Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Mooie wagen! Gefeliciteerd! DSG is toch een volautomaat en geen traplozsautomaat? Veel veilige km gewenst!
Je voelt hem bijna niet schakelen, net als bij mijn vorige Audi.
Herken je nog die reclame van die jongen die een auto nadoet, maar bijna stik omdat hij bij het geluid van de VW met DSG niet schakelt (hij krijgt geen gelegenheid om te ademhalen).

Ik zal binnenkort ook een garage toevoegen van de Touran. Heb al wat ideeën om hem naar mijn zin te maken (uiteraard geheel OEM). Op eBay staan genoeg complete 'klapsiegel'-sets.
Gelukkig wordt hij afgeleverd op winterbanden, dan kan ik mooi op zoek naar zwarte/antracite velgen voor de zomer.
 
Haha die foto ja. Erg veel leuke reacties gehad overal op die foto.
Nog ongeveer 3 weken, dan is het zover.

Maar helemaal uit Dort naar Nuenen gekomen? Wat heb je laten doen dan?

Sterker nog het was twee dagen een rondje Dordt, Gouda, Nuenen, Dordt.
Mijn radiateur lekte, echter bij de dealer vroegen ze een prijs waar ik van achterover klapte...

Heb in het verleden de complete distributie en chippen door hun laten doen en ben daar heel tevreden over. Deze reparatie konden ze dan ook dusdanig veel goedkoper aanbieden dat ik het ritje nog wel tig keer had kunnen doen eerder dat ik in de buurt van de prijs van de dealer kwam...

Spannend nog drie weken! Geniet er van :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Ik heb 2x in een Polo 6r 1.4 benzine gereden en het valt mij op dat de digitale kilometerteller irritanter werkt dan mijn Bluemotion.

Als je gasgeeft, dan zie je bij de Polo 1.4 dat de digitale snelheid niet mooi oploopt. Soms slaat hij bijvoorbeeld een paar getallen over als je snel optrekt.

Bijvoorbeeld: 10km/h, 13km/h 14/km/h 16km/h 17km/h

Terwijl mijn Polo gewoon alle km/h aangeeft.

Wie heeft dit ook ervaren?
 
Is het niet gewoon omdat de BM te sloom is om 2 over te slaan?

On a serious note: ik heb het ook wel eens gemerkt in een 1.2TSI

Nee hoor. Mijn BM was getuned en was dus sneller dan een 1.4 en gaf gewoon alle getallen weer.

En de getallen 1 tot 200 kunnen toch snel achter elkaar weergegeven worden? Dat moet geen probleem zijn, tenzij de tachograaf van bepaalde Polo's te langzaam is om snel getallen weer te geven.
 
Voor zover ik weet komen beide tellers bij Continental vandaan dus dan zou je verwachten dat de info hetzelfde is. Of komt de data uit de ECU? Die is wel verschillend tussen een bluemotion (Delphi) en een benzine (continental geloof ik)


Ik zou het niet weten.

Het enige wat ik weet is dat de 1.4 bepaalde getallen overslaat.

Al was het een Ferrari. De getallen zouden gewoon snel achter elkaar weergegeven moeten worden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!