Achterbank omhoog, tanken via de opvoer pomp. Beetje creatief heren
T is als grap maar in een noodgeval zou dit oprecht mn oplossing zijn.Achterbank omhoog, tanken via de opvoer pomp. Beetje creatief heren
Hmm ja dat gebeurt dus wel, iedere 7-8 dkm nieuwe olie. Overigens rijdt de auto iedere week.en tevens ook de reden dat olie altijd op tijd ververst moet worden ookal rij je niet veel kilometers.
Goed idee, het is in ieder geval niet iets om je heel druk om te makenHmm ja dat gebeurt dus wel, iedere 7-8 dkm nieuwe olie. Overigens rijdt de auto iedere week.
Ik zal het in de gaten gaan houden. Ook ga ik wat meer 'nutteloze' stukjes rijden om de motor warm te rijden, om zo te peilen of het ook minder wordt.
maar nu heb je dus al meer dan 10k km dezelfde olie in de auto???Goedendag alwetende forumleden,
Op het moment dat ik mijn auto kocht zat er een lichte vorm van mayonaise-achtige olie bij de dop.
Daarna heeft de garage geadviseerd andere olie te gebruiken, wat het probleem tot voorkort compleet had verholpen.
We zijn nu een goede 10.000+ km verder zonder dat er mayovorming is geweest.
Echter zag ik vandaag opeens een hevige mayonaise-vorming onder de olie dop tevoorschijn komen.
Direct keek ik naar het kvs-peil, wat nog precies hetzelfde was als voorheen, dus geen lekke kop pakking verwacht ik.
De olie is redelijk recent vervangen, door mijzelf met Castrol Edge 5W-30 Longlife Titanium LL.
Het enige verschil met dat van de garage is dat dit Castrol is en zij spul van een andere fabrikant gebruiken.
Kan het zo zijn dat de mayo-vorming is ontstaan door de koude afgelopen weken?
Mijn woon-werk verkeer is 10-15 min, waar de auto net 80 graden Celsius bereikt op olie-temp.
Echter heb ik vorige week nog wel een stuk van 150 km gereden, waar de auto natuurlijk compleet op temperatuur is gekomen.
Preventief onderhoud lijkt me goedkoper dan een fataal probleem, daarom leg ik het hier neer!
Een oliefilter kost echt maar een paar euro he?Het filter bewaar ik wel 2 ronden aan olie, omdat die dingetjes gemakkelijk 30 dkm. mee gaan.
Je redenering klopt echt helemaal maar mijn brein kan dit niet verwerkenVroegtijdig vervangen is niet nodig.
Laatst keek ik een video'tje waar iemand zijn filter bij 7-10-15 & 25dkm heeft laten testen in het lab.
Bij 10-15 dkm was het filter nog even efficiënt, als vanaf moment 1.
Bij 25 dkm. begon de effectiviteit minder te worden.
Dus nee die mag wel 2 ronden mee gaan.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.