Tijdens het vervangen van de olie bij onze tweede polo (6c 1.2 2015) kwam ik erachter dat de carterplug weinig weerstand had.
En ja hoor, toen 'ie eruit kwam zat de helft van het schroefdraad vanuit de carterpan er nog op.
Toen ik het weer probeerde vast te draaien kwam 'ie niet eens op 15nm koppel, waar dit 30nm moet zijn.
Bedankt vorige garage die dit gedaan heeft...
Nu mijn vraag, wat is de meest logische oplossing hiervoor? Direct een nieuwe pan plaatsen is best veel werk.
Kan er een 'te grote' bout in die zijn eigen schroefdraad 'snijdt'?
En ja hoor, toen 'ie eruit kwam zat de helft van het schroefdraad vanuit de carterpan er nog op.
Toen ik het weer probeerde vast te draaien kwam 'ie niet eens op 15nm koppel, waar dit 30nm moet zijn.
Bedankt vorige garage die dit gedaan heeft...
Nu mijn vraag, wat is de meest logische oplossing hiervoor? Direct een nieuwe pan plaatsen is best veel werk.
Kan er een 'te grote' bout in die zijn eigen schroefdraad 'snijdt'?