HJV - Polo Bluemotion ;-)
HJV - Polo Bluemotion ;-)

HJV - Polo Bluemotion :: 2010 Volkswagen Polo 6R

Merk
Volkswagen
Model
Golf 7
Uitvoering
1.6 TDI BMT DSG Highline
Kleur
Tungsten Silver Metalic
Bouwjaar
2014
Helaas zie ik geen maten.

Ben je er nog steeds tevreden over ?

Hoe is het drempelgedrag nu, vind het heel erg lastig om over hoge drempels te gaan zonder de BM-spoilers te schrapen.
Wat was voor jou de totaalprijs voor Eibach, Dempers en montage ?
Ik ben er nog heel erg tevreden over, nog meer zelfs omdat ze nu iets zachter zijn geworden.
Ik heb totaal geen problemen meer met hoge drempels, ondanks dat hij voor nog een centimeter lager is.
De totaalprijs (incl montage, uitlijnen en de dempers) was €490,-.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    159.3 KB · Weergaven: 30
  • image.jpg
    image.jpg
    133.9 KB · Weergaven: 30
heb je misschien wat fotos van je wagen van de zijkant hoe dat er uit ziet met sonnyboys ?? ben erg benieuwd.. wil ze ook kopen maar ben nog niet overtuigd door internet : P

volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
oh wow superdik, en dan kan je er eigenlijk niet meer doorheen kijken vanaf buiten? ( gaat vooral om achteruit....)

Als ik bij 'oma' wegrij en m'n kinderen zitten achterin, dat zit ze altijd te mopperen dat ze de kinderen niet ziet zitten.. Werkt prima dus!
Als je er achter rijdt dan zie je de contouren van iemand achter het stuur, maar niet wie het is en ook niet wat ie aan het doen is.
Andersom is het zicht naar buiten meer dan prima (al heb ik al meer dan 10jaar ervaring met dit soort schermen).
Als je in de buurt bent mag je altijd even komen kijken.

kijk, zo mag ik het horen. Ga ik dat asap eens bestellen! zit er nog verschil tussen privacyshades/sonniboy?

kijk, zo mag ik het horen. Ga ik dat asap eens bestellen! zit er nog verschil tussen privacyshades/sonniboy?
PrivacyShades zijn goedkoper en het scherm van de achterruit bestaat uit twee delen (uit ervaring weet ik dat dit niet hinderlijk is), maar nu heb ik Sonniboy's.

Waar heb je de spoiler, bumper, r line voorbumper e.d. gekocht?
Alvast bedankt!
De bumpers en het interieur heb ik via Marktplaats, maar ze zijn ook op eBay.de te vinden.
De GTI achterklep (met montage en inruil BM achterklep) heb ik via FZN-parts in Berkel en Rodenijs.
Je kunt altijd even contact met ze opnemen om te vragen of ze onderdelen in jouw kleur hebben liggen.

Lange dag vandaag, maar lekker op tournee geweest met de Polo;
Half 7 's ochtend van Harderwijk naar Amsterdam voor een dag werken. Zes uur weer thuis in Harderwijk voor een korte pitstop en weer door naar Enschede. Op de terugweg van Enschede naar Harderwijk nog even langs Twello. Het resultaat;

- 195/55/16 Continental ContiWinterContact TS850
- 16" 5x100 6,5J ET42 met Bora wieldoppen

De stalen velgen ga ik laten verbreden naar 7,5 of 8J. De velgen ga ik op de auto monteren om een mooie breedte te bepalen. Als ze verbreed zijn krijgen ze een kleurtje. Glanzend zwart, mat zwart of antraciet, suggesties..?
Vervolgens nog even afwerken met zwarte boutdopjes en de naaf afdekken met een Golf I naafdop.
Laat de winter dan maar komen!

Heb je een best ritje gehad :P

Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Zelf zou ik niet voor een glanzende kleur kiezen. Misschien is donkergrijs ook nog een optie?
Neem ik mee in de overweging.
Ik denk dat gewoon zilver of antraciet het mooiste gaat zijn. Je hebt in de zomer al donkere velgen dus is het misschien leuk voor in de winter iets lichter :)
Neem ik niet mee in de overweging.
Zeker in de winter met pekel wil ik donkerkleurige velgen (voel een zwarte pieten discussie aankomen).
Lekker mat zwart maken; valt vuil, pekel en remstof nog minder op :-D
Een optie is ook om gewoon zelf matzwarte Hamerite erop te spuiten.

Hallo HJV,

Jij kan me vast een goed advies geven. Ik vind de Polo BM wel erg veel veren bij drempels etc. Hierbij raak ik weleens de voorbumper.
Ik ben dat veren van de BM een beetje zat, vooral omdat ik een andere auto heb gereden (Renault Clio), en rijdt heerlijk soepel over drempels heen zonder omhoog geschoten te worden.
Jij hebt al wat ervaring met de standaard veren en ook met de updates die je erna hebt gedaan.
Denk je dat ik enig verschil ga merken als ik mijn BM veren omruil voor iets anders?

Hallo HJV,

Jij kan me vast een goed advies geven. Ik vind de Polo BM wel erg veel veren bij drempels etc. Hierbij raak ik weleens de voorbumper.
Ik ben dat veren van de BM een beetje zat, vooral omdat ik een andere auto heb gereden (Renault Clio), en rijdt heerlijk soepel over drempels heen zonder omhoog geschoten te worden.
Jij hebt al wat ervaring met de standaard veren en ook met de updates die je erna hebt gedaan.
Denk je dat ik enig verschil ga merken als ik mijn BM veren omruil voor iets anders?
Ik kan je sowieso aanraden om je schokbrekers te vervangen door gasdempers van Bilstein (alleen voor is voldoende).
De BM slaat dan niet meer door aan de voorzijde als je over een drempel rijdt.
Als je dan ook nog de veren vervangt door de Eibach Prokit, dan worden de rijeigenschappen nog beter en heb je ook de looks!
Mocht je de 21e ook naar Amersfoort komen, dan kan je wel even een rondje rijden.

• Leuk
Waarderingen: capszz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!