Had ik daar maar tijd voor.Ik heb een glascoating erover gedaan bij mij, 1x afspuiten en met quick detailer erover, drogen en hij is weer schoon.
Ik poets de auto wel wekelijks en 1x in de maand detail ik de auto.
Volkswagen
Polo 6C 2017
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Had ik daar maar tijd voor.Ik heb een glascoating erover gedaan bij mij, 1x afspuiten en met quick detailer erover, drogen en hij is weer schoon.
Ik poets de auto wel wekelijks en 1x in de maand detail ik de auto.
Had ik daar maar zin inHad ik daar maar tijd voor.
Het is een hobby, dus dan heb je er altijd zin in.Had ik daar maar zin in
Kleinen en polijsten doe je alleen als het nodig is. Bij mij niet nodig omdat ik een glascoating heb.Voor de hobby zeker altijd wel zin in, maar neem aan dat je niet elke maand gaat kleien en polijsten (?)
Ik was ook elke week en elke maand gaat er wel weer een wax laagje overheen. Soms dagelijks insecten verwijderen.
Kleien en polijsten doe ik 1 of 2 x per jaar. Uiteraard is dat helemaal afhankelijk van woonplaats en parkeerlocatie (bomen e.d.)
Dat is, autos zijn wel mijn hobby, schoonmaken helaas nietHet is een hobby, dus dan heb je er altijd zin in.
Glascoating aanbrengen doe ik inderdaad liever in de garage, ze zeggen dat het buiten kan als het weer het toe laat maar daar ben ik toch geen fan van.Carport of garage helpt zeker.
Een glascoating is fijn inderdaad, helaas heb ik geen garage of dat zo te doen.
Mijne staat altijd aan straat, dus 1x per jaar even alles netjes glad is geen overbodige luxe. Veel bomen, kan niet altijd vrij hiervan staan.
Met kleien haal je geen lak weg alleen verontreinigingen (kleine krasjes door de klei daargelaten, ligt ook aan de hardheid van de klei)
Meeste VW lakken zijn inderdaad knetterhard, even polijsten haalt weinig weg, de lichte marring/hologrammen van wassen trekken dan wel mooi weg
Als je gaat werken met cutting pads of wol pads dan kan het hard gaan.
Dan natuurlijk nog het verschil tussen rotary en dual action.
Bij elke auto is het beste een testspot te maken om de hardheid te controleren.
Verder zijn goede producten om te wassen een must.
Dat scheelt een boel ergernis![]()
![]()
Die module die hangt ook onder het stuur? Wilde alles pakken dat ik sleutels heb van de sloper bcm etcAlles waar de sleutel op past, dat is het. De chip in de sleutel wordt niet gecontroleerd door de slotcilinder, maar door een aparte module dus als het goed is werkt dat nog gewoon
Dat zal dan wel niet gaan want de sloper is een 1.2 12v en mijne een 1.4 16vIk zou alleen de slotcilinders overzetten en al die modules laten zitten. Dan vervolgens het mes van de sloper sleutels in je eigen sleutel zetten. Als je dat niet wilt en je wilt gewoon de sleutels van de sloper gebruiken dan moet je ook alle modules overzetten, dus de module onder het stuur, het instrumentenpaneel en de motorcomputer.
Als je de computer gebruikt krijg je denk ik ook de km stand van de sloper tochIk zou alleen de slotcilinders overzetten en al die modules laten zitten. Dan vervolgens het mes van de sloper sleutels in je eigen sleutel zetten. Als je dat niet wilt en je wilt gewoon de sleutels van de sloper gebruiken dan moet je ook alle modules overzetten, dus de module onder het stuur, het instrumentenpaneel en de motorcomputer.
Ja het idee was omdat de sloper 2x een afstandsbediening heeft en ik ma 1 en ivm de ramen die niet werken en cruisecontrol die ik graag wil denk dan bouw je alles om en dan heb je datPrecies, dus dan is het echt aanzienlijk makkelijker om de slotcilinders over te zetten, de modules niet en dan het mes van de sleutel over te zetten
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.