af en bestelt een nieuwe. Kan helaas pas op maandag bestellen ivm geen personeel. verwacht op 9 oktober bij de dealer het dingetje op te halen.
5 oktober: geld binnen. gemeld aan koper dat de pook van de week op de post gaat.
6 oktober: marktplaats account geblokkeerd wegens gebruik in het buitenland. koper meldt dezefde dag dat ik een oplichter ben en dat hij zijn geld diezelfde dag nog terug wil.
7 oktober: iichel meldt aan koper dat hij de boom in kan. legt uit dat het framepje afgebroken is en dit langer duurt.
8 oktober: koper meldt dat hij vandaag aangifte gaat doen van internet oplichting en bij de bank zijn geld terug gaat halen

Even een paar leuke emails:

Graag een reactie terug, anders ga ik het geld terug laten boeken.


Ik heb namelijk een mail van marktplaats ontvangen dat uw account geblokkeerd is


Als ik vandaag niets hoor ga ik hier voor zorgen

Volgens mij kan je dat helemaal niet doen. Maar vooruit, meneer of mevrouw maakt een enorm sympathieke indruk. Dit is te merken door:
- Gebrek aan empathie
- Gebrek aan fatsoen
- Kort lontje
- Geen aanhef of afsluiting in de emails

Afijn, het houdt nog niet op:

Neem je mij in de maling ofso?


Ik zal morgen langs de bank gaan en meteen aangifte gaan doen
Wegens internetoplichting..


Heb hier geen zin en tijd voor


Veel succes met de rest!

Meneer heeft zojuist 10 strafpunten op zijn IQ gescoord. Hij heeft nu: -10 punten.
Waarom?
- "ofso" is geen Nederlands
- Het is voor oplichting noodzakelijk om a. Zich voor te doen in een valse hoedanigheid. Mijn marktplaataccount heet helaas niet 'Jan Peter Balkenende' maar gewoon 'Michel' dus dat gaat niet door. b. Ik moet een slinkse werkwijze handteren. Heel slinks, een pook aanbieden met eigen fotos en erbij. Verder is het volledig mogelijk geweest om het ding gewoon op te halen, maar meneer wou het verzonden hebben. Prima.

Afijn, iichel meldt de koper dat hij zijn werkwijze idioot vindt. 5 dagen is geen redelijke termijn met een weekend ertussen, zeker niet als ik bij de dealer een paar euro uitgeef voor een nieuw framepje. 99% van het marktplaasvolk zou er gewoon een gebroken framepje bij leveren.

We gaan door, meneer de koper wordt nu zichtbaar geirriteerd:
Ben ik de idioot hier? Je vraagt hoe ik het moet inbouwen, maar
breekt zelf de plastic zogenaamd af om tijd te rekken?


Weet je wat, hier heb ik geen zin in. Stort het geld maar terug op
me rekening en wel vandaag nog!


Overigens duurt dit me te lang en buiten dat om is je account geblokkeerd op
marktplaats omdat je niet betrouwbaar bent, hoe zou dit nou kunnen he?


Heb hier eerder mee te maken gehad en ga hier niet mee akkoord.


Graag terug storten vandaag nog en mij een mail sturen,
anders ga ik morgen er alsnog werk van maken


Aan jou de keus, wat een bullshit is dit. Ik bestel het wel
Ergens anders..


Keuze aan jou dus.

- Zogenaamd afgebroken? Hoezo zogenaamd? Hij heeft ongetwijfeld mijn laptop gehackt en zo via de webcam meegekeken hoe ik de pook er *compleet intact* uit gehaald heb.
- Vandaag terug storten. Anders gaat hij vandaag naar de bank. Succes daarmee :) ING -> RABO zal wel wat langer dan 'vandaag' duren.
- Succes waarmee? Met de rest van mijn leven? Heb ik hem niet voor nodig. Met geld terug storten? Ook niet nodig, gaat niet gebeuren.

Terug storten, dit is niet de afspraak


Als je een vent bent geef je je gegevens dan kom ik het geld persoonlijk ophalen


Ik hoef geen pook of dergelijke, zoals ik al aangaf


Je product voldoet niet aan de afspraak, dus is er geen overeenkomst


Zoals ik al zei, mocht ik morgen niets op me
Rekening hebben, dan ga ik dit netjes melden bij de ing en netjes een aangifteformulier invullen


Wat jij ermee doet laat ik aan jou over, veel succes


Hier kan ik slecht tegen, je bent laf bezig en dan voor 3 tientjes


Ik hoef je pook niet, ook al geef je em gratis


Graag me geld terug en ik ben klaar met je

Afijn, meneer gaat morgen aangifte doen. Ik heb al een hele dag van mijn leven terug gewonnen. Wauw!
Hij hoeft de pook niet meer, maar heeft wel tot het gaatje onderhandeld over de prijs. Volgens mij moet deze man behandeld worden voor een impulsieve stoornis, anders komt het niet goed met hem.
Zelfs gratis niet meer...
Ik ben blijkbaar laf bezig. Wat doe ik precies verkeerd? Ik doe er wat langer over om een pook op te sturen.
Meneer verliest wederom 10 punten op zijn score. Zijn score is nu: -20 punten.
- "me" is geen Nederlands. Het is "mijn"
- Beledigen is geen goede optie om iets gedaan te krijgen van mensen. Echt niet.
- Refereren naar afspraken die niet gemaakt zijn, en er dan niet bij vertellen wat de afspraak was. Zou ik hem binnen 24 minuten op de post doen? Nee. Zou ik geld terug storten? Nee.

Afsluitend, een stukje zelfreflectie. Want op een forum iemand helemaal anoniem zwart maken is natuurlijk wel handig.
Ben ik een zak? Mwa... weet ik niet. Vaak vind ik mezelf wel open, vrolijk en behulpzaam. Liefst met een vleugje humor.
Maar als mensen onredelijk tegen me gaan doen kan ik echt een eikel zijn. Ik heb een minor in rechten gedaan, dus ik weet vrij goed waar de grenzen liggen van wat (legaal) wel en niet mag.
Dit wat deze meneer uit wil spoken is op ieder vlak enorm fout. Ik gok dat het gewoon frustratie is, samen met een temparementje.
En dan ga ik ook mijn best om gewoon vervelend terug te zijn, op een hele gecontroleerde manier. Pay peanuts, get monkeys.
Ben ik fout bezig? Moreel ja, strikt genomen niet. Ben ik nu een eikel? Zeker. Maar dat heeft ie verdiend totdat hij z'n excuses aanbiedt voor z'n lompe gedrag.

Mochten jullie ooit in deze situatie komen, misschien een paar tips:
- Keep your cool.
- Redelijke termijnen in dit soort gevallen zijn gemeten in weken, niet uren. Redelijk is 14 dagen (10 werkdagen).
- Mensen die dreigen met aangifte doen het nooit. En als ze het wel doen, gewoon een net mailtje tikken naar de politie die dit afhandelt.
- Banken halen geen geld terug. Tenzij het een automagische incasso is.
- Geleverd = klaar. Als jij levert waarmee je adverteert dan zit je heel veilig. Dit is geen oplichting, niet in de verste verte.
- Redelijkheid siert je, maar stel je eigen belangen voorop.
- Officieel is de levertermijn voor goederen 30 dagen (particulieren en commercieel). Het is netjes te vermelden dat het soms wat langer duurt.
- Als je echt vervelend wilt zijn ga je een tegenoffensiefje beginnen, door aangifte te doen van onterechte aangifte. Dit is een zwaarder vergrijp dan oplichting.
- Niet leveren wat je beloofd hebt (maar wel bijvoorbeeld een groene ipv rode) is overigens geen oplichting maar dwaling. Niet strafbaar, tussen particulieren.

Zo, dat is eruit! Goeiemorgen allen, moge al het goede van deze dag u veel positieve energie geven :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!