Kan je niet gewoon proberen weg te rijden in de 3 en als dat lukt zonder extra gas te geven dan slipt je koppeling?
Lukt niet, dus je zou zeggen dat hij toch niet slipt. Toerentellen gaat nog steeds niet helemaal lekker...Kan je niet gewoon proberen weg te rijden in de 3 en als dat lukt zonder extra gas te geven dan slipt je koppeling?
Bij deze! Beide zijn in de 4e versnelling.Uitlezen en anders filmpje maken en uploaden, kunnen we meekijken
Misschien een domme vraag, maar gaat de motor ook echte fysiek in toeren omhoog of enkel de toerenteller.Bij deze! Beide zijn in de 4e versnelling.
Het eerste filmpje laat zien hoe hij verspringt in toeren. Dit is vol gas en de motor is warm. Ook laat de versnellingsindicator zien dat hij 'terug schakelt' want die verandert van 4 naar 3 naar 2.
Dit filmpje is 5 minuten later, zelfde versnelling, zelfde warme motor. Hier trekt hij normaal op en lijkt er niks geks te gebeuren.
Helemaal geen domme vraag hoor. Ik had de video gister opgenomen en kwam erachter dat er geen geluid bij zat, excuus. De motor gaat ook echt in toeren omhoog, beetje zoals je gaat als de banden spinnen maar dat doen ze niet. De bak gaat ook niet uit de versnelling want de pook blijft zitten.Misschien een domme vraag, maar gaat de motor ook echte fysiek in toeren omhoog of enkel de toerenteller.
Als de banden niet slippen moet het wel aan je koppeling liggen. Het is fysiek onmogelijk voor je motor om zo op te toeren als de koppeling goed aangrijpt. Tenzij je bak uit zn versnelling gaat maar dan zie je pook ook terug schieten
Blijkbaar wel. Kan ook met je drukgroep te maken hebben.Maar je zou toch zeggen dat als de koppeling slipt, dan slipt hij altijd. Het kan niet soms wel soms niet toch?
Ja ik snap wat je zegt, wat zou een vervolgstap voor mij kunnen zijn?Blijkbaar wel. Kan ook met je drukgroep te maken hebben.
Het is gwn niet mogelijk dat je motor plots in toeren omhoog gaat zonder dat je wheelspin hebt als de koppeling aangrijpt.
Versnellingsbak demonteren, koppeling beoordelen. Advies koppeling met drukgroep & lager te vervangen.Ja ik snap wat je zegt, wat zou een vervolgstap voor mij kunnen zijn?
Dankjewel! Ik ga een afspraak maken bij de garage!Versnellingsbak demonteren, koppeling beoordelen. Advies koppeling met drukgroep & lager te vervangen.
Deze hoeveelheid slip duid op een koppeling die dun is.
Koppeling en drukgroep vervangenJa ik snap wat je zegt, wat zou een vervolgstap voor mij kunnen zijn?
Slechte kwaliteit..Gisteren de Polo naar de garage gebracht vanwege laag koelvloeistofpeil.
Volgens garage lekte de pomp, die dus vervangen moet worden.
Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt kan zijn? na ongeveer 33.000km lijkt het mij vrij vroeg dat zoiets gaat lekken.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.