Het grote 'kleine vragen' topic

Tijdens het vervangen van de olie bij onze tweede polo (6c 1.2 2015) kwam ik erachter dat de carterplug weinig weerstand had.
En ja hoor, toen 'ie eruit kwam zat de helft van het schroefdraad vanuit de carterpan er nog op.
Toen ik het weer probeerde vast te draaien kwam 'ie niet eens op 15nm koppel, waar dit 30nm moet zijn.

Bedankt vorige garage die dit gedaan heeft...

Nu mijn vraag, wat is de meest logische oplossing hiervoor? Direct een nieuwe pan plaatsen is best veel werk.
Kan er een 'te grote' bout in die zijn eigen schroefdraad 'snijdt'?
 
Tijdens het vervangen van de olie bij onze tweede polo (6c 1.2 2015) kwam ik erachter dat de carterplug weinig weerstand had.
En ja hoor, toen 'ie eruit kwam zat de helft van het schroefdraad vanuit de carterpan er nog op.
Toen ik het weer probeerde vast te draaien kwam 'ie niet eens op 15nm koppel, waar dit 30nm moet zijn.

Bedankt vorige garage die dit gedaan heeft...

Nu mijn vraag, wat is de meest logische oplossing hiervoor? Direct een nieuwe pan plaatsen is best veel werk.
Kan er een 'te grote' bout in die zijn eigen schroefdraad 'snijdt'?
Nieuwe pan. Moet gewoon goed zijn. Als de olie er toch af ligt, is de pan vervangen zo klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Heb er nieuw schroefdraad in getapt en een overmaat bout geplaatst.
Als er weer problemen voorkomen zal er een nieuwe pan op komen.

Probleem met de pan is dat je de riem los moet halen, niet ideaal!
Dat laat ik dan lekker bij de garage doen haha.

Ik lig gewoon op de grond te werken! Met een brug had ik het met liefde 'goed' opgelost.
 
Heb er nieuw schroefdraad in getapt en een overmaat bout geplaatst.
Als er weer problemen voorkomen zal er een nieuwe pan op komen.

Probleem met de pan is dat je de riem los moet halen, niet ideaal!
Dat laat ik dan lekker bij de garage doen haha.

Ik lig gewoon op de grond te werken! Met een brug had ik het met liefde 'goed' opgelost.
Bij een 1.2 tsi. ? Welke riem bedoel je dan want ik kan het me haast niet voorstellen
 
Heb er nieuw schroefdraad in getapt en een overmaat bout geplaatst.
Als er weer problemen voorkomen zal er een nieuwe pan op komen.

Probleem met de pan is dat je de riem los moet halen, niet ideaal!
Dat laat ik dan lekker bij de garage doen haha.

Ik lig gewoon op de grond te werken! Met een brug had ik het met liefde 'goed' opgelost.
Wel een bout met een magnetische kop? Die het slijpsel vangt? Anders ben ik bang dat je straks problemen krijgt door het tappen.
 
Kan iemand mij misschien verder helpen met onderdeel nummers?
Ik zoek namelijk de oem nummers voor de achterpanelen uiteraard met de audio voorbereiding, ik krijg ze namelijk niet gevonden en naar onze huidige dealer kan ik niet meer bellen want alles moet digitaal..
.

Betreft voor een polo 9n 3deurs ;)
 
Volkswagen  Polo 9N & Passat B6  1.4 16v 75PK 
Kan iemand mij misschien verder helpen met onderdeel nummers?
Ik zoek namelijk de oem nummers voor de achterpanelen uiteraard met de audio voorbereiding, ik krijg ze namelijk niet gevonden en naar onze huidige dealer kan ik niet meer bellen want alles moet digitaal..
.

Betreft voor een polo 9n 3deurs ;)
6Q3867043NE zou er een moeten zijn, er zijn vele varianten.

Je kan jezelf helpen:

Voor het 9n een 2006 gegokt.
Dan ga je dus:
PO - 2006 - 8 - 867-020

Succes
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Kan iemand mij misschien verder helpen met onderdeel nummers?
Ik zoek namelijk de oem nummers voor de achterpanelen uiteraard met de audio voorbereiding, ik krijg ze namelijk niet gevonden en naar onze huidige dealer kan ik niet meer bellen want alles moet digitaal..
.

Betreft voor een polo 9n 3deurs ;)
Ik heb mijne destijds van eBay gehaald

Voor 3 deurs

6Q3867043HSM XX​

6Q3867044HSM XX​

De 2 letters (XX) die hierachter nog komen zijn de kleur

Met de 6Q3 867 043 / 044 kom je al een heel eind

43 links 44 rechts (als ik 't goed heb)
 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!