Past een multifunctioneel stuur van een Up GTI ook op een polo 6r en zijn de knopjes dan met vcds aan te zetten?
Artikelnummer is 6C0419091CB
Artikelnummer is 6C0419091CB
Volkswagen
Polo 6R
1.4 GTI 180 PK
Ja dat past, is hetzelfde stuur als in een Polo 6C GTI zit.Past een multifunctioneel stuur van een Up GTI ook op een polo 6r en zijn de knopjes dan met vcds aan te zetten?
Artikelnummer is 6C0419091CB
Mening? Neem een highline grille en spuit die hoogglans zwart. Hele witte voorkant ziet er erg apart uit, heb er wel eens eentje zien rijden in Alblasserdam.
Die highline grills zijn er ook in gloss zwart. Scheelt weer spuiten.Ook zeker een goede tip. Een van m'n volgende projecten is om mijn matzwarte delen googglans te spuiten, kan ik dit ook mooi meenemen
Ik zie het wel bewgen en voel weerstand bij aan het wieltje te draaien, nu heb ik opgemerkt dat beide rechter ventilatieroosters warmer blazen. De middelste rechts iets kouder dan de uiterst rechtseals je aan het wieltje draait kun je heel duidelijk de afsluitklep zien bewegen.
Kijk hier eens, fijne site van Gerrit Speek: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16555.htmlVoelde een dipje bij het optrekken in 2e versnelling, gelijk erna uitgelezen met deze code als resultaat iemand een idee wat de meest voorkomende oorzaak hiervan is? Brandstofpomp?
Voelde een dipje bij het optrekken in 2e versnelling, gelijk erna uitgelezen met deze code als resultaat iemand een idee wat de meest voorkomende oorzaak hiervan is? Brandstofpomp?
Bedankt!Ik heb deze foutcode ook gehad in mijn Polo. Ik heb er hier een heel topic over: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/foutcode-p0171-lambdasonde.10678/
Ookal heb jij een Polo 6R, de opbouw van onze motoren is zo goed als hetzelfde.
Ik voelde inderdaad ook een hikje bij doortrekken in 2e en 3e versnelling. Na veel getest en geprobeerd te hebben heb ik afgelopen week m'n brandstofpomp vervangen en foutcode blijft voorlopig weg. Fuel trims zijn ook weer naar hun normale level gezakt. Ik wil nog wat km's maken voor ik weer wat post in m'n topic om zeker te zijn.
Ik wil niet zeggen dat het bij jou ook de brandstofpomp is, maar de symptomen/problemen komen erg overeen.
Ik zie dat je OBDEleven hebt dus je kan wel het volgende eens testen. Maar eerst wat uitleg:
Short term fuel trim = Wanneer deze waarde positief is spuit de ECU NU zoveel % meer brandstof in om tot een mooi brandstofmengsel te komen.
Hetzelfde voor een negatief getal, maar dan minder brandstof.
Deze waarde wordt bij de long term fuel trim opgeteld/afgetrokken. (STFT op +5% en LTFT op -3% = +2% meer brandstof dan 'normaal')
Het is normaal dat deze waarde veranderd, zeker onder veranderende last (volgas, stationair etc). Met dit getal kan je dus testen doen onder bepaalde condities (stationair draaien, gas geven etc.)
Long term fuel trim = Overtijd heeft je ECU geleerd om zoveel % meer of minder branstof in te spuiten om tot een mooi brandstofmengsel te komen. Dit is een geleerde waarde als gevolg van de STFT en veranderd maar heel erg traag. Waarden rond +-5% zijn hier normaal, als ik me goed herinner.
De test:
Bekijk je long term en short term fuel trims eens. De long term fuel trim staat waarschijnlijk vrij positief, wat deze foutcode veroorzaakt. Dit wilt zeggen dat je ECU meer brandstof moet inspuiten (injectoren langer open zetten) om tot een mooi brandstofmengsel te komen.
Hou je short term fuel trim in de gaten en trek eens goed door in 2e versnelling. Stijgt je short term fuel trim richting 20%? Dan heb je waarschijnlijk een brandstofprobleem. (Versleten opvoerpomp, verstopte brandstoffilter filter, of vervuilde injectoren)
Ik heb m'n injectoren ultrasoon gekuist, filter vervangen, maar dit was geen oplossing. Brandstofpomp vervangen heeft het probleem voor mij wel opgelost. (voorlopig nog hout vasthouden)
De algemene regel is:
- Short term fuel trim zakt fel als je de motor op 2000tr/min houdt (maar niet rijdt) -> luchtlek (motor verplaatst nu meer lucht dus kan de extra lucht door het luchtlek beter 'verwerken')
- Short term fuel trim blijft gelijk of stijgt als je de motor op 2000tr/min houdt (maar niet rijdt) -> brandstofprobleem
Bedankt!
Ik was ook gelijk aan de brandstofpomp aan het denken, waarom?
Toen het nog kouder was buiten had deze soms een moeilijke start, niet omdat de batterij bijna op was maar het voelde alsof de brandstofdruk niet hoog genoeg was. Dus ik denk dat het bij mij ook de brandstofpomp (of filter) eens zou kunnen zijn.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.