Het grote 'kleine vragen' topic

Ik kan een panoramadak (advance pakket) en regensensor beide los van elkaar aanklikken in de configurator. Ze zijn dus niet gelinkt aan elkaar, en je kan dus ook een panoramadak zonder regensensor hebben.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Als ik mijn verwarming op recirculeren zet en daarna weer uitzet, tikt het achter mijn dashboardkastje. Het komt bij de kleppen vandaan en is ook niet altijd en ook niet altijd hetzelfde aantal tikken. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Het geluid is van twee plastic tandwielen die over elkaar heen springen. Las ergens iets over het resetten van de kleppen, maar was niet specifiek voor de Polo.
 
Ik heb momenteel 205/55 R16 zomerbanden onder mijn auto. Ik kan goedkoop een vrijwel nieuw setje 205/55 R16 winterbanden met velg overnemen.
In de tankdop staat als winterbandenmaat 185/55 R16, en momenteel ligt er 185/55 R15 onder.

Ik neem aan dat het geen probleem is als ik er 205/55 R16 winterbanden onder zet? Enig idee waarom VW 2 maten hanteert, buiten het verhaal met grip?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik heb momenteel 205/55 R16 zomerbanden onder mijn auto. Ik kan goedkoop een vrijwel nieuw setje 205/55 R16 winterbanden met velg overnemen.
In de tankdop staat als winterbandenmaat 185/55 R16, en momenteel ligt er 185/55 R15 onder.

Ik neem aan dat het geen probleem is als ik er 205/55 R16 winterbanden onder zet? Enig idee waarom VW 2 maten hanteert, buiten het verhaal met grip?
als het past.
gewoon rijden
je zal iets een afwijking krijgen van je km teller
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
@Franklin Polo6R hmm, de afwijking in rolafstand is 1,75%. Dit wordt op vele sites aangeduid als te veel (maximaal is maar 1,5%). Tot in hoeverre is dit ernstig: niet zozeer in het snelheidsverschil: dit is maar 1 tot 2 kilometer per uur erbovenop, maar ik doel meer op eventuele schade aan lagers etc)
 
Laatst bewerkt:
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Hallo hallo, ben ik weer.
Sinds kort loopt mijn motor als ik hem koud start ruim 1200 toeren stationair. Als ik ga rijden valt me op dat de motor er relatief lang over doet om warm te worden (thermostaat is eergisteren vervangen, kan het probleem niet zijn). Maar na een paar meter rijden (op nog koude motor volgens de temperatuurmeter) daalt het stationair toerental rustig naar de 750/800 toeren.

Ik heb ooit ook eens bij het starten gewacht, hij nam rustig in toeren af, begon bij de 1000 toeren te pruttelen, deed 2x pruttelen alsof hij afsloeg, zakte toen naar 750 toeren en deed het prima.

Iemand enig idee?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!