Kabel breuk?Goedenavond,
Ik ben in het bezit van een VWpolo 1.2 TDI bluemotion comfortline, en heb sinds een paar dagen iets vreemds aan me auto.
Het storingslampje van de verlichting gaat zo af en toe aan, en dan werkt mijn remverlichting niet meer. De andere dag heb ik nergens last van.
Tot vandaag.. Vandaag ging het sturingslampje van de verlichting weer aan en deden mijn remlichten knipperlicht en de elektrische ramen het niet meer.
Weet iemand hier meer van af of heeft iemand tips voor me.
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Job
Vanochtend kreeg ik de deuren van mijn Polo AW niet open aan de bestuurderszijde, vast gevroren, ff de rubbers in vetten met vaseline of zoiets, toch?
Ik heb een Valma Rubberstick besteld, morgen even mee insmeren.Kan, of je koopt n klein flesje rubber treatment wat je op de rubbers aan kan brengen. Dat verzorgt en zorgt dat ze niet vastvriezen
Klopt, heb ik ook gedaan. Mijn Comfortline had helemaal geen mistlampen en heb de DRL bekabeling uit de koplampen doorgetrokken naar de lampjes onderin de bumper. Nadeel is dat je ze niet kan dimmen, maar rijd er alweer 3 jaar mee en nog geen seinende auto's of boze agenten gehadGewoon kabel van de DRL vastmaken aan de mistlampen?
Ze blijven permanent aan bedoel je?Klopt, heb ik ook gedaan. Mijn Comfortline had helemaal geen mistlampen en heb de DRL bekabeling uit de koplampen doorgetrokken naar de lampjes onderin de bumper. Nadeel is dat je ze niet kan dimmen, maar rijd er alweer 3 jaar mee en nog geen seinende auto's of boze agenten gehad
Dat ook, maar is volgens mij afhankelijk van je codering. Wat ik bedoel is dat ze tegelijk met dimlicht branden en gewoon op 100% sterkte. Volgens mij zouden je DRL's dan moeten dimmen naar 70%. Bij de 6c kun je deze sterkte dan wel weer coderenZe blijven permanent aan bedoel je?
Oke. Want een vriend van mij heeft een 6R uit 2012 en deze heeft dus wel dagrij in de mistlampen inc. bochtverlichting. Zo zie ik ze wel vaker rijden... als hij mistlampen draagt gaat de DRL in zijn koplampen aan. Was dat een optie o.i.d toendertijd?Dat ook, maar is volgens mij afhankelijk van je codering. Wat ik bedoel is dat ze tegelijk met dimlicht branden en gewoon op 100% sterkte. Volgens mij zouden je DRL's dan moeten dimmen naar 70%. Bij de 6c kun je deze sterkte dan wel weer coderen
Waar kan ik me r@Jobnec check je remlichtschakelaar eens Ik heb serieus ESP-issues gehad van een kapotte remlichtschakelaar.
Vandaag de weg opgegaan en viel alles. ANWB erbij gekomen en die wisten er ook geen raad mee. Nu staat die bij de garage. Ze denken dat het de boord elektronica unit is.@Jobnec check je remlichtschakelaar eens Ik heb serieus ESP-issues gehad van een kapotte remlichtschakelaar.
Uit eigen ervaring: obdeleven
Zat er niet een credit systeem/abbo hier aan verbonden? Ik lees iets met pro-license maar wordt er niet wijzer van.volkomen mee eens
En dus ook needle swipe, dakraam met sleutel, achterlichten aan met drl aan te passen?@CrazyTurk De pro licentie geeft iets meer mogelijkheden, maar met de gratis app is het ook prima af te lezen.
Lijkt mij niet bijzonder langzaam, het is erg koud buiten. Ik heb niet de indruk dat het kwaad kan.Even een vraagje: mijn auto wordt langzaam warm (zeg 5km gereden, waarvan 3km autobaan, en de auto is nog steeds pas op ~70 graden.
Thermostaat is vervangen, net zoals de temperatuursensor. Geen motormanagementlampjes. Temperatuur neemt niet meer af als hij eenmaal op 90 graden staat.
Kan dit kwaad? Waar ligt dit aan?
Denk ook dat dat het komt door het koude weer. Auto gooit iets wat meer brandstof erin om wat sneller warmer te worden. Dit ervaar ik bij de Mercedes iig..Hallo hallo, ben ik weer.
Sinds kort loopt mijn motor als ik hem koud start ruim 1200 toeren stationair. Als ik ga rijden valt me op dat de motor er relatief lang over doet om warm te worden (thermostaat is eergisteren vervangen, kan het probleem niet zijn). Maar na een paar meter rijden (op nog koude motor volgens de temperatuurmeter) daalt het stationair toerental rustig naar de 750/800 toeren.
Ik heb ooit ook eens bij het starten gewacht, hij nam rustig in toeren af, begon bij de 1000 toeren te pruttelen, deed 2x pruttelen alsof hij afsloeg, zakte toen naar 750 toeren en deed het prima.
Iemand enig idee?
En dus ook needle swipe, dakraam met sleutel, achterlichten aan met drl aan te passen?
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.