Het grote 'kleine vragen' topic

Hi allemaal,

Ik wil graag mijn Polo 6R 1.2TDI chiptunen en meteen de EGR klep wegschrijven, maar ik vraag me af of dat nog wel verstandig is, gezien de fijnstofmeting die dit jaar is geintroduceerd voor Diesel auto's. Ik begreep dat chippen + EGR de kans om de APK door te komen niet ten goede komt. Hoe kijken jullie daar tegen aan? Gewoon doen of "origineel" houden?

Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 
Ja hoor. Gewoon even goed, met beleid, trekken.

16480397781_ea2fde1f1c_z.jpg
Heb inmiddels antenne geplaatst voor dab + Albrecht DR56+ adapter voor het upgraden van auto-radio's, FM-zender voor DAB+
heb deze geplaatst en gaat via de audio in naast de sigaretten plug ,radio op aux en we hebben DAB + werkt bij mij heel goed

Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Ben ik nou gek of is het niet de 'bedoeling' om enkel het flexibele gedeelte te vervangen van deze remleiding?

Weet iemand hoe je dit het best kan aanvliegen? Of moet ik direct een fitting + metalen leiding bijbestellen en dat alles aan elkaar vast maken?

Of kan ik 'simpel' de gekrimpte ringen loskrijgen en de metalen slang ertussen monteren?

Bijlagen

• IMG_1420.jpeg
    IMG_1420.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 34
  • IMG_1418.jpeg
    IMG_1418.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 34
  • IMG_1424.jpeg
    IMG_1424.jpeg
    21 KB · Weergaven: 33
Weet iemand welk filter ik moet hebben?

1 heeft een druk van 4 bar

1 heeft een druk van 5,2 bar

Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Heb even gekeken en kon het gelukkig zien er staat 5,2 bar op het filter. Bedankt!

Wat zijn jullie ervaringen met FEBI? Is het OEM kwaliteit en/of evt vergelijkbaar met MANN? Zijn met sommige dingen bijna de helft goedkoper.

Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!