Het grote 'kleine vragen' topic

Blijkbaar wel. Kan ook met je drukgroep te maken hebben.
Het is gwn niet mogelijk dat je motor plots in toeren omhoog gaat zonder dat je wheelspin hebt als de koppeling aangrijpt.
Toch is het ook raar dat de auto denkt dat hij ineens in een andere versnelling zit. Berekend die dat door uitgaand rpm te vergelijken met ingaand ofzo...
Ja ik snap wat je zegt, wat zou een vervolgstap voor mij kunnen zijn?
Nog eens een goede dump van de koppeling in de 3e versnelling wanneer deze niet slipt zoals het eerste filmpje. Wanneer dit goed gaat zou je toch meer richting de drukgroep of bediening van de groep kunnen kijken. Zo kan de hydraulische cilinder ook zwaar kunnen lopen en dus zo de koppeling laat slippen; druk wanneer je rpm weer gek doet een paar x wild de koppeling in en fanatiek weer los laten (zonder rpm).

Of een een vinger van de drukgroep die moeilijk doet. Maar dan moet de boel echt open...
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Toch is het ook raar dat de auto denkt dat hij ineens in een andere versnelling zit. Berekend die dat door uitgaand rpm te vergelijken met ingaand ofzo...

Nog eens een goede dump van de koppeling in de 3e versnelling wanneer deze niet slipt zoals het eerste filmpje. Wanneer dit goed gaat zou je toch meer richting de drukgroep of bediening van de groep kunnen kijken. Zo kan de hydraulische cilinder ook zwaar kunnen lopen en dus zo de koppeling laat slippen; druk wanneer je rpm weer gek doet een paar x wild de koppeling in en fanatiek weer los laten (zonder rpm).

Of een een vinger van de drukgroep die moeilijk doet. Maar dan moet de boel echt open...
Bedankt voor je antwoord
als ik stil sta en ik dump de koppeling in zn 3 dan valt de motor meteen uit.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
Toch is het ook raar dat de auto denkt dat hij ineens in een andere versnelling zit. Berekend die dat door uitgaand rpm te vergelijken met ingaand ofzo...

Nog eens een goede dump van de koppeling in de 3e versnelling wanneer deze niet slipt zoals het eerste filmpje. Wanneer dit goed gaat zou je toch meer richting de drukgroep of bediening van de groep kunnen kijken. Zo kan de hydraulische cilinder ook zwaar kunnen lopen en dus zo de koppeling laat slippen; druk wanneer je rpm weer gek doet een paar x wild de koppeling in en fanatiek weer los laten (zonder rpm).

Of een een vinger van de drukgroep die moeilijk doet. Maar dan moet de boel echt open...
De auto berekent inderdaad aan de hand van het toerental de versnelling. Het is iets met je koppeling, kan inderdaad ook aan het hydraulische gedeelte liggen, maar dat zou ik wel heel bijzonder vinden.
 
De auto berekent inderdaad aan de hand van het toerental de versnelling. Het is iets met je koppeling, kan inderdaad ook aan het hydraulische gedeelte liggen, maar dat zou ik wel heel bijzonder vinden.
Dit heb ik laatst uit een koppelingscilinder gehaald;

1727963892121.png

Auto wou niet ontkoppelen (af en toe) dus eerst koppeling en drukgroep vervangen aangezien deze ook trilde. Trilling vermoede ik door drukgroep kapot/weg krom en door onbalans de trilling en niet willen ontkoppelen aangezien er niks meer zat....

Na vervangen 0 effect op trillingen en koppelen. Dan kom je uit op de cilinder die allemaal harde vlokken in zich had, trillingen was door slecht lopen door defecte MAP.
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!