Het grote 'kleine vragen' topic

Ben ik nou gek of is het niet de 'bedoeling' om enkel het flexibele gedeelte te vervangen van deze remleiding?

Weet iemand hoe je dit het best kan aanvliegen? Of moet ik direct een fitting + metalen leiding bijbestellen en dat alles aan elkaar vast maken?

Of kan ik 'simpel' de gekrimpte ringen loskrijgen en de metalen slang ertussen monteren?
Lijkt mijn niet de goede leiding, is deze niet voor de voorzijde?
Bij mijn vorige polo zat het ook zoals bij jou
 
Antwoord van EBC:
I’ve been advised the shorter “rear” lines are to replace the inner hoses, rather than those to the caliper, as these are “fixed-flex-hardline”.

Het blijkt dus dat er nog een flexibel gedeelte in de leiding zit, namelijk helemaal bij de brandstoftank.
Deel 10 op de ETKA tekening. (Het uiteinde van nummer 9 is wat op mijn foto's hierboven te zien is.)
1693987094021.png

Dit zit helemaal verstopt achter van alles en diep onder de auto, dat wordt even uitvogelen hoe ik daarbij kom!
Maar inderdaad niet het flexibele gedeelte naast de klauw, wat wel jammer is, want dan blijft het een rubberen leiding.

Ach ja, eerst maar eens deze 4 leidingen vervangen en anders vragen bij EBC of ze het op maat kunnen maken.
 
Kan iemand mijn keuze bevestigen voor een dashcam hardwire kit?
Geschakeld draad op nummer 42 (sigaret)
Constant draad op nummer 43 (alarmlicht)
En dan met een zekering splitter in beide.

Of kan dit beter/slimmer/veiliger?

Tablitsa-naznacheniya-predohranitelej-polo-sedan.jpg


Toevoeging:
Een splitter zoals dit:
6-252F4-252F4-252F5-252F644510f90bb64fa18a694f94ab1bd4511d50a317_KD16021_1_600x600.jpg
 
Laatst bewerkt:
De ampere waarde van de zekeringen komen niet overeen met de diagram, maakt dat verder nog iets uit? Lijkt me niet toch?

Sorry, maar in stroom ben ik niet helemaal thuis.
Mijn natuurscheikunde docent had de ballen verstand van docent zijn, dus heb de helft begrepen van zijn uitleg.
1694024017837.jpeg

waarom ga je niet gewoon met een multimeter checken wat wel en niet kan ipv opzoeken wat in theorie mogelijk zou kunnen zijn?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Wat is wijsheid?

Ik rij naar school in de ochtend en dat is hemelsbreed max 2km wat soms ook 10 minuten duurt om er te komen ivm drukte.

Diesel laten draaien of uitzetten?

Aangezien hij nog (lang)niet warm is en het soms tot 10 minuten duurt voor ik terug ben bij de auto.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Kan iemand mijn keuze bevestigen voor een dashcam hardwire kit?
Geschakeld draad op nummer 42 (sigaret)
Constant draad op nummer 43 (alarmlicht)
En dan met een zekering splitter in beide.

Of kan dit beter/slimmer/veiliger?

Tablitsa-naznacheniya-predohranitelej-polo-sedan.jpg


Toevoeging:
Een splitter zoals dit:
6-252F4-252F4-252F5-252F644510f90bb64fa18a694f94ab1bd4511d50a317_KD16021_1_600x600.jpg
Zoals ik in mijn eigen topic aangaf, zou ik inderdaad met deze bypass zekeringen werken hiermee hoe je niet in je kabelboom te gaan knutselen.

Voor de rest is het even meten waar constant 12v opstaat en geschakeld is. sigaretten aansteker is altijd wel geschakeld.

Meten is vrij simpel, de +op de zekering meten en de - op een massa punt (schroef).

Heb ook een aanpassing in mijn eigen topic gedaan, helaas geld dit niet voor jou omdat je een ander model Polo hebt.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!