Het grote 'kleine vragen' topic

Voor de hobby zeker altijd wel zin in, maar neem aan dat je niet elke maand gaat kleien en polijsten (?)
Ik was ook elke week en elke maand gaat er wel weer een wax laagje overheen. Soms dagelijks insecten verwijderen.
Kleien en polijsten doe ik 1 of 2 x per jaar. Uiteraard is dat helemaal afhankelijk van woonplaats en parkeerlocatie (bomen e.d.)
 
Voor de hobby zeker altijd wel zin in, maar neem aan dat je niet elke maand gaat kleien en polijsten (?)
Ik was ook elke week en elke maand gaat er wel weer een wax laagje overheen. Soms dagelijks insecten verwijderen.
Kleien en polijsten doe ik 1 of 2 x per jaar. Uiteraard is dat helemaal afhankelijk van woonplaats en parkeerlocatie (bomen e.d.)
Kleinen en polijsten doe je alleen als het nodig is. Bij mij niet nodig omdat ik een glascoating heb.
Eens in de zoveel tijd Gyeon cure erover om mijn coating te boosten en ik kan weer.

1 a 2 x per jaar een VW auto polijsten hoeft ook niet, lak is kneiter hard en kan wel wat hebben.

Als je elke maand gaat kleinen en polijsten heb je na 1 jaar geen lak meer op de auto zitten.
Mijn auto staat altijd onder de carport of in de garage.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Carport of garage helpt zeker.
Een glascoating is fijn inderdaad, helaas heb ik geen garage of dat zo te doen.
Mijne staat altijd aan straat, dus 1x per jaar even alles netjes glad is geen overbodige luxe. Veel bomen, kan niet altijd vrij hiervan staan.
Met kleien haal je geen lak weg alleen verontreinigingen (kleine krasjes door de klei daargelaten, ligt ook aan de hardheid van de klei)
Meeste VW lakken zijn inderdaad knetterhard, even polijsten haalt weinig weg, de lichte marring/hologrammen van wassen trekken dan wel mooi weg
Als je gaat werken met cutting pads of wol pads dan kan het hard gaan.
Dan natuurlijk nog het verschil tussen rotary en dual action.

Bij elke auto is het beste een testspot te maken om de hardheid te controleren.

Verder zijn goede producten om te wassen een must.
Dat scheelt een boel ergernis :sweatsmile: :sweatsmile:
 
  • Leuk
Waarderingen: Anothergenius
Carport of garage helpt zeker.
Een glascoating is fijn inderdaad, helaas heb ik geen garage of dat zo te doen.
Mijne staat altijd aan straat, dus 1x per jaar even alles netjes glad is geen overbodige luxe. Veel bomen, kan niet altijd vrij hiervan staan.
Met kleien haal je geen lak weg alleen verontreinigingen (kleine krasjes door de klei daargelaten, ligt ook aan de hardheid van de klei)
Meeste VW lakken zijn inderdaad knetterhard, even polijsten haalt weinig weg, de lichte marring/hologrammen van wassen trekken dan wel mooi weg
Als je gaat werken met cutting pads of wol pads dan kan het hard gaan.
Dan natuurlijk nog het verschil tussen rotary en dual action.

Bij elke auto is het beste een testspot te maken om de hardheid te controleren.

Verder zijn goede producten om te wassen een must.
Dat scheelt een boel ergernis :sweatsmile: :sweatsmile:
Glascoating aanbrengen doe ik inderdaad liever in de garage, ze zeggen dat het buiten kan als het weer het toe laat maar daar ben ik toch geen fan van.

Bomen zijn inderdaad heel naar om onder te parkeren deze vermijd ook ook altijd als ik ergens parkeer, beter een paar euro kwijt voor een parkeer garage dan gratis onder een boom parkeren .:tongueclosed:

Kwa klei heb je inderdaad verschillende hardheid, ik ben de laatste tijd wel tevreden over mijn klei doek werkt ook veel sneller en makkelijk uit te spoelen.
Rotary zou ik inderdaad voor het grovere werk gebruiken afwerken met DA.

Goede producten is inderdaad het halve werk, het kost wat maar dan heb je ook wat!
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Ik zou alleen de slotcilinders overzetten en al die modules laten zitten. Dan vervolgens het mes van de sloper sleutels in je eigen sleutel zetten. Als je dat niet wilt en je wilt gewoon de sleutels van de sloper gebruiken dan moet je ook alle modules overzetten, dus de module onder het stuur, het instrumentenpaneel en de motorcomputer.
Dat zal dan wel niet gaan want de sloper is een 1.2 12v en mijne een 1.4 16v
 
Volkswagen  Polo 9n3 Cross  1.4 16v 
Ik zou alleen de slotcilinders overzetten en al die modules laten zitten. Dan vervolgens het mes van de sloper sleutels in je eigen sleutel zetten. Als je dat niet wilt en je wilt gewoon de sleutels van de sloper gebruiken dan moet je ook alle modules overzetten, dus de module onder het stuur, het instrumentenpaneel en de motorcomputer.
Als je de computer gebruikt krijg je denk ik ook de km stand van de sloper toch
 
Volkswagen  Polo 9n3 Cross  1.4 16v 
Precies, dus dan is het echt aanzienlijk makkelijker om de slotcilinders over te zetten, de modules niet en dan het mes van de sleutel over te zetten
Ja het idee was omdat de sloper 2x een afstandsbediening heeft en ik ma 1 en ivm de ramen die niet werken en cruisecontrol die ik graag wil denk dan bouw je alles om en dan heb je dat
 
Volkswagen  Polo 9n3 Cross  1.4 16v 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!