Het grote 'kleine vragen' topic

Ik heb de laatste tijd veel last van het geluid van de banden, ik denk achter. Een flink galmend geluid alsof je in een windtunnel rijdt. Ik heb al gewisseld tussen all season banden en zomerbanden maar het geluid blijft. Er liggen nu bridgestone turanza 6 onder. Als ik op nieuw en stil asvalt rijd is het minder tot bijna verdwenen. Waar kan dit mee te maken hebben? Mijn polo heeft 125k km gereden.

Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95pk 
Hey allen,
Ik reed achter een Polo vanmiddag en ik zag een soort luxaflex zitten op de kleine achterruitjes. Wie kan mij vertellen hoe dit heet? Ik kon er geen goede foto van maken…
IMG_1669.jpeg

Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Dat is inderdaad de vraag. Ik neem aan dat er recentelijk ook niets vervangen is of iets dergelijks wat het kan hebben veroorzaakt? De reden dat ik het contactslot verdacht is omdat deze bij mij ook allerlei vage klachten gaf, als ik de sleutel bewoog dan werkte de ene keer iets wel en daarna weer niet. Ook heb ik al eens gehad dat de radio aan bleef na verwijderen sleutel. Heb toen het elektrische gedeelte vervangen en alles werkte weer als vanouds. Ik zou het anders ook niet zo weten helaas.

Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 105 PK 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Dat is inderdaad de vraag. Ik neem aan dat er recentelijk ook niets vervangen is of iets dergelijks wat het kan hebben veroorzaakt? De reden dat ik het contactslot verdacht is omdat deze bij mij ook allerlei vage klachten gaf, als ik de sleutel bewoog dan werkte de ene keer iets wel en daarna weer niet. Ook heb ik al eens gehad dat de radio aan bleef na verwijderen sleutel. Heb toen het elektrische gedeelte vervangen en alles werkte weer als vanouds. Ik zou het anders ook niet zo weten helaas.

Nee, er is recentelijk niets vervangen. Het betreft een Cross Polo 1.2 TSI 105 pk uit 2012.

De kachelweerstand van mijn polo AW is stuk, alleen stand 4 werkt nog, ik las online gekke prijzen om dit te laten repareren (rond de 400 euro), terwijl het onderdeel maar 17 euro is. Ik probeerde online filmpjes te vinden van dit model polo maar ik kan alleen oudere modellen vinden. Is dit als een beunhaas te doen? Ik kan wel koplampen, mistlampen etc vervangen maar ik heb hier totaal geen ervaring mee. Iemand een idee of ik ergens een duidelijk filmpje kan vinden en of dit met enkel schroevendraaiers te doen is? Heb geen boor tot mijn beschikking.

Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
bedankt, is er ergens een how-to filmpje of iemand die het evt al eerder heeft gedaan die mij zou kunnen begeleiden? Voor de winter is het wel een must dat het goed werkt, ga ook al 4 nieuwe winterbanden onder de auto gooien dus dat kost ook weer een hoop helaas haha. Als ik hier op kan besparen dan helpt het al een hoop. Aan het motorblok zelf kom ik niet maar andere dingen die zelf wel te doen zijn wil ik wel evt zelf gewoon doen, zeker als het zo een verschil maakt in prijs.

bedankt, is er ergens een how-to filmpje of iemand die het evt al eerder heeft gedaan die mij zou kunnen begeleiden? Voor de winter is het wel een must dat het goed werkt, ga ook al 4 nieuwe winterbanden onder de auto gooien dus dat kost ook weer een hoop helaas haha. Als ik hier op kan besparen dan helpt het al een hoop. Aan het motorblok zelf kom ik niet maar andere dingen die zelf wel te doen zijn wil ik wel evt zelf gewoon doen, zeker als het zo een verschil maakt in prijs.
Het dashboardkastje moet eruit daarna zit het ongeveer zo
Enige filmpje dat ik kan vinden

Het dashboardkastje moet eruit daarna zit het ongeveer zo
Enige filmpje dat ik kan vinden
Thanks! Ik ga het toch zelf proberen, komt op 150 euro uit bij de garage.

Moet alleen de kachel weerstand kopen, is dat dezelfde als in dat filmpje want bij autodoc krijg ik 2 verschillende te zien. Ik heb trouwens géén Climatronic, wel airco. Gewoon met simpele draaiknoppen. Ik weet niet of dat veel verschil geeft?

Laatst bewerkt:
Thanks! Ik ga het toch zelf proberen, komt op 150 euro uit bij de garage.

Moet alleen de kachel weerstand kopen, is dat dezelfde als in dat filmpje want bij autodoc krijg ik 2 verschillende te zien. Ik heb trouwens géén Climatronic, wel airco. Gewoon met simpele draaiknoppen. Ik weet niet of dat veel verschil geeft?
Ja dat is het verschil tussen de 2 opties.
Dus neem degene die niet voor climatronic is

ik heb een polo 6c waar de stoelverwarming bestuurderskant het niet meer doet, wat is handig om te doen? ook kostentechnisch?
Gaat lukken het lampje aan en na een paar seconden uit en doet de andere stoel het wel? Dan is het een matje, anders de module.

Je kan op zoek gaan naar een stoel met stoelverwarming en geluk hebben met dezelfde stoel of eentje waarvan je alles overzet.

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!