Het grote 'kleine vragen' topic

Goede reacties allemaal! Ik had merk ik ook niet alles erbij gezet wat misschien van belang is... (bv de stand van de temperatuurknop van de kachel en de stand van de knop die regeld waar de lucht langs gaat...)
Ik heb de knop van de temperatuur net niet halverwege staan. En de andere knop staat tussen de voorruit en de uitgangen op het dashboard in, en dan zo goed als alleen op de voorruit (tegen het witte vlakje aan). Op die manier moet met stand 2 van de ventilatie alles wel redelijk snel weg zijn (en dat is het ook wel)...
De airco zet ik alleen ongeveer in de zomer aan (sorry gewenning van mijn kant en denk ook wel zuinigheid met rijden!)

Het ging mij meer om dat ik niet gewend ben om in een auto smorgens in te stappen die aan de voorkant helemaal is aangeslagen aan de binnenkant.
Ik dacht als eerste dat er ergens een te grote hoeveelheid vocht in de auto zit en dat dat aanslaat. Maar dan zou het op zo'n beetje alle ruiten moeten aanslaan lijkt me.

De reactie dat ik de voorruit eens moet gaan schoonmaken zal ik eens opvolgen... Hij ziet er schoon uit, maar dat ziet hij sinds dat ik de auto heb gekocht nog steeds (zonder schoonmaken dus!)... Dus dat wordt een eerste controle of dit het verhelpt.

Nog tips over bepaalde schoonmaakmiddelen voor ruiten? :)
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Misschien heeft het met het weer te maken... Heb de laatste weken vaak last van beslagen voorruit aan de binnenkant... Na een aantal minuten de ventilator op stand 2 te hebben gehad dan lost het wel op... (wil niet gelijk de airco aan zetten) Maar vind het vreemd dat er ik er zoveel last van heb... Heeft iemand anders dat ook met een AW, en zo ja, wat is er tegen te doen?
Vochtvreters kopen. Ik heb er 2 in de auto, eentje voorin en achterin. Werkt super!
En inderdaad ook even je ruiten schoonmaken zonder middelen, gewoon water. Dat helpt ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Procrastinator
Voor onze techneuten een vraagje.
Mijn regensensor heeft kuren sinds een week of twee nu. Van tijd tot tijd werkt het gewoon naar behoren, maar steeds vaker is dit niet meer het geval.

Dan heb ik het 'pookje' op 1 stand omhoog boven de 'uit' stand, wat de sensor stand moet zijn.
Normaliter ging het dan 2x vegen als bevestiging dat het werkt. Nu niet meer.

Als ik de auto uit heb staan, het pookje op 'uit', de auto aanzet, 30 sec wacht en dan de automatische ruitenwisser aanzet, dan werkt het wel weer eventjes.

De automatische verlichting werkt nog wel, en goed ook, dus de sensor lijkt niet 'kapot' te zijn.
Is er een manier om te controleren op foutcodes of iets dergelijks?

Ik heb wel een vignet voor Oostenrijk rechts naar de sensor geplakt (buiten het zwarte gebied), kan dit nog effect hebben? Lijkt me heel sterk maar goed!
 
Hallo allen,

Nu 1 week eigenaar van een tweedehands en geïmporteerde Polo GTI. Merk nu een paar dingen die waarschijnlijk niet horen maar wellicht op te lossen zijn.

Als de auto na het opstarten wegrijdt en een bepaalde snelheid bereikt, dan gaan de portieren automatisch op slot. Nu is het dat ik 3x een klik hoor, hetzelfde klikgeluid wat ik hoorde bij mijn Golf uit 2015 als de portieren niet goed dicht waren en zo niet op slot gingen. Nu is het zo dat de portieren degelijk wel dicht zijn en van buiten niet open gaan zonder dat ik ze ontgrendel via de portier hendel of de ontgrendel knop aan de bestuurderkant.
Nog een probleem wat hier waarschijnlijk wel mee te maken heeft: het raampje van portier rechtsachter gaat niet omlaag met de knopjes (bestuurder en passagier rechtsachter) tenzij ik de auto ontgrendel met de ontgrendelknop aan bestuurderskant. Dit allemaal is geen drama maar wellicht dat iemand hier wat van weet?
Alvast bedankt!!
 
Volkswagen  Polo AW1  2.0 TSI GTI 
Hallo allen,

Nu 1 week eigenaar van een tweedehands en geïmporteerde Polo GTI. Merk nu een paar dingen die waarschijnlijk niet horen maar wellicht op te lossen zijn.

Als de auto na het opstarten wegrijdt en een bepaalde snelheid bereikt, dan gaan de portieren automatisch op slot. Nu is het dat ik 3x een klik hoor, hetzelfde klikgeluid wat ik hoorde bij mijn Golf uit 2015 als de portieren niet goed dicht waren en zo niet op slot gingen. Nu is het zo dat de portieren degelijk wel dicht zijn en van buiten niet open gaan zonder dat ik ze ontgrendel via de portier hendel of de ontgrendel knop aan de bestuurderkant.
Nog een probleem wat hier waarschijnlijk wel mee te maken heeft: het raampje van portier rechtsachter gaat niet omlaag met de knopjes (bestuurder en passagier rechtsachter) tenzij ik de auto ontgrendel met de ontgrendelknop aan bestuurderskant. Dit allemaal is geen drama maar wellicht dat iemand hier wat van weet?
Alvast bedankt!!
hoor je die 3 klikjes bij dezelfde deur?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!